Primăria Ploieşti a organizat o dezbatere publică privind noul regulament pentru parcări, propus de primarul Adrian Dobre. Documentul prevede în special condiţiile pentru blocarea şi rdicarea maşinilor parcate neregulamentar, inclusiv în cazul celor abandonate pe domeniul public, şi vorbeşte mai puţin, cumva tangenţial, despre varianta ca ploieştenii să îşi închirieze locurile de parcare, acest regulament stabilind doar că această variantă se va putea aplica pe viitor, după ce o comisie cu funcţionari de la Tehnic-Investiţii şi Patrimoniu va face o inventariere a locurilor din fiecare cvartal de blocuri.

În general, senzaţia a fost că ploieştenii care au luat cuvântul în timpul dezbaterii publice de marţi după-amiază au fost neîncrezători în capacitatea administraţiei locale de a asigura locuri pe măsura cererilor. În replică, Adrian Dobre a declarat că a studiat situaţia în alte municipii comparabile ca dimensiuni şi că nu se aşteaptă la o cerere foarte mare."În regulament se pune în discuţie faptul că Direcţia Tehnic-Investiţii şi Direcţia de Urbanism vor forma o comisie pentru identificarea pentru fiecare cvartal de blocuri a spaţiilor care sunt disponibile astfel încât să nu încruce circulaţia, pentru fiecare zonă. Vă mai spun, din experienţa pe care o au alte localităţi care au implementat una stfel de proiect, că în proporţie din nici 50% cetăţenii se duc să îşi închirieze locul de parcare respectiv", a explicat primarul municipiului Ploieşti.

În principiu, aceste spaţii vor putea fi închiriate între orele 16.30 şi 8.00. În restul timpului, parcarea este "la liber". O altă precizare făcută de primar este că locatarii vor avea posibilitatea să obţină, la un tarif standard, un singur loc, fie că e pentru maşina personală sau cea de serviciu, iar despre cazurile în care un ploieştean are mai multe autoturisme se va discuta ulterior, dacă vor mai rămâne spaţii disponibile şi probabil la un tarif mai mare, posibil chiar şi, conform sugestiilor din timpul dezbaterii, după o licitaţie. O altă suigestie dată de ploieştenii prezenţi marţi la şedinţă a fost ca Primăria să aplica acest program mai întâi sub formă de proiect-pilot, într-o parcare sau oricum într-un număr restrâns de parcări, pentru a vedea care e reacţia riveranilor şi dacă e nevoie de îmbunătăţirea reglementărilor.

"Este un regulament care vine cu o serie de noutăţi, pentru că ne pregătim să introducem parcările rezidenţiale. De asemenea, sunt o serie de lucruri legate de acele maşini abandonate, îmbunătăţirea procedurii privind ridicarea acestor maşini într-un ritm mult mai bun şi, de asemenea, de acele dubiţe, remorci, care vin şi ocupă locuri, inclusiv în zona centrală şi în zonele rezidenţiale. Asta îşi propune acest regulament, pentru a putea elibera o serie de spaţii care în momentul de faţă sunt ocupate şi care în mod normal trebuie date înapoi către cei care vor să parcheze", a mai declarat primarul Adrian Dobre. Acesta a discutat şi despre varianta de taxare a parcărilor din faţa caselor, dacă există suficient spaţiu pe trotuar pentru trasarea unor locuri. "Să ştiţi că în regulamentul privind parcările rezidenţiale, «rezidenţial» nu înseamnă la bloc, «rezidenţial» înseamnă tot. Dacă, de exemplu, un bloc are parcare subterană şi cel care stă acolo a cumpărat un loc, în mod normal el nu mai are dreptul să-şi închireze altul decât dacă apare ceva disponibil. Doi la mână, dacă există locuinţe individuale unde cetăţeanul nu poate să parcheze în interiorul curţii - din cauza configuraţiei terenului, casei şi aşa mai departe - şi parchează pe domeniul public, se va respecta acelaşi principiu ca şi la bloc", a mai punctat edilul.

Noul regulament vine cu noutăţi şi în privinţa parcărilor cu plată gestionate de SGU, care vor fi împărţite pe trei zone. Ideea va fi ca tariful să fie mai mare cu cât locurile sunt mai aproape de centrul localităţii, iar împărţirea pe zone va fi similară celei aplicate de Serviciul Public Finanţe Locale la stabilirea taxelor şi impozitelor, a mai explicat Adrian Dobre.

Joomla SEF URLs by Artio