După mai multe încercări eşuate, apare o nouă speranţă pentru autostrada Ploieşti - Braşov. Autorităţile din România încearcă să construiască acest tronson - propus, abandonat, reluat şi iar abandonat, de vreo 15 ani - în baza unui parteneriat public-privat, cu un consorţiu de firme din China şi Turcia.

Pentru acest proiect complex al autostrăzii Ploieşti-Braşov, Guvernul anunţa la sfârşitul anului trecut că cinci investitori au fost interesaţi şi au depus oferte. Din care s-a ales. În etapele următoare se negociază direct. Guvernul va începe negocierile pentru construcţia, în regim de parteneriat public-privat, a autostrăzii Ploieşti-Braşov cu asocierea formată din companiile China Communications Construction şi turcii de la Makyol, potrivit informaţiilor obţinute de Profit.ro. Se promite un proiect complex şi de calitate superioară, pentru care România va oferi o cesiune pe 44 de ani. Timp în care va achita lucrarea, mentenanţa şi dobânzi.

Potrivit studiului de fundamentare, investiţia de 1,36 de miliarde de euro pentru construcţia de 100 de kilometri va fi finanţată în proporţie de cel mult 25% de stat, iar restul va fi acoperit de partenerul privat.

Joomla SEF URLs by Artio