Veste proastă pentru autorităţile ploieştene. Deşi Primăria are în derulare perteneriate prin care Ministerul Mediului se va ocupa de achiziţionarea de autobuze electrice, troleibuze şi tramvaie noi şi deşi aceste achiziţii se fac din fonduri europene, bugetul local trebuie să contribuie cu 38 de milioane de lei. Vestea, venită de peste o lună dar transpusă abia astăzi într-o hotărâre adoptată de forul legislativ local, dă peste cap bugetul şi aşa sărac pe 2019.

Suma este aferentă TVA-ului pentru achiziţia de tramvaie şi troleibuze, câte 20 din fiecare, achiziţie derulată centralizat, de minister, pentru mai multe localităţi. Autorităţile centrale au anunţat că TVA-ul trebuie să fie plătit de către beneficiarii direcţi. Totuşi, există şi o veste bună, şi anume că acesta va putea să fie recuperat, ulterior achiziţiei, de la UE. Chiar şi aşa, nu e clar în ce termen se va întâmpla acest lucru, autorităţile explicând că decontarea ar putea să dureze între 40 şi 60 de zile, poate şi mai mult în anumite situaţii, lucru care pune o presiune mare pe bugetul pe 2019 şi aşa sărac al Ploieştiului.

Conform celor două proiecte, care au fost aprobate miercuri de Consiliul Local Ploieşti, administraţia locală trebuie să suporte 7,6 milioane de lei pentru achiziţia celor 20 de troleibuze, în plus faţă de cota de cofinanţare de aproape 802.000 de lei care deja fusese aprobată. De asemenea, în cazul celor 20 de tramvaie dorite, TVA-ul se ridică la 30,4 milioane de lei, iar cota de cofinanţare a beneficiarului e estimată la puţin peste 3,2 milioane. În total, ajungem la 38 de milioane de lei, echivalentul a aproape 8 milioane de euro. Separat, este de aşteptat ca o decizie similară să fie luată şi pentru cele 9 autobuze electrice propuse pentru a fi aduse în Ploieşti tot prin parteneriat şi tot din fonduri europene.

Joomla SEF URLs by Artio