Convocat vineri într-o şedinţă extraordinară, Consiliul Local Ploieşti a aprobat, cu voturile PSD şi ALDE, un proiect de rectificare bugetară propus de primarul Adrian Dobre şi, culmea, criticat vehement de colegii acestuia de partid. Conform rectificării, au fost alocate sume în plus pentru centrul de radioterapie şi pentru achiziţia bazei sportive din Mihai Bravu, a fost alocată o sumă de aproape 35.000 de euro pentru un loc de odihnă şi - unul dintre punctele care au stârnit cele mai mari dezbateri - a fost prevăzută o sumă de aproape 30 de milioane de lei pentru continuarea în 2020, 2021 şi 2022 a achiziţiei de autobuze diesel care în teorie se încheie pe 31 iulie.

În aceeaşi şedinţă de vineri, Consiliul Local a aprobat, cu unanimitate, un proiect pentru amânarea cu şase luni a creditului bancar luat acum nouă ani de la BRD. Conform documentului, amânarea se aplică din martie până în august inclusiv, semn că deja cel puţin două rate nu fuseseră plătite la timp. Dacă la acest punct a existat consens, la cel vizând rectificarea bugetului local pe 2020 şi modificarea listei de investiţii au existat tensiuni mari. Consilierii PNL, adică tocmai colegii de partid ai primarului, iniţiator al proiectului de hotărâre, au reclamat atât includerea lui într-o şedinţă considerată urgentă, cât şi faptul că Primăria n-are bani de rate, dar se angajează la cheltuieli de aproape 30 de milioane pentru achiziţia de autobuze diesel. În cele din urmă, punctul a fost aprobat de forul legislativ, cu voturile favorabile ale consilierilor de la PSD şi ALDE. Concret, conform documentului, Primăria Ploieşti are la dispoziţie, pentru continuarea achiziţiilor de autobuze diesel BMC începute în 2018, puţin peste 9,1 milioane de lei în acest an, aproape 10,8 în 2021 şi 9,4 în 2022. Culmea, contractul expiră la finalul lunii iulie a acestui an, însă autorităţile au explicat că se poate semna un contract subsecvent, prin care, practic, autobuzele rămase în acordul-cadru să fie antamate acum, dar plătite în viitorul mandat. Analizat politic, acesta a fost, practic, mărul discordiei între primarul actual, cel care, constrâns sau nu de partid, a anunţat că nu va mai candida, şi consilierii PNL, care îşi fac calcule că, după alegerile locale, candidatul liberal, Andrei Volosevici, va reveni la conducerea administraţiei locale. În situaţia dată, practic, în urma votului de azi, administraţia ploieşteană tocmai s-a angajat la o cheltuială de aproape 20,2 milioane de lei în următorii doi ani, pe lângă suma de puţin peste 9,1 milioane care fusese prevăzută pentru 2020.

În 2018, Ploieştiul a primit 10 autobuze în baza contractului-cadru în discuţie, iar în 2019 alte 8 bucăţi. Pentru 2020 tocmai fusese aprobată achiziţia altor zece, lucru care însemna, cu mai puţin de două luni înainte de expirarea acordului-cadru, că autorităţile păreau dispuse să nu mai comande şi restul de 22 de autobuze diesel noi, din totalul de 50 licitate iniţial.

Adrian Dobre, cel care acum, practic, poate decide dacă achiziţia continuă sau nu, a explicat că, fiind vorba despre un acord-cadru, municipalitatea nu e obligată să comande întreaga cantitate discutată în 2018. El a mai argumentat includerea proiectului într-o şedinţă urgantă prin faptul că de această achiziţie depinde un proiect european, cel pentru construirea terminalului multimodal de lângă Spitalul Judeţean şi modernizarea managementului de trafic, proiect în care e inclusă şi decontarea de aparatură pentru managementul traficului aferentă autobuzelor diesel.

În aceeaşi şedinţă a forului legislativ ploieştean, aleşii locali au mai decis ca suma prevăzută iniţial pentru achiziţia bazei sportive de la LUKOIL, din strada Mihai Bravu, să fie suplimentată cu 150.000 de lei, suficientă pentru realizarea achiziţiei, iar cea pentru construirea unui nou centru de readioterapie oncologică să fie suplimentată cu 1,4 milioane, insuficient pentru a acoperi valoarea totală a proiectului, care mai mult ca sigur va fi decontată şi în 2021.

La fel ca la precedentele şedinţe, doar unii dintre consilierii locali au fost prezenţi în sală la dezbateri, în timp ce alţii au participat prin intermediul unei aplicaţii informatice. În aceeaşi postură a fost şi primarul Adrian Dobre, care a luat cuvântul din propriul birou: "Acordul-cadru reprezintă o promisiune, nu o obligaţie. Noi, în momentul de faţă, avem autobuzele cumpărate şi cele care vor fi cumpărate din suma de 9,2 milioane şi mai sunt cele 22 de autobuze pe care putem să le achiziţionăm în anii următori sau putem să renunăm la ele. Asta înseamnă că trebuie să facem şi o notificare în sensul că renunţăm la ele şi atunci într-adevăr sumele respective să fie scăzute, dar, momentan, pentru a putea demara mai repede procedura pentru elaborarea proiectului tehnic şi să dăm drumul la licitaţie pentru terminalul multimodal - ştiţi că avem componentade infrastructură şi această componentă de management de trafic, care are şi în autobuze anumite componente şi care ne permite să recuperăm banii şi pentru cât am achiziţionat până în prezent şi pentru viitoarele achiziţii pe care putem să le facem - am prevăzut aceste fonduri".

Joomla SEF URLs by Artio