Studiul de fezabilitate comandat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru realizarea drumului expres Ploiești - Buzău propune nu mai puțin de șase variante de traseu pentru șoseaua care unește două municipii aflate la aproximativ 70 de kilometri distanță. Trebuie să recunoașteți că nu-i ușor să găsești atâtea posibilități. Așa se explică, probabil, cum pentru drumul expres - care ar trebui să fie o cale rapidă - este sugerată inclusiv o soluție cu ocolire prin Urziceni, de aproape 90 de kilometri.

 

Soluțiile din studiul de fezabilitate au fost analizate zilele acestea la Ploiești, în cadrul unei ședințe de lucru conduse de președintele Consiliului Județean Prahova, Bogdan Toader. "Am dezbătut cu reprezentanți ai proiectantului, autoritatea contractantă (C.N.A.I.R. SA), primari ai localităților direct vizate și reprezentanți ai instituțiilor deconcentrate din Prahova, variantele optime și zonele pe unde ar putea trece drumul de mare viteză ce va face legătura între cele două municipii - reședință de județ - Ploiești, respectiv Buzău. Drumul este cuprins în Master Planul General de Transport al României (M.P.G.T.) și beneficiază de finanțare nerambursabilă, alocată în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020", a declarat acesta.

"Implementarea acestui proiect va genera efecte socio-economice pozitive, prin micșorarea distanțelor și dezvoltarea regională, mărindu-se zona de influența economică a orașelor mari, asupra localităților mici. Un alt element important al proiectului va fi creșterea vitezei de deplasare și îmbunătățirea siguranței rutiere pe ruta Ploiești-Buzău", au informat, în urma ședinței, reprezentanții CJ Prahova.

Cele mai multe dintre traseele propuse pornesc din zona Centurii de Est a Ploieştiului. Cea mai scurtă variantă are aproape 64 de kilometri și include construirea a 26 de poduri şi pasaje rutiere şi noduri rutiere la Dumbrava, Baba Ana, Spătaru şi la intrarea în Buzău.

Surprinzătoare este, însă, soluția care propune, pentru drumul expres, un ocol pe la Urziceni, ceea ce ar lungi traseul la 89,5 kilometri. Pe această rută, dacă va fi considerată cea mai bună opțiunea, ar urma să fie construite 52 de poduri şi pasaje și şase noduri rutiere.

Valoarea contractului de finanțare pentru elaborarea studiului de fezabilitate și proiectare, potrivit unei informări a CNAIR de la începutul acestui an, este de 14.733.142,24 lei, din care 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională-9.300.296,04 lei, 25% contribuția proprie- 3.100.098,68 lei, restul de 2.332.747,52 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Foto: CJ Prahova

Perioada de implementare a proiectului "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Drum de mare viteză Ploiești-Buzău" este de 24 de luni, până la 23.11.2020.

Noul drum de mare viteză ar urma să facă parte dintr-un coridor european menit să dezvolte conexiunile rutiere dintre statele UE.

Joomla SEF URLs by Artio