Pentru că nu şi-a plătit la timp dările către bugetul de stat în luna decembrie, Transport Călători Express Ploieşti a pierdut eşalonarea cu ANAF-ul şi riscă, dacă nu ajunge la un nou acord, să aibă puse sub sechestru mai multe bunuri, inclusiv autobuze şi clădiri. Directorul Alexandri Nicolae a afirmat că nu a avut bani pentru că Primăria a întârziat cu o factură de 1,4 milioane de lei, iar primarul Adrian Dobre a reacţionat astăzi, afirmând că instituţia a făcut întotdeauna plăţile în termen şi că operatorul nu şi-a gestionat corect fondurile. "E un mincinos", a fost replica managerului TCE.

Situaţia dintre TCE şi ANAF a fost prezentată pe larg de "Actualitatea" într-un articol de marţi, în care arătam că TCE nu a reuşit să-şi plătească la timp dările către stat, ceea ce a dus la pierderea acordului de eşalonare încheiat cu Fiscul pentru o datorie record, în urma pierderii unui proces în instanţă, reprezentanţii operatorului reclamând că, la rândul lor, nu primiseră banii aşteptaţi de la bugetul local şi care le-ar fi permis să încheie anul cu bine. Astăzi, primarul Ploieştiului, Adrian Dobre, a discutat despre acest caz, spunând că, în viziunea sa, problemele au fost cauzate de managementul societăţii, care nu şi-a gestionat corect finanţele şi care ar fi făcut alte cheltuieli mai puţin importante. Edilul a mai spus că subvenţiile pentru transportul public s-au transmis de la bugetul Ploieştiului de fiecare dată în termenul de plată. Directorul Transport Călători Express, Alexandri Nicolae, îl contrazice.

"Toată plăţile s-au făcut în termen, nu există niciun termen de plată depăşit. Primăria, din punctul meu de vedere, a făcut pentru TCE chiar mai multe decât trebuia. Era datoria managementului societăţii să facă o prioritizare a cheltuielilor şi să se asigure că are bani pentru a face plăţile necesare către ANAF. Pe noi nu ne-a informat nimeni că nu aveau lichidităţile necesare şi că exista vreun risc privind pierderea eşalonării", a declarat primarul Dobre, punctând că "Primăria nu este o societate de binefacere pentru structurile subordonate".

PE ACEEAŞI TEMĂ: 

Directorul TCE s-a arătat deranjat de aceste declaraţii şi spune că termenul de plată era pe data de 25, iar factura cu pricina a fost plătită abia în ianuarie, pe data de 9. "Faptul că declară că a făcut în termen toate plăţile către TCE nu poate, ca fost susţinător al lui în campania electorală din 2016, decât să mă dezamăgească. De când funcţionează această societate, s-a plătit un avans de 2,4 milioane pentru prestaţiile lunii curente, iar regularizarea s-a făcut în perioada 1-15 a lunii următoare. În decembrie, eu am renunţat la un milion din acel avans, calculând că mă descurc cu o sumă de 1,4 milioane. Aceasta trebuia achitată până pe 25 decembrie. TCE a primit banii pe acea factură abia ieri", a răspuns directorul firmei de transport în comun a municipalităţii ploieştene. Alexandri Nicolae a fost deranjat şi de afirmaţiile primarului privind prioritizarea cheltuielilor de la TCE, amintind că suma solicitată fusese aprobată de Consiliul Local şi spunând că societatea primise toate asigurările că ea va fi plătită în 2018. "Când se aprobă o alocare de bani în Consiliul Local, orice societate comercială o ia ca atare şi îşi face toate calculele bazându-se pe faptul că va primi suma respectivă. Ea nu a fost plătită în decembrie, dar nici nu mi-a spus nimeni din Primărie că nu se va achita, primisem toate asigurările", a mai declarat Alexandri Nicolae, care, la rândul său, l-a acuzat pe primar că nu a gestionat eficient bugetul pe 2018 şi că, în loc să susţină corespunzător serviciile publice, a dat bani pe "spectacole inutile".

Joomla SEF URLs by Artio