Guvernul ia în calcul să semneze, în cele din urmă contractul de parteneriat public – privat (PPP), cu o asociere chinezo – turcă pentru construirea Autostrăzii Ploiești – Brașov, după ce premierul a reușit declararea autostrăzii în CSAT drept obiectiv strategic naţional finanțat din fonduri naționale.

 

Un semnal în acest sens a fost dat de ministrul Transportului, Răzvan Cuc, acum mai puțin de două săptămâni. „Dacă chinezii nu se hotărăsc să semneze contractul și să se apuce să lucreze, atunci vom merge pe varianta spusă de doamna prim-ministru, care este mai rapidă. Săptămâna trecută am avut o discuție cu ei împreună cu domnul Ghizdeanu (Ion Ghizdeanu, președintele Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză, care, cu zero experiență în lucrări de infrastructură și zero parteneriate public-privat gestionate, a fost însărcinată de Guvern să negocieze contractul cu chinezii de la CCCC și turcii de la Markyol, n.r) și cu domnul Teodorovici și le-am dat termenul de 16 septembrie să se hotărască”, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la doar o lună după ce Consiliul Suprem de Apărare a Țării (CSAT) a aprobat (30 iulie) ca proiectul autostrăzii Ploieşti – Braşov să fie declarat obiectiv strategic naţional, la propunerea Vioricăi Dăncilă.

Surse citate de g4media.ro dezvăluie că semnarea contractului ar putea avea loc pe 1 octombrie, cu asocierea dintre China Communications Construction Company și Makyol Insaat Sanayi Turizm, aleși de Compania Națională de Prognoză pentru negocieri.

În această formulă, taxa de autostradă ar urma să fie de  6,3 euro/100 kilometri, mai scre sursa citată.

Autostrada a fost împărțită în trei sectoare:

Sector 1 – Ploiești-Comarnic, km 0+000 – km 48+600,

Sector 2 – Comarnic-Predeal, km 48+600 – km 84+800,

Sector 3 – Predeal- Braşov (Cristian), km 84,4 – km 106,2 km.

Pe tronsonul dintre Râșnov și Cristian (lungime 6,3 km-autostradă și 3,7 km -drum naţional la 4 benzi cu separator median), lucrările sunt efectuate de asocierea Alpenside – Specialist Consulting. Ele au început în mai și ar urma să se încheie după un an și jumătate.

Autostrada București - Brașov este unul dintre proiectele majore de investiții așteptate de ani buni de investitorii români și străini. Cei care și-au făcut curaj să se dezvolte în sudul și, în special, în sud-estul țării, inclusiv companiile prezente în Prahova, au tot sperat ca autostrada care asigură legătura cu Ardealul și ieșirea spre vestul Europei să se transforme, dintr-un proiect amânat la nesfârșit, în realitate. În decurs de 15 ani, autoritățile au eșuat în trei tentative de concesiune/PPP-uri, variantă care părea abandonată, din nou, conform planurilor anunțate de premier în luna iulie.

În Ploiești și în împrejurimi sunt numeroase companii care se bazează pe această investiție. Printre acestea nu numără și Ploiesti West Park, cel mai mare parc de business privat din sud-estul Europei, care adună 50 de companii multinaționale importante, însemnând mii de locuri de muncă.

Joomla SEF URLs by Artio