ghene ploiesti rosalAutorităţile ploieştene au avut în această săptămână o şedinţă de lucru, la sediul Regiei Autonome de Servicii Publice, în urma căreia i-au solicitat operatorului de salubritate din municipiu să impună un ritm mai alert privind colectarea deşeurilor de la platformele menajere în special, dar şi din camerele de precolectare de la blocurile turn. Conducerea Primăriei i-a cerut firmei Rosal, cea care se ocupă de curăţenie, să crească şi numărul de maşini folosite la aceste activităţi.

Primăria Ploieşti are un contract cu firma Rosal, pentru partea de curăţenie a căilor publice, în vreme ce activităţile de colectare, transport şi depozitare a deşeurilor se fac în baza unui contract separat, semnat de operator cu Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Parteneriat pentru Managementul Deşeurilor Prahova, structură compusă din aproape toate primăriile din judeţ, inclusiv cea din Ploieşti, şi din care mai face parte şi Consiliul Judeţean. Asta înseamnă că, în teorie, municipalitatea nu poate obliga operatorul de salubritate să facă investiţii noi, câtă vreme nu este direct în contract cu el pe partea de ridicare a deşeurilor. Totuşi, autorităţile ploieştene au reclamat că modul în care se face activitatea de colectare influenţează, automat, şi activităţile de curăţenie de pe domeniul public, acolo unde există o relaţie contractuală directă.

Totodată, în cadrul acestei şedinţe, conducerea Primăriei Ploieşti a cerut ca şi Poliţia Locală să urmărească mai atent acest domeniu, în condiţiile în care această instituţie are posibilitatea de sancţionare a celor care depozitează ilegal deşeuri, în locuri nepermise, sau care vandalizează platformele menajere şi furtă deşeuri reciclabile. „La sediul RASP Ploiești a avut loc o şedinţă operativă la care au participat domnul director Raul Petrescu, domnul viceprimar Cristian Ganea, alți factori de decizie din cadrul Poliției Locale Ploiești cât și ai SPFL Ploieşti, precum şi reprezentanții operatorului de salubritate. Au fost puse în discuție activitatea de colectare a deșeurilor municipale de la platformele gospodărești și contractele încheiate de către operatorul de salubritate cu utilizatorii persoane fizice și juridice conform HCL 237/2017. Au fost convenite următoarele:
- ridicarea deșeurilor nu a fost efectuată într-un ritm destul de susținut, fapt ce urmează a fi remediat, precum și problema vandalizării platformelor locale gospodărești, problemă în a cărei rezolvare se va implica Poliția Locală Ploiești prin asigurarea patrulării, monitorizării, identificării făptuitorilor și aplicării sancțiunilor prevăzute de HCL 228/2006 CAP XIV pct.14.1 aliniat 8. «Neasigurarea sau obstrucționarea căilor de acces a mijloacelor de transport pentru ridicarea recipienților de deșeuri menajere de pe platformele gospodărești» .Sancțiunile sunt 100-1000 lei pentru persoane fizice și 500-2500 lei pentru persoane juridice.
- operatorul de salubritate va trimite situația cu contractele parțial sau pe litere către RASP Ploiești, iar aceasta va verifica baza de date pusă la dispoziție de către operatorul de salubritate pentru identificarea imobilelor care nu au încheiat contract de salubritate”, se precizează într-un comunicat de presă trimis de RASP Ploieşti.

„S-a propus intensificarea gradului de evacuare a deșeurilor de la platformele gospodărești, astfel, operatorul de salubritate va suplimenta cu:
- 2 autocompactoare pentru colectarea deșeurilor menajere;
- 2 autocompactoare pentru colectarea selectivă a deșeurilor;
- va fi suplimentată activitatea la schimbul III, pentru a se remedia problemele pentru activitatea de colectare a deșeurilor principale”, a mai precizat Regia Autonomă de Servicii Publice.

Joomla SEF URLs by Artio