Administraţie

Administraţie

Proiectul de construire a noului spital municipal în Ploieşti, propus în campania electorală din 2016 de Adrian Dobre, nu are timp, fizic, să se încheie în acest mandat. Anunţul a fost făcut de primarul municipiului, care a recunoscut, mai cu jumătate de gură, în timpul unei discuţii cu reprezentanţii presei locale, că lucrările ar putea să înceapă în 2019, cu puţin noroc, dar cu siguranţă nu mai au cum să se încheie mai devreme de vara lui 2020, când se încheie acest mandat.

Read more: Primarul Dobre recunoaşte că noul spital municipal de urgenţă nu va fi gata în acest mandat
Administraţie

Primarul Ploieştiului, Adrian Dobre, a declarat marţi că sunt şanse mari ca acordul dintre Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Parteneriat pentru Managementul Deşeurilor Prahova şi Rosal Grup să fie reziliat, declarându-se mulţumit că, după o lungă perioadă în care s-a arătat nemulţumit de activitatea de salubritate din oraş, reprezentanţii ADI i-au ascultat reclamaţiile. Contractul semnat la nivel de asociaţie vizează ridicarea deşeurilor, pe o zonă mai mare a judeţului, în care intră Ploieştiul şi peste 20 de localităţi din împrejurimi. Separat, tot Rosal se ocupă la Ploieşti şi de curăţenia străzilor şi trotuarelor şi de deszăpezire, de data asta în contract direct cu Primăria, însă şi aici Adrian Dobre vine cu avertismente.

În cazul acordului cu ADI, conducerea acestei asociaţii, din care fac parte Consiliul Judeţean şi majoritatea primăriilor din Prahova, a anunţat recent că a constatat mai multe abateri ale operatorului faţă de obligaţiile asumate. Practic, ca în baseball, a treia greşeală consecutivă aduce şi eliminarea, a explicat, cumva cu satisfacţie, primarul Dobre, amintind că şi-a exprimat în mai multe rânduri nemulţumirile legate de activitatea operatorului. "Mă bucur să văd faptul că lucruri pe care eu le-am sesizat de-a lungul timpului referitoare la proasta gestionare a colectării deşeurilor menajere de pe platforme şi colectării selective au ajuns în atenţia ADI-ului şi au dus la declanşarea acestei proceduri", a afirmat, marţi, primarul municipiului Ploieşti, Adrian Dobre.

La rândul său, preşedintele Consiliului Judeţean, Bogdan Toader, a vorbit despre acest subiect, recunoscând că a fost constatată acea a treia abatere invocată, dar fără a spune răspicat că asta va duce garantat şi la rezilierea de contract: "S-a ajuns la cea de-a treia abatere a Rosal. Le-am cerut avocaţilor de la ADI să constate această situaţie şi să vadă ce măsuri se impun".

Ploieştiul ar putea să rămână şi fără deszăpezire

Înţelegerea, în momentul lansării master-planului judeţean pentru managementul deşeurilor, finanţat cu o sumă consistentă de la Uniunea Europeană, a fost ca toată activitatea să fie gestionată prin această asociaţie, în care au intrat CJ Prahova şi aproape toate primăriile din judeţ. Astfel, şi în ideea de obţinere a unor preţuri mai mici, ADI s-a ocupat centralizat, în locul autorităţilor locale, de licitaţia pentru ridicarea, transportul şi depozitarea deşeurilor, procedură de selecţie realizată pe mai multe loturi. Astfel, în cazul unei eventuale rezilieri de contract, Ploieştiul dar şi alte 20 şi ceva de localităţi din zonă ar rămâne temporar fără operator de salubritate. Separat, Primăria Ploieşti are propriul contract cu Rosal, pentru celelalte categorii de activităţi, respectiv curăţenia căilor publice şi deszăpezire, iar primarul Dobre a declarat astăzi, în aceeaşi notă, că ia în calcul şi rezilierea acestui acord dacă operatorul nu-şi îmbunătăţeşte activitatea.

Administraţie

Primarul Ploieștiului a lansat noi critici împotriva conducerii SGU Ploiești și a reprezentanților PSD, în legătură cu subiectul externalizării serviciului de pază din cadrul societății, anunțând totodată demararea unor verificări legate de achiziție.

 

Read more: Adrian Dobre, noi critici la adresa PSD cu privire la externalizarea serviciului de pază de la SGU
Administraţie

Angajații TCE Ploiești, operatorul de transport public de la nivelul municipiului, amenință cu noi proteste după ce, în cursul anului trecut, au declanșat mai multe greve spontane. Aceștia sunt nemulțumiți că municipalitatea nu a achitat integral sumele aferente subvențiilor din care se acoperă gratuitățile și reducerile acordate pensionarilor, elevilor și studenților din Ploiești.

