Administraţie

Administraţie

Primarul Ploieștiului a anunțat miercuri 17 octombrie 2018 semnarea contractului pentru construirea Podului de Lemn, lucrare care, potrivit edilului, va costa municipalitatea aproximativ 20 de milioane de lei plus TVA. Termenul de execuție este de 16 luni. Anunțul a fost făcut pe pagina personală a primarului de pe rețeaua de socializare Facebook:

Read more: Ploiești: Dobre anunță semnarea contractului pentru refacerea Podului de Lemn. Termen de execuție...
Administraţie

Consiliul Judeţean urmează să intre într-o asociere cu şase primării din Prahova, pentru realizarea unui nou adăpost pentru câinii comunitari. După ce autorităţile ploieştene au renunţat la ideea unui parteneriat pentru amenajarea unui adăpost la Valea Călăgărească, ideea este reluată acum, cu şanse mari să aducă, la pachet, şi un viitor incinerator, unde ar putea să ajungă cadavrele de animale ridicate de pe domeniul public.

Preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Bogdan Toader, a anunţat că instituţia va intra într-un parteneriat cu Primăria din Valea Călugărească, unde e propus amplasamentul, şi cele din Urlaţi, Blejoi, Păuleşti, Berceni şi Bucov, precizând că intrarea în parteneriat a fost aprobată deja de consiliile locale şi că urmează să fie convocaă o şedinţă extraordinară în care să se pronunţe şi consilierii judeţeni. El a mai afirmat că nevoia unui nou adăpost este foarte mare, mai ales că în prezent sunt locuri foarte puţine la cel de la Bucov, administrat de Primăria Ploieşti, prin Administraţia Parcului Memorial "Constantin Stere". Totodată, având în vedere atribuţiile concretizate recent privind ridicarea cadavrelor de animale, Consiliul Judeţean Prahova propune şi construirea unui incinerator de deşeuri, care ar putea să fie făcut la pachet, în cadrul aceluiaşi proiect.

"Acum aproximativ doi ani, printr-o hotărâre de Guvern am primit noi atribuţii privind neutralizarea cadavrelor de origine animală găsite pe drumurile judeţene sau în localităţile din judeţul Prahova. Pentru acest lucru, am angajat chiar o persoană, pentru că aşa ne-a fost indicat, să suplimentăm organigrama, chiar dacă timp de doi ani de zile nu am avut norme de aplicare a acestei legi. În această primăvară, am primit şi norme, iar acum o zi am primit şi banii necesari pentru desfăşurarea acestei activităţi. Cu aceşti bani trebuie să încheiem un contract cu o firmă care are un incinerator. Sau, dacă dumneavoastră veţi dori, am iniţiat cu mai multe unităţi administrativ-teritoriale o asociere, să facem un adăpost de câini comunitari, care să beneficieze şi de un incinerator. Sunt localităţi care pot sprijini şi financiar această localitate. Este un proiect venit ca o necesitate a acestor UAT-uri, venit ca urmare a faptului că adăpostul de la Bucov nu mai are locuri disponibile", afirmase, anterior, Bogdan Toader, în timpul şedinţei de marţi a Consiliului Judeţean Prahova.

Administraţie

Serviciul Public Finanțe Locale Ploiești a publicat, miercuri, proiectul de hotărâre privind nivelul taxelor și impozitelor locale în anul 2019, după ce, în ultimele zile, în spațiul public au apărut informații conform cărora acestea s-ar putea majora.

Read more: Anunț oficial, la Ploiești, privind majorarea taxelor și impozitelor locale, din 2019
Administraţie

Criză financiară la Primăria Ploieşti, după ce autorităţile au luat bani de la iluminatul public şi curăţenie ca să suplimenteze bugetele care se epuizaseră pentru transportul public şi întreţinerea parcurilor! Pentru unele servicii publice deja nu mai sunt bani, iar la altele există riscul ca municipalitatea să rămână fără fonduri în noiembrie, însă primarul Adrian Dobre spune că lucrurile nu sunt deloc grave, că va exista o rectificare bugetară la finalul lui octombrie şi că toate serviciile publice vor avea asigurate fondurile necesare, până la finele anului. Într-o declaraţie făcută marţi, edilul a dat vina pe reprezentanţii coaliţiei PSD-ALDE pentru problemele actuale ale Ploieştiului.

