Directorul Regiei Autonome de Servicii Publice, Raul Petrescu, avertizează că vor exista noi crize privind curăţenia şi dezinsecţia în Ploieşti dacă bugetul pe 2020 va fi aprobat în forma propusă de conducerea Primăriei sau dacă nu vor fi făcute rectificări pe parcursul anului. El reclamă că este cel mai mic buget de salubritate pe care l-a avut municipiul în ultimii ani.

 

Reprezentantul RASP, structura administraţiei locale care, aşa cum îi spune şi numele, are rolul de a coordona şi monitoriza serviciile publice, atrage atenţia că sumele propuse pentru curăţenia străzilor şi deszăpezire s-ar putea epuiza în primele şase luni ale anului. El a făcut o comparaţie cu execuţia bugetară pe 2019, amintind că şi atunci, cu sume mult mai mari, tot au apărut deficienţe. "Am văzut că este propusă o alocare de puţin peste 12 milioane de lei, cea mai mică din ultimii ani. Cred că actualul buget va ajunge aproximativ şase luni, după care va fi nevoie de găsirea unor noi surse de bani şi de o rectificare urgentă, dacă ne raportăm la execuţia pe 2019, când oricum au fost sincope", a declarat directorul RASP Ploieşti, Raul Petrescu.

Mai precis, suma propusă în proiectul de buget pe 2020 pentru curăţenia căilor publice şi deszăpezire, contract derulat cu Rosal, este de 12,4 milioane de lei, faţă de puţin peste 16,1 milioane de lei, banii cheltuiţi anul trecut.

De asemenea, este propusă şi o scădere la dezinsecţie, deratizare şi dezinfecţie, o altă componentă majoră a bugetului de salubritate. Aici, alocarea pentru 2020 este de 3,6 milioane de lei, în timp ce în 2019 s-au cheltuit aproape 4 milioane şi, să nu uităm, asta după ce activităţile au fost blocate săptămâni întregi, iar contractele subsecvente cu operatorul au fost semnate pe câte o lună.

Joomla SEF URLs by Artio