Conducerea Regiei Autonome de Servicii Publice Ploieşti a organizat joi o conferinţă de presă, alături de cei doi viceprimari ai municipiului şi de consilierii locali din Comisia de utilităţi publice, în care a prezentat măsurile propuse pentru îmbunătăţirea activităţii de salubritate. Cu Ploieştiul îngropat sub gunoaie, autorităţile speră să crească numărul de platforme menajere, cu aproape 25%, şi să aducă un nou regulament vizând identificarea şi taxarea persoanelor care nu au contract cu operatorul.

 

Conferinţa vine după ce, la mijlocul săptămânii, primarul Adrian Dobre a organizat o şedinţă de lucru, în care i-a muştruluit pe reprezentanţii RASP, cerându-le demisiile directorului Regiei, Raul Petrescu, şi directorului tehnic, Vasile Ionescu. Reprezentanţii RASP s-au declarat deranjaţi de faptul că şedinţa a fost filmată de o consilieră personală a edilului şi apoi publicată pe pagina de Facebook a lui Adrian Dobre. Le-au sărit în apărare şi viceprimarii, care l-au criticat dur pe primar. "Această manieră de a înregistra oamenii care participă la o şedinţă, neanunţând, mi se pare că aparţine altei zone a societăţii. Nu cred că este o modalitate corectă de lucru", a comentat viceprimarul George Pană, completat de Cristian Ganea: "Eram convins că am fost invitat de primar la şedinţă pentru o colaborare mai bună, dar am ajuns în mijlocul unui conflict regizat. Nu regizezi o şedinţă în care te dai mare, ceri demisia directorilor şi inspectorilor RASP şi 5 minute mai târziu o pui pe Facebook. Dacă vrei să ceri o demisie, o poţi face într-un cadru public, eventual într-o şedinţă de Consiliu. M-am simţit ca şi cum aş fi fost chemat martor. Mi se pare un gest urât". După ce au depăşit momentul şi au "spălat" imaginea RASP-ului - că tot discutăm despre gunoaiele şi mizeria din oraş - autorităţile au mutat discuţiile, la insistenţele jurnaliştilor prezenţi, la situaţia salubrităţii din Ploieşti şi soluţiile existente pentru depăşirea blocajului.

Raul Petrescu, directorul RASP, a declarat că Regia a pregătit documentaţia tehnică şi a înaintat-o către Primărie pentru amenajarea a 60 de noi platforme de deşeuri în Ploieşti, explicând că unul dintre motivele pentru care ghenele se umplu atât de rapid ţine şi de numărul redus de platforme, "la nivelul anului 1990, aproape 260, în timp ce la Cluj de exemplu sunt peste 900". Amenajarea unora noi ar permite o aşa-zisă redistribuire a gunoaielor, în contextul în care, în prezent, sunt situaţii în care la o simgură platformă de acest gen sunt arondaţi peste 2.000 de ploieşteni.

O altă soluţie, anunţată mai demult şi detaliată acum de viceprimarul Ganea, ţine de schimbarea procedurilor pentru identificarea şi taxarea persoanelor fără contract de salubritatea. Propunerea vinme ca răspuns la reclamaţiile Rosal, care se plânge că are sub contract 152.000 de ploieşteni, dintr-un total de peste 220.000 şi că Primăria nu a ajutat operatorul cu date de la evidenţa populaţiei pentru a intra în contract cu mai multe persoane. "Sunt aproape 50.000 de cetăţeni care nu au contract. Sunt luate gunoaiele şi de la ei. Practic, gunoiul acela de la colţuri de străzi este de la cei fără contract, iar cei care plătesc le plătesc şi lor. Anul trecut, s-au plătit pentru curăţenia în puncte negre între 6 şi 7 milioane, bani din bugetul local. Am găsit o formulă, pe care am început să o punem în practică, de a bate la porţile oamenilor care nu au contract şi a le aplica o taxă. Până acum, cu vorba bună se pare că nu s-a putut", a mai comentat viceprimarul Cristian Ganea, care a anunţat că, deşi taxa e instituită de câţiva ani, fără să fie aplicată, noutatea ar fi că autorităţile pregătesc o procedură de identificare şi sancţionare mult mai rapidă. Conform noii propuneri, cei fără contract riscă să fie amendaţi de Poliţia Locală, iar ulterior, dacă în continuare nu vor intra în contract cu operatorul, vor avea de achitat o taxă către Serviciul de Finanţe Locale.

Joomla SEF URLs by Artio