În acuzaţiile adresate reprezentanţilor celor două formaţiuni, primarul a amintit atât de aşa-zisa revoluţie fiscală adoptată la nivel central, care a "tăiat" circa 40 de milioane de lei din bugetul local pe 2018, din cauza înregistrării unor excedente în precedenţii doi ani, cât şi de o serie de măsuri luate la nivel local de consilierii PSD şi ALDE, care au majoritatea în forul legislativ ploieştean. Discutând despre soluţii, în schimb, Adrian Dobre a precizat că se aşteaptă primirea unei noi tranşe de bani de la bugetul de stat, ca urmare a îndeplinirii indicatorilor legaţi de colectarea locală, precizând că toate serviciile publice vor fi acoperite. Declaraţiile de marţi vin în contextul în care Primăria Ploieşti a rămas fără bani la iluminatul public şi riscă să rămână în curând fără fonduri şi pentru curăţenie, urmând ca, în lipsa unei eventuale rectificări, pentru deszăpezire să nu mai existe de asemenea niciun leu.

Sunt unele întârzieri, dar asta nu înseamnă că avem probleme cu sumele respective. O să avem o rectificare de buget la sfârşitul acestei luni şi această situaţie va fi soluţionată. Nu vor fi activităţi care vor avea de suferit. Pe anumite capitole bugetare se fac economii şi din economiile respective se vor îndrepta banii spre aceste zone unde avem nevoie", a declarat Adrian Dobre, care a dat vina pe consilierii locali ai PSD şi ALDE, principala critică fiind faptul că aceştia au aprobat în forul legislativ atât majorările salariale, cât şi decontarea cursurilor de perfecţionare efectuate de funcţionari în alte localităţi, "sume care se regăsesc acum în buget ca o cheltuială în plus faţă de ce s-a estimat la început".

Administraţie

Primarul Ploieştiului, Adrian Dobre, a declarat marţi, într-o întâlnire cu reprezentanţii presei locale, că de săptămâna viitoare vor începe lucrările pentru introducerea sistemului de canalizare pe străzile din Mitică Apostol, cartier situat la periferia municicipiului, în dreptul ieşirii spre Buftea. În varianta optimistă, reţeaua principală va fi introdusă în acest an, iar din 2019 se va lucra la racorduri, a mai anunţat edilul.

Read more: Săptămâna viitoare încep lucrările de canalizare în Mitică Apostol. Vezi anunţul Primăriei Ploieşti!
Administraţie

Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti a propus majorarea taxelor şi impozitelor locale care se vor aplica în municipiu din 2019. Anunţul a fost făcut marţi de primarul Adrian Dobre, care a evitat să spună dacă e sau nu de acord cu această solicitare, explicând că decizia trebuie luată de consilierii locali şi că el se va concentra pe găsirea altor soluţii de creştere a veniturilor la bugetul local. Declaraţia edilului vine în contextul în care la nivelul administraţiei locale se discută de câteva săptămâni despre o majorare a acestor dări, la pachet cu o reconfigurare a zonelor de impozitare.

Săptămâna trecută, viceprimarul Cristian Ganea discuta despre un aşa-zis recensământ al serviciilor publice, în esenţă o actualizare a informaţiilor privind accesul cetăţenilor, pentru fiecare stradă în parte, la alimentarea cu apă, cu gaze sau la canalizare şi iluminat public, tocmai pentru reconfigurarea zonelor şi condiţiilor de impozitare, recunoscând că se ia în calcul şi o revenire la taxele şi impozitele din 2016, dinainte ca acestea să fi fost diminuate. La aproximativ o săptămână distanţă, primarul Dobre a confirmat, astăzi, că există discuţii despre majorare, spunând că aşteaptă să vadă poziţia Consiliului Local, forul legislativ al Ploieştiului.

"A existat o solicitare din partea SPFL-ului pentru a discuta şi a dezbate, pentru că acest proiect trebuie să stea 45 de zile pe site-ul Primăriei înainte de a fi aprobat şi trebuie aprobat până la data finalizării acestui an. A existat o discuţie din partea SPFL-ului, a solicitat o întâlnire cu reprezentanţii Consiliului Local. Vreau să văd şi eu opinia consilierilor. Eu vin în faţa lor şi expun care este situaţia încasării veniturilor, care sunt variantele de majorare a veniturilor la bugetul municipiului, şi nu mă refer neapărat la o majorare strictă a taxelor şi impozitelor pe clădiri sau terenuri, pentru că există şi alte variante de majorare a veniturilor. Pe de altă parte, în conformitate cu legea, taxele şi impozitele se indexează an de an cu inflaţia şi acest lucru trebuie discutat. Mai trebuie discutat, pentru că s-au ridicat câteva probleme de către Curtea de Conturi, cu privire la zonarea localităţilor, mă refer la modul în care se calculează impozitul pe diverse zone. Din toate aceste motive, SPFL-ul a dorit să aibă această discuţie în prezenţa consilierilor locali şi în special a celor din comisia de buget-finanţe", a declarat Adrian Dobre, marţi, în cadurl unei întâlniri cu reprezentanţii presei locale. Întrebat insistent de jurnalişti ce poziţie va adopta în această chestiune, primarul a răspuns că se concentrează asupra variantelor pentru "alte surse de finanţare, o taxare corespunzătoare pentru cei care din punct de vedere al aspectului nu respectă anumite reguli, precum clădirile sau terenurile neîngrijite". "Încercăm să găsim o soluţie legală pentru terenurile aflate în intravilan şi care sunt folosite necorespunzător, sunt suprafeţe mari de teren în Ploieşti care se află în această situaţie. Vrem să-i determinăm pe proprietari să le dea utilitate, astfel încât să avem o bază de colectare mult mai mare, să avem venituri la buget. Sunt anumite activităţi care se desfăşoară în Ploieşti şi încercăm, la fel, să găsim o soluţie legală de taxare suplimentară, pentru că generează o serie de probleme la nivelul municipiului", a mai afirmat primarul.

