Autorităţile ploieştene vor să modernizeze ieşirile rutiere din zona de est a municipiului, spre Berceni şi Bucov, intenţia fiind să obţină în actuala sesiune de finanţare de la Uniunea Europeană fonduri pentru realizarea studiilor, iar pe baza acestor studii să atragă fonduri europene pentru execuţia lucrărilor în următoarea sesiune, 2021-2027. Practic, portofoliul de proiecte vizează modernizarea străzii Ştrandului, cu tot cu podul de la Obor, modernizarea şoselei Mihai Bravu, cu podul Fero şi podul Petrotel, modernizarea străzilor Apelor şi Cornăţel, care le leagă pe cele două, şi continuarea unui inel rutier, prin realizarea unei străpungeri între Mihai Bravu şi Izvoare.

 

În şedinţa de vineri, Consiliul Local Ploieşti a aprobat o modificare a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, document pe baza căruia pot fi depuse proiectele europene în domeniul infrastructurii rutiere. Modificarea a fost necesară pentru includerea în plan a proiectului legat de strada Mihai Bravu, ca parte dintr-un "coridor de mobilitate" care conectează toate arterele din zona de est şi sud-est a oraşului, primarul Adrian Dobre explicând că administraţia ploieşteană vrea să atragă fonduri europene pentru realizarea studiilor necesare pentru aceste proiecte, în parteneriat cu Agenţia de Dezvoltare Regională Sud-Muntenia, ceea ce ar trebui să uşureze, în teorie cel puţin, obţinerea unei finanţări nerambursabile pentru execuţia propriu-zisă a lucrărilor, în următoarea sesiune.

Pe acest "coridor de mobilitate", Primăria Ploieşti vrea reamenajarea străzilor Apelor şi Cornăţel, cu stabilirea unor sensuri unice, refacerea unor intersecţii situate pe strada Mihai Bravu, prin corecţii geometrice şi realizarea unor insule şi refugii, reabilitarea străzii Ştrandului, până la intersecţia cu DN1A şi DN1B, modernizarea staţiei TCE de la Fero, amenajarea unor piste de biciclete pe Mihai Bravu (între Maternitate şi Fero), Apelor şi Ştrandului (între intersecţia cu Crăiţelor, din Bereasca, şi Centura de Est) şi realizarea a două parcări de tip park & ride, una pe strada Ştrandului, în zona Ştrand Bucov, şi una pe strada Mihai Bravu, lângă noua staţie de la Fero. Totodată, prin realizarea străpungerii dinspre strada Izvoare ar urma, practic, să se completeze un inel rutier, similar celui deservit în partea opusă a municipiului de Şoseaua Nordului şi Şoseaua Vestului şi celui la care Primăria visează în actuala sesiune de finanţare de la UE, care ar urma să conecteze Gara de Vest şi Gara de Sud. Dacă pe primul tronson există linii de tramvai, intenţia este ca de la Gara de Vest înspre cea de Sud să fie introdus un traseu de troleibuz, iar acesta să poată fi continuat, prin noua serie de străpungeri, până la Fero, potrivit documentelor prezentate de autorităţi.

Joomla SEF URLs by Artio