Schimbarea Guvernului pune în așteptare, din nou, unul dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură din România. Este vorba despre autostrada Ploiești - Brașov, pentru care realizarea căreia fostul Cabinet se pregătea să încheie un contract în parteneriat public-privat cu o asocieze chinezo-turcă. Noul Executiv nu susține, însă, această variantă de parteneriat, astfel că proiectul se confruntă cu un nou blocaj.

 

Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) nu a primit încă o ofertă finală din partea asocierii chinezo – turce pentru construirea Autostrăzii Ploieşti – Comarnic – Braşov, astfel că nu a fost încă atribuit contractul, potrivit unor surse oficiale citate de economica.net. Oricum, contractul nu a apucat să fie aprobat prin hotărâre de vechiul Executiv, iar noul Cabinet nu susține această opțiune, după cum a declarat noul ministru al Transporturilor, Lucian Bode. Acesta a spus că va trebui făcută o analiză urgentă pe proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov, care se dorea a fi realizat în parteneriat-public privat de către fosta guvernare PSD.

Programul de guvernare al PNL face referire la acest obiectiv de infrastructură, dar strict la porțiunea de 58 de kilometri între Comarnic și Brașov. "Autostrada Comarnic – Braşov în lungime de 58 km şi costuri 997,75 milioane de euro (preţuri 2014 MPGT) se va promova ca proiect pilot în PPP, prin dialog competitiv. Decizia se va lua doar dacă vom obţine sprijinul Comisiei Europene şi daca IFI (Instituţiile Financiare Internaţionale), Banca Mondială, BEI şi BERD vor fi de acord să participe la finanţarea proiectului. Se va utiliza Studiul de fezabilitate (SF) din 2015, pe un traseu şi soluţii tehnice moderne şi prietenoase cu mediul ambiant (ex. tuneluri)", se arată în programul de Guvernare al PNL, citat de economica.net.

Joomla SEF URLs by Artio