Primarul municipiului Ploieşti, Adrian Dobre, a declarat că instituţia pe care o conduce a depus o plângere la Poliţie, vizând o posibilă prejudiciere a bugetului local din activitatea de salubritate. Edilul reclamă că inspectorii de la Regia Autonomă de Servicii Publice au acceptat la plată servicii nereale, dând exemplul unor străzi incluse în lucrări şi care figurează ca măturate periodic, al dublei plăţi pentru deşeurile menajere sau al cantităţilor de gunoaie suspect de mari ridicate de pe domeniul public.

 

Într-o conferinţă de presă organizată astăzi, pe tema salubrităţii din Ploieşti, edilul a declarat că problemele ţin în primul rând de două lucruri, de incapacitatea operatoruluI Rosal de a face faţă cerinţelor şi de modul în care administraţia locală, prin RASP, urmăreşte serviciile. El a spus că a găsit străzi din programul de canalizare, sparte de câteva luni, dar care în acte figurează în continuare ca măturate periodic. "Şi Curtea de Conturi, la controlul recent, a constatat abateri la nivelul RASP. Sunt, de exemplu, străzi incluse în programul de canalizare, dar care apar în continuare în documentele Regiei ca fiind măturate frecvent. Uitaţi-vă pe Sudorului, Soveja, Alexandru cel Bun, Petru Muşat sau Vaslui, sunt străzi unde locatarii reclamă că nu pot intra şi inspectorii RASP confirmă că au fost măturate manual de Rosal", a declarat Adrian Dobre.

Primarul municipiului Ploieşti a mai spus că, din cauza neridicării la timp a gunoaielor de la ghene, s-a ajuns la un alt fenomen alarmant. Deşeurile dau pe afară, ajung şi pe lângă platformele menajere, iar operatorul cere bani de la Primărie pentru a le ridica, încadrându-le ca gunoaie luate de pe domeniul public. Asta deşi, în teorie, ridicarea acestor gunoaie a fost deja plătită de către ploieşteni, prin tariful lunar, şi nu ar mai trebui facturată şi pentru administraţia locală, a explicat Adrian Dobre. Tot în privinţa ridicării gunoaielor, din aşa-zisele puncte nerge, primarul spune că, după ce a început în ultimele două luni o campanie de curăţenie, a ajuns la concluzia că operatorul poate să ia, în medie, circa 30 de tone pe zi. În acest context, el spune că nu înţelege cum de, până de curând, RASP accepta la plată cantităţi de 100 sau 150 de tone pe zi, care figurau ca ridicate de pe domeniul public şi erau automat decontate din bugetul local. "Primăria Ploieşti a transmis o sesizare către Poliţie, cu privire la cantităţile acceptate la plată de RASP", a completat primarul.

În aceeaşi declaraţie, Adrian Dobre a spus că ia în calcul ieşirea Ploieştiului din Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Managementul Deşeurilor Prahova, cea care coordonează activitatea de ridicare a deşeurilor menajere şi selective. "Conform regulamentului pe care îl avem la nivel de ADI, este în sarcina ADI-ului să găsească un operator pentru toate cele 36 de autorităţi publice locale din sectorul în care e încadrat şi Ploieştiul. În condiţiile în care această reziliere propusă nu va trece de votul celor 36 de primării, voi solicita Consiliului Local şi voi propune către ADI ca Ploieştiul să fie o regiune de sine stătătoare, pentru că nu este posibil ca un număr foarte mare de cetăţeni, aproape două treimi din populaţia din această regiune, să sufere în condiţiile în care sunt mai multe localităţi mai mici care nu vor această reziliere. În situaţia în care nu se va decide acest lucru, voi solicita ieşirea din ADI la acel moment. Ieşirea, teoretic, va costa exact investiţiile făcute în favoarea municipiului Ploieşti, una dintre cele mai mari «felii» care ne revine e suma alocată pentru ecologizarea rampei, aproape 7 milioane de euro. În altă ordine de idei, ieşirea nu se face de dragul de a ieşi, ci din nişte motive obiective. Atât timp cât municipalitatea suferă din cauza unui operator economic care nu îşi îndeplineşte obligaţiile contractuale, iar ADI-ul nu este capabil să gestioneze acest lucru, nu cred că este de vină municipalitatea şi, din punctul meu de vedere, nu cred că se poate impune municipalităţii vreo penalitate şi ne vom lupta pentru acest lucru dacă se va ajunge aici", a mai declarat Adrian Dobre, adăugând că a transmis o sesiziare legată de salubritate şi către Prefectura Prahova, vorbind despre o posibilă situaţie de urgenţă: "Sunt peste 3.000 de sesizări primite, de la începutul anului, cu privire la colectarea deşeurilor şi zeci de sesizări cu privire la curăţenia căilor publice. Am făcut o adresă inclusiv către Instituţia Prefectului, pentru că avem o situaţia care, din păcate, se amplifică şi degenerează pe zi ce trece, cea a deşeurilor care sunt neridicate la timp de către operator şi care, din cauza temperaturilor ridicate şi a mirosurilor insuportabile, pot genera situaţii care pot periclita sănătatea cetăţenilor. Am solicitat convocarea Comitetului pentru Situaţii de Urgenţă. Noi suntem într-un contract încheiat prin Consiliul Judeţean, în care sunt implicate mai multe autorităţi publice locale şi atunci este de competenţa Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă de a lua măsuri. Nu este singura acţiune pe care eu am făcut-o referitoare la situaţia salubrităţii, am făcut şi fac în continuare sesizări către Direcţia de Sănătate Publică, Garda de Mediu şi agenţia care reglementează serviciile publice".

Joomla SEF URLs by Artio