Marți, 26 Septembrie 2017
 

Probleme la societăţile administraţiei ploieştene. DISPONIBILIZĂRI şi RESTANŢE SALARIALE

Written by Anca Visan  | Created on Monday, 17 July 2017 16:44  |  Category: Administraţie

hale centrale ploiestiConducerea Primăriei Ploieşti recunoaşte că sunt probleme financiare la nivelul celor trei societăţi subordonate, Servicii de Gospodărire Urbană, Hale şi Pieţe şi Transport Călători Express, fiind luată în calcul inclusiv disponibilizarea mai multor salariaţi.

La ultima firmă din această listă, TCE Ploieşti, problemele sunt cunoscute de luni întregi, fiind agravate de pierderea a două procese, cu ANAF-ul şi cu Serviciul Public Finanţe Locale, în urma cărora fosta regie de transport a fost obligată să plătească circa 25 de milioane de lei, ambele litigii fiind cauzate de modul în care s-au decontat de la bugetul local serviciile de transport oferite către anumite categorii de beneficiari. La TCE, conducerea a decis să disponibilizeze 29 de salariaţi, acest pas fiind văzut ca primul dintr-o serie mai lungă de concedieri, care, potrivit unor surse, ar viza cam 100 din cei puţin peste 1.000 de angajaţi. Numărul de 29 nu este ales la întâmplare, în condiţiile în care, potrivit sindicaliştilor, de la 30 de persoane în sus se discută despre disponibilizare colectivă şi trebuie plătite despăgubiri mai mari.

Primarul Adrian Dobre a recunoscut astăzi, într-o întâlnire cu reprezentanţii presei locale, că sunt probleme financiare şi la Hale şi Pieţe, societate care momentan rămâne pe linia de plutire în special datorită veniturilor pe care le obţine din închirierea către Tribunalul Prahova a fostului sediu Peco, din strada Văleni, cumpărat în mandatul trecut. Se speculează că şi aici urmează să aibă loc concedieri.

Nici SGU Ploieşti, cu toate că a încheiat ultimul an bugetar pe plus, nu este scutită de probleme. "Aici sunt unele întârzieri, problema fiind cu asigurarea cash-flow-ului", a confirmat Adrian Dobre, primarul municipiului Ploieşti. De altfel, mâine este programată o şedinţă comună a Adunării Generale a Acţionarilor şi Consiliului de Administraţie de la SGU, în care să fie analizată situaţia financiară a fostei Administraţii a Domeniului Public şi Privat.