Conducerea societății Servicii de Gospodărire Urbană Ploieşti S.R.L. a detaliat, într-o informare, cum va fi modificat și completat regulamentul pentru organizarea parcărilor publice cu plată aflate pe domeniul public şi privat al municipiului Ploieşti. Principala prevedere se referă la introducerea unor abonamente de parcare, tarifele percepute LUNAR de la şoferi urmând să ajungă până la 250 de lei.

 

SGU a anunțat că, "în cadrul parcărilor publice cu plată, tariful de parcare va fi menţinut la valoarea de 2 lei/oră/loc parcare sau 1 leu/30minute/loc parcare, respectiv 1,5 lei/oră/loc parcare în cazul obţinerii de către societăţile comerciale şi persoanele fizice autorizate a unui abonament auto/lună. Totodată, conform proiectului emis de Consiliul de Administraţie al SGU Ploieşti S.R.L., sunt acordate următoarele facilităţi, după cum urmează:
- abonament persoane juridice (societăţi comerciale şi persoane fizice autorizate), 250 lei/lună/auto TVA inclus cu posibilitatea reducerii tarifului în cazul plăţii în avans trimestrial (20%), semestrial (30%) şi anual (40%);
- permis de parcare persoane fizice, 80 lei/auto/lună TVA inclus cu posibilitatea reducerii tarifului în cazul platii în avans trimestrial (20%), semestrial(30%) şi anual (40%);
- permis parcare instituţii publice, 100 lei/auto/lună TVA inclus cu posibilitatea reducerii tarifului în cazul platii în avans trimestrial (20%), semestrial (30%) şi anual (40%)".
Prin această măsură, propusă de Consiliul de Administrație al SGU, se urmărește creşterea eficienţei şi a calităţii serviciilor publice orientate pe nevoile cetăţeanului, "ţinând cont de ritmul anual de multiplicare a numărului autoturismelor în municipiului Ploieşti, necesitatea suplimentarii numărului parcărilor cu plată şi fluidizarea traficului în zonele aglomerate. Aşadar, se impune o mai bună gestionare a parcărilor publice cu plata în vederea identificării de venituri suplimentare, care vor conduce la amenajarea de noi parcări adaptate cerinţelor cetăţenilor şi, implicit, a unui grad de civilizaţie ridicat, conform standardelor europene".
Un alt argument adus de reprezentanții societății se referă la pierderile din anii trecuți când, susține actuala conducere, era eliberat un număr uriaș de permise care asigurau parcarea gratuită: "Analizând situaţia economico-financiară pe anul 2017 a parcărilor publice cu plată, aflate pe domeniul public şi privat al municipiul Ploieşti, urmare a unui management defectuos, s-a constat faptul că 85% din cadrul locurilor de parcare erau ocupate de autoturisme la bordul cărora erau afişate permise gratuite de parcare. De aceea, implementarea unei noi strategii, având obiectivul de a asigura îmbunătăţirea standardului de viaţă urbană pentru ploieşteni, necesita o gestionare corectă şi coerentă a preţurilor practicate în scopul demarării de noi investiţii privind modernizarea şi fluidizarea traficului urban".
Nu în ultimul rând, conducerea SGU susține că propunerea "a beneficiat, până la acest moment, de feedback pozitiv din partea cetăţenilor". Proiectul se află, în continuare, în dezbatere publică pe site-ul municipalității. "În consecinţă, aducem la cunoştinţa opiniei publice faptul că, începând cu debutul acestui an, încasările, din activitatea de organizare a parcărilor publice cu plată, au crescut cu un procent de aproximativ 52,53% în luna ianuarie 2018 faţă de luna ianuarie 2017, influenţa pozitivă în creşterea încasărilor reflectându-se şi în situaţia aferentă lunii februarie, urmare a managementului performant implementat la nivelul Departamentului Administraţia Domeniul Public", mai precizează reprezentanții SGU Ploiești.
Schimbări la acest capitol au fost anunțate și de primarul Adrian Dobre, în urmă cu câteva zile. "Anul acesta, SGU a venit cu estimare de venituri, pe cele 2.080 de locuri de parcare pe care le are, de aproximativ două milioane. Dintr-un calcul matematic simplist, asta ar însemna că, dacă fiecare loc de parcare ar fi ocupat zilnic, ar fi ocupat cam o oră-o oră şi jumătate. Dacă vrem ca această societate să funcţioneze şi s-o aducem pe linia de plutire, trebuie să ne aplecăm atenţia nu numai asupra unor probleme mai vechi, dar şi asupra modului în care această societate, care are în gestiune un patrimoniu dat de către Primăria Ploieşti, ar trebui să-l gestioneze aşa cum trebuie şi nu să avem venituri de doi lei pe zi", declara primarul municipiului (VEZI DETALII).
În timp ce în Ploiești locurile de parcare sunt exploatate pe principiul "să scoatem bani și din piatră seacă", deși aceste spații, fie ele cu plată sau fără, sunt oricum insuficiente pentru numărul mare de mașini din oraș, alte localități sunt preocupate, mai degrabă, de confortul cetățenilor. Cel mai recent exemplu vine de la Sinaia unde, în Consiliul Local, s-a aprobat ca, în anumite parcări din stațiune, pentru maxim două ore, șoferii - fie ei localnici sau turiști - să-și poată lăsa mașina fără să achite vreo taxă (VEZI DETALII).

Joomla SEF URLs by Artio