drum viteza ploiesti buzauCompania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor au convenit încheierea contractului de finanțare pentru proiectul ”Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru «Drum de mare viteză Ploiești-Buzău»”.

 

Reprezentanții CNAIR au informat că acest demers presupune elaborarea studiului de fezabilitate, documentație care va include studiul de trafic, studiul privind alternativele de traseu, investigații și studii de teren, activități de proiectare, evaluarea impactului asupra mediului, analiza cost-beneficiu și modelul financiar, identificarea rețelelor și instalațiilor existente, etapele de construcție și aspectele de sănătate și securitate, autorizații, avize și acorduri și estimări de cost. De asemenea, în cadrul aceluiași demers va fi elaborat proiectul tehnic.

Potrivit unui comunicat al CNAIR, valoarea totală a acestui contract este de 27.639.095,23 lei (cu TVA), finanțare asigurată  prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, astfel: 75% din Fondul European de Dezvoltare Regională din valoarea totală eligibilă aprobată - 17.447.178,86 lei, restul de 25% reprezintă valoare eligibilă nerambursabilă din bugetul național, co-finanțare publică- 5.815.726,29 lei.

Perioada de implementare a proiectului este de 24 luni și expiră la 30 septembrie 2020.

La acest interval se mai poate adăuga perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea contractului de finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor, a mai informat CNAIR.

Secțiunea la care face referire a CANIR este parte a unui proiect mai amplu menit să facă legătura între Capitală, prin A3 București - Ploiești, cu Moldova.

Proiecte pe hârtie și așteptare de zeci de ani

România înregistrează un record negativ în ceea ce privește modernizarea infrastructurii, foarte multe proiecte discutate încă de acum 20 de ani împiedicându-se în birocrație și bani aruncați pe studii interminabile. Starea proastă a drumurilor, lipsa unei infrastructuri stradale moderne afectează în mod direct economia. Lipsa infratructurii reprezintă un subiect care a produs tensiuni la nivel internațional, societăți importante care contribuie substanțial la bugetul de stat semnalând în repetate rânduri greutatea cu care îșli desfășoară operațiunile din cauza drumurilor.

Industria auto din România este prima pe lista nemulțumiților, de la Dacia Renault până la Ford Craiova, însă aceste două exemple nu sunt singulare. În județul Prahova există pe hârtie proiectul autostrăzii care ar trebui să traverseze munții spre Brașov de aproape 20 de ani. După licitații anulate și studii interminabile care au scos milioane de euro din bugetul public, proiectul a rămas tot pe hârtie.

Totodată, lipsa infrastructurii de calitate afectează și zonele industriale din jurul municipiului Ploiești. În zona industrială de la ieșirea din Ploiești spre Târgoviște, pe DN 72, cel mai mare parc de business privat din sud-estul Europei, Ploiesti West Park, nu beneficiază la intrarea din DN 72 de o infrastructură corespunzătoare, la standarde de siguranță specifice secolului 21, care să fluidizeze și să securizeze traficul din zonă. PWP dezvoltat de Alinso Group, care adună 50 de companii multinaționale importante, generând mii de locuri de muncă, speră de ani de zile ca reprezentanții Companiei Naționale de Drumuri să amenajeze, la intrarea în zona industrială care se întinde pe 300 de hectare, un simplu sens giratoriu care ar reduce numărul accidentelor. Multinaționalele din zonă sunt direct interesate de existența unei infrastructuri de calitate, mărfurile produse aici ajungând în toate colțurile lumii, atât pe șosele și calea ferată, cât și din portul Constanța. Investitorul de acolo așteaptă, ca și alte companii din jurul Ploieștiului, ca desenele să se transforme în realitate.

Joomla SEF URLs by Artio