Senatul a adoptat, ca primă cameră sesizată, proiectul de lege care prevede înființarea unei companii ce ar urma să se ocupe exclusiv de proiectarea și realizarea Autostrăzii Comarnic - Brașov. Aceasta ar urma să preia toate demersurile de la actuala CNAIR. Proiectul de lege prevede și un termen de execuție de trei ani, pentru obiectivul de infrastructură așteptat de atâția ani, care ar urma să asigure legătura între Capitală și zona Transilvaniei, iar, mai departe, vestul Europei.

Proiectul a fost adoptat de Senat și merge, la dezbatere și vor, în Camera Deputaților, care este for decizional, a anunțat președintele PMP, Eugen Tomac, unul dintre inițiatori.

"Ce părea imposibil s-a întâmplat! Proiectul Autostrăzii București-Brașov a intrat în linie dreaptă. Senatul a adoptat cu majoritate de voturi (excepție au făcut doi senatori UDMR) unul dintre cele mai importante proiecte legislative din întreaga mea carieră politică, cel al construcției Autostrăzii București-Brașov, pe care l-am inițiat împreună cu colegii mei parlamentari PMP.

Am convingerea că până la finalul actualei sesiuni parlamentare, acesta va fi adoptat și în Camera Deputaților, devenind lege.

Pentru a avea o autostradă într-un termen rezonabil, de 2 ani, Guvernul trebuie să respecte prevederile legii: să creeze o companie distinctă, cu regim special, care să-și desfășoare activitatea continuu (24 din 24 de ore).

PMP a reușit să schimbe logica investițiilor guvernamentale în infrastructură. Acum, tot printr-o inițiativă a PMP, Guvernul are obligația de a realiza în patru ani Autostrada Unirii. Astfel, niciun guvern de acum înainte nu se va putea eschiva de la responsabilitățile care îi revin în acest sens.

Îi asigur pe români că autostrada București-Brașov nu va mai fi doar un vis. Mă voi implica personal pentru a-l transpune în realitate!", a scris Eugen Tomac pe pagina sa de Facebook.

Odată adoptată și promulgată, legea va obliga Guvernul să "înființeze o societate pe acțiuni, de interes strategic național, cu obiect de activitate proiectarea și construirea obiectivului de investiții Autostrada București - Brașov".

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va transfera proiectele de infrastructură de transport rutier, inclusiv cele aflate în pregătire, în legătură cu Autostrada București - Brașov, către viitoarea Companie Națională pentru Construirea Autostrăzii București - Brașov SA, mai prevede proiectul de act normativ care, în forma inițiatorului, prevede o perioadă de trei ani ca termen de execuție a obiectivului de investiții.

Autostrada București - Brașov este unul dintre proiectele majore de investiții așteptate de ani buni de investitorii români și străini. Cei care și-au făcut curaj să se dezvolte în sudul și, în special, în sud-estul țării, inclusiv companiile prezente în Prahova, au tot sperat ca autostrada care asigură legătura cu Ardealul și ieșirea spre vestul Europei să se transforme, dintr-un proiect amânat la nesfârșit, în realitate.

În Ploiești și în împrejurimi sunt numeroase companii care se bazează pe această investiție. Printre acestea nu numără și Ploiesti West Park, cel mai mare parc de business privat din sud-estul Europei, care adună 50 de companii multinaționale importante, însemnând mii de locuri de muncă. Din păcate, chiar recent, autoritățile le-au servit acestora o nouă mostră de batjocură, pe tema infrastructurii (VEZI DETALII). La intersecția DN 72 Ploiești-Târgoviște cu drumul de acces în Ploiești West Park - Parcul Industrial Allianso, a apărut un semn rutier care interzice șoferilor să efectueze virajul la stânga, spre Ploiești. Asta în condițiile în care, aici, soluția optimă pentru evitarea accidentelor rutiere, care nu ar fi implicat nici ocolul de 10 kilometri la care sunt obligați șoferii, ar fi fost realizarea unui banal sens giratoriu.

Joomla SEF URLs by Artio