În teorie ca să facă economii, în pluin proces de reducere a cheltuielilor şi în speranţa unei redresări financiare, conducerea Servicii de Gospodărire Urbană Ploieşti a decis oficial să externalizeze serviciile de pază. Astfel, SGU ar urma să renunţe la cei 109 oameni din organigramă angajaţi pe aceste posturi şi să contracteze o firmă privată, anticipând că ar obţine, astfel, o economie lunară de peste 100.000 de lei. Asta, după cum vă spuneam, e în teorie, iar teoria, cum se mai întâmplă pe la noi, e contrazisă de practică, din care reiese că externalizarea ar urma să ducă nu la economii, ci la mai mult de dublarea cheltuielilor actuale cu paza. Cel puţin asta reclamă primarul Adrian Dobre, care spune că această măsură ar fi, în fapt, un "tun" al PSD-ului.

Într-o conferinţă de presă organizată joi, primarul Ploieştiului a dat de înţeles că măsura, susţinută de reprezentanţii PSD care au majoritatea în Adunarea Generală a Acţionarilor şi Consiliul de Administraţie, va genera costuri mult mai mari pentru SGU decât cele din prezent. Edilul a afirmat că, pentru plata paznicilor, societatea achită peste 200.000 de lei pe lună, dezvăluind că licitaţia lansată pentru contractarea unei firme specializate pleacă de la suma de 1,4 milioane de lei, până la finele anului, ceea ce ar însemna, pentru perioada noiembrie-decembrie, o medie de 700.000 de lei pe lună. Adrian Dobre a mai reclamat şi că actualul CA este unul interimar, ceea ce înseamnă că n-are dreptul să ia măsuri în privinţa organigramei, deci, automat, nu poate nici să dispună renunţarea la cei peste 100 de angajaţi proprii de la pază.

"Încă o dată se dovedeşte faptul că cei de la PSD ştiu să cheltuiască banii. Am văzut pe SEAP şi pe site-ul celor de la SGU faptul că au iniţiat o licitaţie în vederea achiziţionării serviciului de pază, iar ceea ce este de-a dreptul înfiorător este că suma 1,4 milioane de lei este aferentă pentru două luni de contract. Sunt peste 700.000 de lei care ar trebui cheltuiţi în cele două luni de zile, în condiţiile în care în bugetul alocat pazei la SGU, pentru cei aproximativ 100 de angajaţi, era în jur de 200.000 de lei pe lună. Este un total dezechilibru. Pe de-o parte, conducerea de la SGU spune că angajaţii nu şi-au primit salariile, dar pe de altă parte se angajează la cheltuieli care nu sunt bugetate, nu aveau cum să le angajeze pentru că sunt într-un provizorat, nu au conducere definitivă şi în această perioadă nu poat face nici reorganizare. Dacă nu pot face nici reorganizare nu se pot angaja la astfel de cheltuieli. Am transmis către conducerea SGU, către AGA, Consiliul de Administraţie şi o să trasmit şi către Consiliul Local condus majoritar de PSD şi ALDE aceste date şi aceste informaţii şi o să atrag atenţia că nu se pot angaja la aceste cheltuieli. Nu este pentru prima oară când majorităţii din Consiliul Local îi atrag atenţia asupra unor lucruri care se desfăşoară la SGU, asupra unor cheltuieli neeficiente a banului, cu tarife de lux, iar oraşul este în mizerie. Sunt spaţii verzi în care nu s-a intervenit de foarte mult timp, iar din punctul acesta de vedere SGU nu are nicio scuză", a afirmat Adrian Dobre.

"Această coducere nu a luat în considerare aceste solicitări pe care le-am făcut pentru îndreptarea activităţii de la SGU. Nu au luat nicio măsură de reaşezare a chletuielilor de la SGU, pentru ca aceste cheltuieli să fie îndreptate către serviciile pe care trebuie să le presteze  pentru cetăţeni, pentru oamenii din acest oraş şi nu să realizeze nişte cheltuieli de 3-4 ori mai mari  ca înainte", a conchis primarul Ploieştiului.

Joomla SEF URLs by Artio