bratAu fost livrate primele rezultate ale studiului, aferente publicaţiilor apărute pentru luna ianuarie 2011
Conform unui comunicat al Biroului Român de Audit al Tirajelor, joi, 10 februarie 2011, BRAT a lansat MIPPS – Monitorizarea Investiţiilor în Publicitate - Presă Scrisă, primul serviciu de acest tip din portofoliul studiilor BRAT. Studiul completează informaţiile puse la dispoziţia industriei de publicitate de către BRAT, oferind un instrument util în analiza investiţiilor în publicitate.
Produs al unei strânse colaborări între editorii publicaţiilor şi agenţiile de media, MIPPS a debutat ca urmare a deciziei BRAT din luna iunie 2010 şi beneficiază de o echipă şi un departament dedicate în cadrul asociaţiei. Noul serviciu este disponibil membrilor BRAT sau oricăror terţi interesaţi de rezultatele monitorizării.

MIPPS oferă rezultatul monitorizării a 159 de publicaţii, obiectivul fiind ca până la finalul anului 2011 să fie monitorizate aproximativ 200 de publicaţii, precum şi suplimentele sau ediţiile speciale aferente acestor titluri. Datele furnizate conţin informaţii relevante în realizarea oricărui tip de analiză a investiţiilor în publicitate: informaţii cu privire la produsul sau serviciul comunicat, marca acestuia, tipul mesajului, informaţii cu privire la publicaţia în care a apărut mesajul, formatul de publicitate utilizat, o imagine a machetei publicitare şi suma aferentă apariţiei mesajului, utilizând tarifele de listă ale publicaţiilor.

Exploatarea rezultatelor se va face prin intermediul unei aplicaţii online, dezvoltată de BRAT special pentru acest proiect, şi care oferă posibilitatea realizării facile a oricărui tip de analiză a acestor date. Primele rezultate prezintă investiţiile de publicitate din publicaţiile apărute pentru luna ianuarie 2011, următoarea livrare a rezultatelor conţinând datele aferente lunii februarie.
În viitor, BRAT îşi propune extinderea monitorizării şi pentru alte medii de interes, următorul proiect de acest tip fiind monitorizarea investiţiilor de publicitate în mediul online, serviciu ce va furniza primele rezultate în luna martie 2011.

Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) este o asociaţie constituită în scopul măsurării şi verificării independente şi obiective a performanţei produselor media. În cei 12 ani de existenţă, BRAT a devenit recunoscut ca reperul pieţei de publicitate pentru presa scrisă şi mediul online în ceea ce priveşte rezultatele de audienţă, tirajul publicaţiilor sau traficul siteurilor web.

Sebastian IGNAT

Joomla SEF URLs by Artio