Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere pregătește documentația pentru licitația în vederea realizării unui tronson din A3 București - Comarnic. Procedura privind construirea centurii orașului Comarnic va fi lansată în acest an, a anunțat ariana Ioniță, directorul CNAIR.

 

Tronsonul de 5 kilometri, care va funcționa drept centură a orașului Comarnic, este parte din A3 Comarnic - Brașov. "Colegii de la Direcția Tehnică lucrează la documentația pentru lansarea procedurii de achiziție publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor la Varianta Ocolitoare Comarnic cu descărcare în DN 1 la profil de autostradă. Sunt 5 km care fac parte din autostrada Comarnic - Brașov. Am analizat studiul de fezabilitate cel făcut în anii anteriori, nu s-au produs nici un fel de modificări până în zilele noastre, este foarte bun și putem porni la drum cu el. Pentru restul, până la Râșnov (n.r. de la Râșnov la Brașov sunt în execuție deja circa 6 km), trebuie să vă spun că suntem obligați să scoatem la licitație revizuirea Studiului de Fezabilitate și să facem și Proiectul Tehnic. Dorim să implementăm acolo un proiect pe FIDIC Roșu. Facem SF și Proiect Tehnic ca să facem un proiect finanțabil și bancabil", a declarat Mariana Ioniță, într-un interviu pentru HotNews.

Într-un document referitor la stadiul si perspectivele proiectelor strategice preluate de Ministerul Transporturilor Infrastructurii și Comunicațiilor de la CNSP potrivit OUG 7/2020, instituția estimează costul proiectului A3 Comarnic - Brașov la aproximativ 1.197 milioane de euro, cu TVA.

Autostrada va avea cinci tronsoane, arată același document al Ministerului Transporturilor:

Lotul 1: Comarnic – Posada (apx. 7 km) – implementare rapida (zona de depresiune) – reprezintă și VO Comarnic;

Lotul 2: Posada – Sinaia Sud (apx. 8 km) – implementare dificila (defileul de la Posada);

Lotul 3: Sinaia Sud – Bușteni Nord (apx. 14 km) – implementare rapida datorita (zona de depresiune) – reprezintă și VO Sinaia și VO Bușteni;

Lotul 4: Bușteni Nord – Predeal Sud (apx. 8 km) – implementare dificila (doua defilee);

Lotul 5: Predeal Sud – Râșnov (apx. 15.0 km) – implementare dificilă (diferență mare de  nivel).

Potrivit Marianei Iorga, varianta ocolitoare a orașului Comarnic va fi finanțată din fonduri europene. Pentru întregul proiect A3 Comarnic - Brașov, autoritățile se gândesc la "un blending de finanțare. Vom avea secțiuni care vor fi finanțate numai dintr-un împrumut, altele vor fi finanțate din împrumuturi punte și fonduri europene și buget de stat", a mai anunțat directorul CNAIR, în interviul acordat HotNews.

Joomla SEF URLs by Artio