La finalul acestei luni expiră noul termen asumat de guvernanți pentru stabilirea unui mod de finanțare a realizării autostrăzii Comarnic - Brașov. Între timp, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, e de părere că românii nu mai pot aștepta până la finalizarea obiectivului, pentru a circula în condiții decente pe DN 1, și caută soluții pentru descongestionarea traficului.

 

Ministrul Transporturilor a făcut referire la mai multe drumuri din Prahova care ar putea fi transformate în alternative la DN 1, până când va fi realizată autostrada Comarnic - Brașov.

"Cred că drumul judeţean Câmpina-Valea Doftanei-limită cu Braşovul-Săcele, 61 de kilometri de drum judeţean, poate fi reabilitat printr-o intervenţie a statului, finanţare de la Ministerul Dezvoltării, şi avem o variantă alternativă. De asemenea, la Sinaia avem un drum paralel cu drumul naţional, identificat de autorităţile locale, şi acolo putem să îl reabilităm şi salvăm câţiva kilometri. În zona Azuga am identificat un drum forestier, care poate fi folosit ca şi rută alternativă, iar cele două variante ocolitoare, Comarnic şi Buşteni, ele sunt deja prinse în Master Plan", a declarat Bode, la Radio România Actualități.

Acesta a lăsat să se înțeleagă, în ceea ce privește viitoarea autostradă, că preferată este finanțarea de la buget, costurile fiind estimate la un miliard de euro.

Joomla SEF URLs by Artio