Read more: Angajații TCE Ploiești amenință cu greva
Administraţie

 

Primăria Ploiești a publicat, săptămâna trecută, un anunț de achiziție directă, privind servicii pentru întocmirea unui studiu de oportunitate în vederea implementării, în municipiu, a unui sistem de monitorizare video.

Read more: Peste 80.000 de lei se alocă, la Ploiești, pentru un studiu de oportunitate în vederea...
Administraţie

 

Milică Voinescu, primarul comunei Olari, își pierde mandatul în urma unui dosar de conflict de interese din anul 2014. Milică Voinescu (PSD) a pierdut, la începutul lunii octombrie, și ultima cale de atac împotriva deciziei Agenției Naționale de Integritate prin care fusese declarat incompatibil.

 

Read more: Toate contestațiile i-au fost respinse. Primarul din Olari își pierde mandatul într-un dosar de...
Administraţie

Primăria Ploieşti vrea să creeze o nouă legătură rutieră între Gara de Sud şi Gara de Vest şi va solicita fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană pentru asta, considerând, probabil, că actualele variante, fie pe traseul 2 de autobuz, respectiv Bulvardul Independenţei-Mărăşeşti-Domnişori, fie pe ruta Depoului-Sondelor-Domnişori, nu sunt suficient de rapide. Pe lângă prelungirea străzii Libertăţii şi crearea acestei noi şosele, autorităţile vor să sistematizeze şi zonele din dreptul celor două gări. Pentru asta, în schimb, va fi nevoie de o sumă consistentă de la bugetul local, pentru exproprieri.

Noua şosea va porni în continuarea străzii Libertăţii, de la intersecţia cu Domnişori, unde proiectul propune şi amenajarea unui viitor sens giratoriu, va trece pe lângă parcul de lângă Gara de Vest şi va merge aproape paralel cu liniile de cale ferată, până se va intersecta cu strada Depoului, aproape de capătul traseului 7. Acest traseu se suprapune peste nu mai puţin de 45 de terenuri sau parcele care nu sunt deţinute de Primăria Ploieşti şi care trebuie aduse în proprietatea municipalităţii înainte de depunerea cererii de finanţare. Pentru exproprieri, Consiliul Local Ploieşti a aprobat o sumă de aproape 8 milioane de lei, care trebuie plătită actualilor proprietari, în termen de 30 de zile de la adoptarea hotărârii, care a avut loc pe 12 octombrie.

Lista cu aceste terenuri a fost publicată la intrarea în Palatul Administrativ. Cele mai multe dintre parcelele vizate sunt deţinute de CFR, UZUC şi New Century Development. În total sunt vizate terenuri cu o suprafaţă de aproape 23.700 de metri pătraţi şi construcţii care însumează 2.326 de metri pătraţi, conform anexei de la hotărârea Consiliului Local, în care se mai arată că suma totală plătită, care va fi obţinută de Primărie din creditul bancar contractat de la EximBank, se va ridica la 7,8 milioane de lei, cu tot cu TVA, echivalentul a aproape 1,3 milioane de euro.

Administraţie

În teorie ca să facă economii, în pluin proces de reducere a cheltuielilor şi în speranţa unei redresări financiare, conducerea Servicii de Gospodărire Urbană Ploieşti a decis oficial să externalizeze serviciile de pază. Astfel, SGU ar urma să renunţe la cei 109 oameni din organigramă angajaţi pe aceste posturi şi să contracteze o firmă privată, anticipând că ar obţine, astfel, o economie lunară de peste 100.000 de lei. Asta, după cum vă spuneam, e în teorie, iar teoria, cum se mai întâmplă pe la noi, e contrazisă de practică, din care reiese că externalizarea ar urma să ducă nu la economii, ci la mai mult de dublarea cheltuielilor actuale cu paza. Cel puţin asta reclamă primarul Adrian Dobre, care spune că această măsură ar fi, în fapt, un "tun" al PSD-ului.

Într-o conferinţă de presă organizată joi, primarul Ploieştiului a dat de înţeles că măsura, susţinută de reprezentanţii PSD care au majoritatea în Adunarea Generală a Acţionarilor şi Consiliul de Administraţie, va genera costuri mult mai mari pentru SGU decât cele din prezent. Edilul a afirmat că, pentru plata paznicilor, societatea achită peste 200.000 de lei pe lună, dezvăluind că licitaţia lansată pentru contractarea unei firme specializate pleacă de la suma de 1,4 milioane de lei, până la finele anului, ceea ce ar însemna, pentru perioada noiembrie-decembrie, o medie de 700.000 de lei pe lună. Adrian Dobre a mai reclamat şi că actualul CA este unul interimar, ceea ce înseamnă că n-are dreptul să ia măsuri în privinţa organigramei, deci, automat, nu poate nici să dispună renunţarea la cei peste 100 de angajaţi proprii de la pază.

