Consiliul Superior de Apărare a Țării, reunit marți, a decis declararea autostrăzii Ploiești - Brașov "obiectiv strategic de interes național". Acest pas era așteptat de Executiv pentru a începe demersurile în vederea construirii șoselei din fonduri guvernamentale.

 

Autostrada Ploiești-Brașov a fost declarată „obiectiv strategic de interes național”, a anunțat președintele Klaus Iohannis după ședința de marți a Consiliului Suprem de Apărare a Țării.

„Avem o nouă dovadă a incapacității acestei guvernări de a dezvolta România. Este deplina responsabilitate a Guvernului de a găsi acele soluții care se impun pentru a putea realiza aceste proiecte prioritare pentru milioane de români, inclusiv posibilitatea declarării și acestui obiectiv de infrastructură ca unul strategic de interes național, lucru pe care l-am propus foarte concret în ședința CSAT de astăzi”, a spus Iohannis, citat de HotNews.

Pe 21 iulie, la Ploiești, premierul Viorica Dăncilă anunța în premieră că acest subiect va fi discutat în CSAT. "Autostrada Comarnic - Brașov este în parteneriat public-privat, am avut solicitare din partea unei societăți chinezo-turce. Am hotărât, împreună cu colegii mei, să o scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima ședință de CSAT aceasta să devină să devină de importanță națională, astfel încât să putem să demarăm cât mai repede lucrările. Birocrația este mare, procedurile sunt complicate, la noi s-a format această instituție a contestațiilor, iar pentru a trece de toate aceste obstacole cred că soluția este ca această autostradă să devină de importanță națională astfel încât să începem construcția cât mai repede, din fonduri guvernamentale. Nu pot să fac o estimare legată de perioadă înainte de a vedea votul din CSAT", a declarat atunci premierul.

Autostrada București - Brașov este unul dintre proiectele majore de investiții așteptate de ani buni de investitorii români și străini. Cei care și-au făcut curaj să se dezvolte în sudul și, în special, în sud-estul țării, inclusiv companiile prezente în Prahova, au tot sperat ca autostrada care asigură legătura cu Ardealul și ieșirea spre vestul Europei să se transforme, dintr-un proiect amânat la nesfârșit, în realitate. În decurs de 15 ani, autoritățile au eșuat în trei tentative de concesiune/PPP-uri, variantă abandonată, iată, și de această dată.

În Ploiești și în împrejurimi sunt numeroase companii care se bazează pe această investiție. Printre acestea nu numără și Ploiesti West Park, cel mai mare parc de business privat din sud-estul Europei, care adună 50 de companii multinaționale importante, însemnând mii de locuri de muncă.

Joomla SEF URLs by Artio