Administraţie

Situaţie critică pentru Primăria Ploieşti în ultimul trimestru din 2018! După ce-au plătit salarii consistente, rate la bănci şi cursuri de instruire la mare pentru funcţionari, autorităţile locale şi-au dat seama că nu mai au bani pentru subvenţionarea transportului public şi lucrările la spaţiile verzi. Şi aşa, ca să nu lase TCE şi respectiv SGU într-o gaură fără scăpare, au decis să suplimenteze cele două capitole bugetare, luând însă banii de la alte două servicii publice, iluminatul şi salubritatea, aşa că acum Ploieştiul riscă să rămână plin de gunoaie şi fără lumină şi deszăpezire.

S-a ajuns la fundul sacului! Directorul Regiei Autonome de Servicii Publice Ploieşti, Raul Petrescu, a confirmat astăzi că bugetul alocat pentru iluminatul publicv s-a epuizat, ultima factură plătită fiind aferentă lunii august. Mai departe, în capitolul pentru curăţenia căilor publice şi deszăpezire mai rămân fonduri cam pentru o lună, ceea ce înseamnă că, din noiembrie, dacă nu va exista vreo suplimentare, oraşul va fi şi mai murdar decât până acum.

Directorul RASP spune, totuşi, că autorităţile caută soluţii încât cele două servicii publice să nu aibă de suferit prea mult. "Am înţeles acest moment delicat prin care trec două societăţi importante ale municipiului Ploieşti, respectiv TCE şi SGU, şi am încercat să dirijăm, prin voinţa Consiliului Local, bugetul către cele două societăţi, astfel încât să poată ieşi din impas. Acum sunt convins că se vor găsi resurse, iar la proxima şedinţă a Consiliului Local bugetul pentru servicii publice va fi reîntregit, pentru că utilităţile publice sunt cele mai importante într-o comunitate şi de ele depinde într-o mare măsură funcţionarea acesteia, fie că vorbim de iluminat public, fie că vorbim de salubritate", a decşarat, joi, Raul Petrescu, directorul RASP Ploieşti. Acesta a explicat că în bugetul pentru salubritate mai rămâne disponibilă în prezent o sumă de circa 1,9 milioane de lei, în condiţiile în care o factură lunară medie ajunge la 2 milioane, iar asta fără să luăm în calcul şi intervenţiile pentru deszăpezire, făcute în baza aceluiaşi contract de către operator.

Administraţie

Pas important făcut vineri în cadrul unuia dintre cele mai ample proiecte europene pregătite de Primăria Ploieşti. Consiliul Local, forul legislativ al municipiului, a aprobat începerea procedurilor de expropriere, în cadrul obiectivului de investiţii care vizează crearea unei noi şosele care să lege Gara de Sud şi Gara de Vest şi reconfigurarea zonelor din faţa celor două gări. Proiectul de hotărâre a fost aprobat deşi, fizic, el nu e de găsit nicăieri, nu a fost publicat de autorităţi şi nici nu a ajuns la mapa consilierilor locali.

Obiectivul, pentru care municipalitatea vrea să obţină fonduri europene, propune amenajarea unui giratoriu la intersecţia străzilor Libertăţii şi Domnişori, în faţa Gării de Vest, amenajarea unor parcări în vecinătate şi a unor spaţii pentru biciclete, prelungirea străzii Libertăţii, care trece prin faţa Gării de Vest, străpungerea în strada Depoului, care va avea tot două benzi de circulaţie, dar mult mai late decât în prezent, şi reamenajarea totală a zonei din faţa Gării de Sud, unde, dacă ne luăm după schiţele prezentate de consultanţi, doar fântâna arteziană şi Monumentul Vânătorilor ar mai rămâne pe amplasamentul actual. Ideea, pe lângă o necesară reamenajare a piaţetelor din faţa celor două gări şi a staţiilor de transport public, a fost de creare a unei noi legături rutiere, foarte rapide, care să diminueze considerabil timpul pierdut de călători în cazul în care ar fi nevoiţi să facă o aşa-zisă transbordare. Pe această nouă şosea ar urma să fie introdus şi un nou traseu de transport public, foarte probabil deservit de troleibuze, care să închidă "inelul" de circulaţie al tramvaielor, care prin traseele 101 şi 102 merg deja pe ruta Gara de Sud-Spitalul Judeţean-Gara de Vest.

