Dragi ploieșteni, vestea bună este că informația din titlu nu este nici vreo păcăleală, nici vreo utopie, ci realitatea. Vestea proastă ar fi că în propoziție este vorba despre... Oradea. Desigur, și Ploieștiului i-ar fi stat bine asociat cu un astfel de anunț. Dar ce să-i faci?

De ani buni, autoritățile din Ploiești se dau de ceasul morții să reabiliteze pasajele subterane din Bariera București, interval în care starea acestora s-a degradat într-un ritm galopant, iar la suprafață pietonii au fost zburați de pe treceri precum popicele. Parcă de abia de acum se mișcă una-alta, dar totul depinde de... podul de lemn. Care și el așteaptă, că așa se face la Ploiești, să fie dezmembrat și înlocuit cu o nouă pasarelă, înainte să cedeze de tot și să se prăbușească peste vreun tren care trece pe dedesubt.

Municipiului i-ar sta bine și cu niște mijloace de transport în comun noi și moderne, pentru că acelea aflate în dotarea TCE, operatorul de transport public din municipiu, cedează unul câte unul. De vechi ce sunt, au ajuns să li se rupă, de-a dreptul, de călători, și să se ceară la pensie.

Câte au în comun Ploieștiul și Oradea! Au nevoie de pasaje subterane, de poduri, autobuze și tramvaie! Și atunci, ce le deosebește oare? O fi faptul că la Oradea chiar se întâmplă lucruri, iar autoritățile municipale din vestul țării nu au tras, mandat după mandat, de experți și expertize, bifând doar realizarea de studii care să ateste că nevoia există. Nu! S-au uitat în ogradă, au văzut ce le trebuie, iar în zilele noastre Primăria Oradea anunță că oraşul a câştigat noi contracte de finanţare în valoare de peste 80 de milioane de euro, pentru realizarea unor pasaje subterane, lărgirea unui pod, achiziţionarea de autobuze hibrid şi a unor tramvaie. Pfiuuu, taman ce ne-ar fi trebuit și nouă!

Ia, faceți un exercițiu de imaginație și închipuiți-vă ziua în care și primarul Ploieștiului va declara așa: "Am finalizat partea de evaluare a acestor proiecte, am primit vizita în teren săptămâna trecută. Acum proiectele europene sunt în faza de precontractare şi estimăm că până la sfârşitul acestei luni vom semna toate aceste contracte de finanţare". Deocamdată  este discursul primarului municipiului Oradea, Ilie Bolojan, de care am dat pe adevarul.ro, dar zău că nu ne-am supăra să-l plagieze și un edil ploieștean. Sursa citată scrie că o parte a sumei va fi cheltuită pentru realizarea a trei pasaje subterane în zona Cetăţii oraşului, care va prelua circulaţia rutieră astfel încât întreaga piaţă care face legătura între Cetatea Oradea şi centru să devină una pietonală, traversată numai de tramvaie.

Din suma primită se vor deconta totodată lucrările realizate deja pe strada Vasile Alecsandri, transformată la rându-i în pietonală, se vor cumpăra zece autobuze hibrid, se va extinde linia de tramvai în zona Universităţii Oradea, se vor mai achiziţiona încă 10 tramvaie, pe lângă cele 10 deja comandate, se va realiza un centru de zi pentru Şcoala Ioan Slavici, şi se vor asfalta trei străzi.

"Toate aceste patru pachete de proiecte sunt depuse pe Axa de mobilitate urbană, iar suma totală a acestora este de 81,8 milioane euro, din care aproximativ 10 milioane euro reprezintă cheltuieli neeligibile şi aprox 1,4 milioane euro sunt contribuţia de 2% a municipalităţii. Prin urmare, din 82 milioane de euro, municipiul va contribui cu 12 milioane de euro, iar diferenţa de 70 milioane de euro sunt banii europeni câştigaţi", a mai precizat primarul. Bolojan, nu Dobre, să nu facem confuzie!

Tot potrivit edilului citat de adevarul.ro, proiectele sunt deja în fază de implementare, unele cu licitaţii în curs, altele cu proceduri finalizate, iar din primăvară va începe şantierul. La Oradea, desigur!

Primarul mai are doar o grijă: să-l ierte orădenii că-i va deranja un pic pe durata lucrărilor.

Ce să mai zicem? Ploieștenii... sunt foarte iertători, garantăm. Dar n-au cui să demonstreze, aia-i buba!

Joomla SEF URLs by Artio