"Încă o dată se dovedeşte faptul că cei de la PSD ştiu să cheltuiască banii. Am văzut pe SEAP şi pe site-ul celor de la SGU faptul că au iniţiat o licitaţie în vederea achiziţionării serviciului de pază, iar ceea ce este de-a dreptul înfiorător este că suma 1,4 milioane de lei este aferentă pentru două luni de contract. Sunt peste 700.000 de lei care ar trebui cheltuiţi în cele două luni de zile, în condiţiile în care în bugetul alocat pazei la SGU, pentru cei aproximativ 100 de angajaţi, era în jur de 200.000 de lei pe lună. Este un total dezechilibru. Pe de-o parte, conducerea de la SGU spune că angajaţii nu şi-au primit salariile, dar pe de altă parte se angajează la cheltuieli care nu sunt bugetate, nu aveau cum să le angajeze pentru că sunt într-un provizorat, nu au conducere definitivă şi în această perioadă nu poat face nici reorganizare. Dacă nu pot face nici reorganizare nu se pot angaja la astfel de cheltuieli. Am transmis către conducerea SGU, către AGA, Consiliul de Administraţie şi o să trasmit şi către Consiliul Local condus majoritar de PSD şi ALDE aceste date şi aceste informaţii şi o să atrag atenţia că nu se pot angaja la aceste cheltuieli. Nu este pentru prima oară când majorităţii din Consiliul Local îi atrag atenţia asupra unor lucruri care se desfăşoară la SGU, asupra unor cheltuieli neeficiente a banului, cu tarife de lux, iar oraşul este în mizerie. Sunt spaţii verzi în care nu s-a intervenit de foarte mult timp, iar din punctul acesta de vedere SGU nu are nicio scuză", a afirmat Adrian Dobre.

"Această coducere nu a luat în considerare aceste solicitări pe care le-am făcut pentru îndreptarea activităţii de la SGU. Nu au luat nicio măsură de reaşezare a chletuielilor de la SGU, pentru ca aceste cheltuieli să fie îndreptate către serviciile pe care trebuie să le presteze  pentru cetăţeni, pentru oamenii din acest oraş şi nu să realizeze nişte cheltuieli de 3-4 ori mai mari  ca înainte", a conchis primarul Ploieştiului.

Administraţie

Prefectura Prahova a lămurit cazul schimbării din funcție a viceprimarului din Gura Vitioarei, cel care, de la decesul primarul îndeplinea și acest rol. Prefectura a transmis Consiliului Local Gura Vitioarei o adresă prin care arată și că nu mai puțin de cinci hotărâri adoptate de CL din 12 septembrie încoace sunt, în aceste condiții, nule.

Read more: DOCUMENT - Prefectura Prahova: viceprimarul din Gura Vitioarei a fost schimbat din funcție ILEGAL
Administraţie

 

Întârzieri mari la proiectul de construire a unei noi şcoli speciale, în zona de vest a municipiului Ploieşti! După ce a reziliat vechiul contract de lucrări, invocând faptul că firma de construcţii s-a mişcat extrem de greu, conducerea Consiliului Judeţean Prahova vine şi cu o veste bună şi anunţă acum că a obţinut o prelungire a contractului de finanţare. Banii pentru acest obiectiv sunt asiguraţi de Ministerul Dezvoltării, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, iar în lipsa unei prelungiri de termen exista riscul pierderii finanţării.

 

Preşedintele Consiliului Judeţean, Bogdan Toader, a anunţat că a semnat în această săptămână actula diţional pentru prelungirea cu doi ani a termenului de finanţare prin PNDL.

Proiectul vizează ridicarea de la zero a unei noi clădiri, care va găzdui Şcoala Specială nr. 1 Ploieşti, unitate care în prezent îşi desfăşoară activitatea într-un sediu impropriu, la o fostă şcoală de la periferia oraşului. Noul sediu va fi amenajat în curtea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, pe strada Cosminele, aproape de intersecţia cu Şoseaua Vestului. Contractul de lucrări a fost reziliat la finalul acestei veri, după ce autorităţile constataseră că stadiul fizic de execuţie ajunsese abia la 7%, când ar fi trebuit, conform graficului oficial, să se apropie de 80%.