Secretariatul General al Guvernului a publicat un proiect de hotărâre care se află, astăzi, pe ordinea de zi a ședinței Executivului și care modifică documentul anterior prin care a fost aprobată Strategia de vaccinare anti-Covid. Printre altele, este vorba despre introducerea de noi categorii în rândul celor care beneficiază de vaccinare în a doua etapă a campaniei, dar și despre stabilirea numărului de vaccinuri pentru fiecare dintre categorii.

 

Proiectul care va fi discutat miercuri propune o împărțire clară a vaccinurilor între beneficiarii din gripele la risc și cei din rândul lucrătorilor care desfășoară activități în domenii-cheie, esențiale: “Pentru etapa a II-a, programările în vederea vaccinării se vor realiza cu respectarea unui raport de 75% persoane din categoria de la lit.a) al subcapitolul 2, punctul 2 al literei C (populația la risc – n.r.) și respectiv 25% persoane din categoria de la lit.b) al subcapitolul 2, punctul 2 al literei C (lucrători care desfășoară activități în esențiale esențiale – n.r.)” este completarea prevăzută de proiectul publicat de Secretariatul General al Guvernului.

De asemenea, prin același proiect vor fi adăugate noi categorii de persoane celor incluse deja în a doua etapă. Este vorba despre:

- personalul navigant român maritim și fluvial;

- personalul român care își desfășoară activitatea pe platforme marine (eoliene, gaz, petrol)

- personalul român care își desfășoară activitatea pe unități mobile de foraj marin (nave tip FPSO și nave tip FSU)

- personalul care lucrează în domeniul pompelor funebre, direct implicat în manipularea cadavrelor umane;

- personalul din cadrul direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului/serviciul public de asistență socială care își desfășoară activitatea în relație directă cu beneficiarii;

- persoanele care asigură asistență medicală și socială persoanelor prevăzute la pct.(iii) al lit.a);

- personalul din administrația publică locală;

- lucrătorii din agricultură și din industria alimentară de alimente esențiale;

- personalul din Administrația Națională de Meteorologie

- membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare de carieră și reprezentanțelor organizațiilor internaționale din România, inclusiv membrii de familie care îi însoțesc, deținători de cărți de identitate special emise de Ministerul Afacerilor Externe;

- personalul civil și militar care urmează să execute misiuni în afara teritoriului național, inclusiv membrii de familie care îi însoțesc la post, anterior plecării în misiune;

- inspectorii sociali din cadrul Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială și a structurilor subordonate acestora

- personalul Curții de conturi a României și ai camerelor de conturi judeţene şi a municipiului Bucureşti

- personalul din cadrul aparatului central și local al Consiliului Concurenței

- sportivii componenți ai loturilor naționale sau ai loturilor olimpice, sportivii calificați individual la jocurile olimpice precum și stafful tehnic care participă la pregătirea acestor sportivi

Două categorii deja prezent în Strategia aprobată în noiembrie vor fi extinse, astfel:

- personal-cheie pentru funcţionarea instituţiilor statului, respectiv Parlament, Curtea Constituțíonală, Preşedinţie, Guvern, Consiliul Economic și Social, Avocatul Poporului, Consiliul Legislativ, Banca Națională a României, ministere şi instituţii subordonate acestora

- personalul în activitate din cadrul celorlalte instituții din sistemul național de apărare națională, ordine publică și securitate națională, precum și executorii judecătorești, interpreții și traducătorii autorizați de Ministerul Justiției și avocații înscriși în tabloul avocaților întocmit potrivit Legii nr.51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat,republicată, cu modificările și completările ulterioare.

 Proiectul a fost publicat AICI.

Joomla SEF URLs by Artio