Pentru realizarea acestei noi şosele, va fi nevoie, însă, ca Primăria Ploieşti să dobândească mai multe terenuri aflate în prezent în proprietate privată. Potrivit informaţiilor oferite anterior de firma de consultanţă angajată de municipalitate pentru pregătirea proiectelor europene, cele mai mari suprafeţe aparţin de rafinăria Astra şi de CFR. Acestea este, de altfel, motivul pentru care Consiliul Local a discutat vineri proiectul de exproprieri, fără de care nu putea fi depusă cererea de finanţare de la Uniunea Europeană. Partea îngrijorătoare, totuşi, este că respectivul proiect de hotărâre nu a fost făcut public, nici înainte şi nici după votarea lui. El nu există nicăieri pe site-ul Primăriei, nici la secţiunea dedicată proiectelor de hotărâri puse în dezbatere, nici la cea unde sunt încărcate materialele de şedinţă. Totodată, el nu a existat nici măcar în formă tipărită, în mapele de şedinţă primite de consilierii locali. Aceste lucruri denotă fie o lipsă de profesionalism a autorităţilor, care au venit cu o propunere pe ultima sută de metri şi n-au apucat nici măcar să scoată câteva hârtii la imprimantă, fie o încercare deliberată de a ascunde modul în care ar urma să decurgă această procedură.

Administraţie

O hotărâre semnată de managerul Spitalului Județean de Urgență Ploiești a declanșat un veritabil scandal în interiorul sistemului sanitar, fapt care ar putea duce la acțiuni în instanță împotriva instituției, informează surse din rândul sindicatelor din Sănătate. Concret, Spitalul Județean, prin semnătura managerului Marius Niculescu, a hotărât ca, începând cu data de 1 noiembrie 2018, asistenții medicali șefi de secție să nu mai lucreze în trei ture, aceștia fiind obligați să își desfășoare activitatea doar în tura I, respectiv în intervalul orar 7-15.

În contrapartidă, reprezentanții sindicatului Sanitas Prahova consideră această decizie, bazată pe o adresă a Ministerului Sănătății nesemnată de ministru, drept un abuz prin interpretarea greșită a legislației în vigoare, acuzând că este afectată continuitatea îngrijirii pacienților și activitatea de coordonare permanentă a personalului medical.

Efectul direct al deciziei se reflectă și în salarizare, asistentul șef ajungând să câștige mai puțin decât un brancardier sau personalul din subordinea directă. Managerul Spitalului Județean de Urgență Ploiești se apără spunând că nu face decât să aplice directivele specificate în adresa ministerului.

Read more: Conducerea Spitalului Județean Ploiești restrânge activitatea asistenților șefi la o singură tură....
Administraţie

Separat de achiziţia de autobuze diesel, din fonduri proprii, şi de parteneriatul cu Ministerul Dezvoltării pentru aducerea a 20 de tramvaie, 20 de troleibuze şi 9 autobuze electrice, autorităţile ploieştene speră să completeze în următorii ani flota de transport public cu încă 11 autobuze, tot electrice, pe care ar urma să le primească de la Ministrerul Mediului. Reprezentanţii Primăriei spun că această eventuală achiziţie ar urma să fie făcută tot cu fonduri de la Uniunea Europeană şi că abia zilele trecute au aflat de această oportunitate.

Anunţul a fost făcut joi de viceprimarul Ploieştiului, Cristian Ganea, care a anunţat că municipalitatea a finalizat studiul de oportunitate legat de parteneriatul cu Ministerul Dezvoltării, urmând să îl trimită la Bucureşti, pentru organizarea centralizată a licitaţiei.

"Am finalizat studiul de oportunitate pentru 20 de tramvaie, 20 de troleibuze şi 9 autobuze. Această achiziţie va fi făcută la nivel naţional, de către Ministerul Dezvoltării, iar apoi vor fi repartizate mijloacele de transport în localităţi. Separat, încercăm să achiziţionăm încă 11 autobuze electrice, printr-o altă axă de finanţare, prin Ministerul Mediului. Încercăm din toate puterile să schimbăm, parcul auto al municipiului Ploieşti. Aşteptăm şi cele 10 autobuze diesel spre sfârşitul acestei luni sau începutul lunii viitoare, urmând ca, până în 2020, toate aceste mijloace de transport ecologice să circule în Ploieşti, dotate şi cu sistem de ticketing şi camere de luat vederi", a afirmat Cristian Ganea, viceprimarul Ploieştiului.