Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere solicită fonduri europene pentru realizarea de studii de fezabilitate, pe baza cărora, în viitor şi în teorie, ar urma să fie reconfigurate mai multe intersecţii pe care DN 1 la are pe Valea Prahovei. În principiu, aici ar urma să fie amenajate cinci pasarele rutiere, pentru supratraversarea drumului naţional, şi una rutieră. Ceva mai avansat este un proiect de refacere a şase poduri rutiere, printre care şi cele de la Azuga, pentru care CNAIR vrea bani pentru lucrări.

 

În primul caz, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii vrea să atragă peste 3 milioane de lei, din fonduri europene, pentru proiectarea a șase obiective menite să crească, pe viitor, capacitatea de circulație pe tronsonul Comarnic - Predeal. CNAIR a anunțat că a depus aplicația de finanțare pentru proiectul „Măsuri de sporire a capacității de circulație pe DN 1 - Valea Prahovei, sectorul de drum Comarnic - Predeal”, în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. 

Documentația ar trebui să fie gata în termen de 13 luni și va include șase studii de fezabilitate și șase proiecte tehnice pentru:
> Amenajare pasaj pietonal subteran / suprateran – Piața Centrală din Comarnic intersecție DN 1 cu str. Ghioșești și amenajare pasaj pietonal subteran / suprateran Primăria Comarnic;
> Amenajare pasaj pietonal subteran / suprateran – intersecție DN1 cu Str. Crinului (Poiana Țapului), Str.Telecabinei (Bușteni) și Str. Panduri (Predeal);
> Realizare pasaj rutier la intersecția DN 1 cu Str. Prahovei (Azuga);
> Realizare pasaj rutier la intersecția DN 1 cu DN 73A (Predeal);
> Realizare pasaj rutier la intersecția DN 1 cu Bulevardul Republicii (Sinaia Sud);
> Realizare Pasaj rutier la intersecția DN 1 cu Bulevardul Ferdinand (Sinaia Nord).

Banii pentru studii şi pentru lucrări

Ceva mai avansat este, cum vă spuneam, proiectul pentru refacerea unor poduri, proiect la care documentaţia tehnică e gata, iar acum autorităţile solicită bani pentru începerea lucrărilor. În proiect sunt incluse Pod pe DN 10, peste Bâsca, la Cislău; podul DN 2B km 149+841, peste Prut, la Galați - Giurgiulești; pod pe DN 13C, peste Târnava Mare la Vânători; pod nou la Cosmeşti, peste Siret, pe DN 24, km 7+620; pod nou pe DN 24 km 105+678, la Crasna; pod pe DN 1, Ploiești - Brașov, km 135+332, peste pârâul Azuga, la Azuga.

Valoarea totală a  proiectului este de 207.328.494,88 lei, iar acesta va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. 148.386.731,61 de lei (85%) va reprezenta contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională, 26.185.893,81 de lei (15%) va reprezenta contribuția proprie a CNAIR, iar la această sumă se adaugă 32.755.869,46 de lei, cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA. Durata proiectului va fi de 100 de luni.

 

Joomla SEF URLs by Artio