Fără o expertiză care să arate ce mai e de făcut la noua staţie de epurare din Ploieşti, după ani întregi în care investiţia a fost "îngheţată", autorităţile locale şi constructorul nu ajung la o înţelegere privind sumele care mai sunt necesare pentru finalizarea lucrărilor. Sunt negocieri în derulare, spun autorităţile ploieştene, care recunosc totuşi că nu se înţeleg la bani cu executantul şi că există riscul ca totul să fie tranşat, încă o dată, în instanţă.

 

Proiectul a debutat acum mai bine de un deceniu, printr-un parteneriat între Primărie şi Guvern. La un moment dat, proiectele de acest gen au trecut de la Ministerul Mediului la Ministerul Dezvoltării, însă, în mod inexplicabil, acesta n-a mai asigurat şi finanţarea. Aşa s-a ajuns ca Primăria să fie în situaţia de a dispune sistarea, a existat un litigiu, câştigat de municipalitate, care a primit peste 18 milioane de lei, însă între timp a început şi un litigiu între Primărie şi constructor. Autorităţile au vrut rezilierea contractului, însă instanţa decis că acesta trebuie să meargă mai departe, chiar dacă,în toţi anii în care aici nu s-a mai făcut nimic, preţurile s-au modificat considerabil. Aşa ajungem cu povestea la zi, când constructorul susţine că, pentru finalizarea obiectivului de investiţii, ar mai avea nevoie de vreo 11 milioane de euro, în timp ce Primăria n-ar fi dispusă să achite mai mult de 4-4,5 milioane de euro. Declaraţia a fost făcută astăzi de directorul Regiei Autonome de Servicii Publice, Raul Petrescu, acesta precizând că sunt negocieri cu firma executantă, în încercarea de a evita un nou proces.

Diferenţa de costuri, de 6,5 milioane de euro, e explicată, pe lângă creşterea salariilor din construcţii şi a preţurilor la materiale, şi prin faptul că, înainte de sistare, la noua staţie de epurare din Ploieşti au fost aduse mai multe echipamente, care, rămânând neutilizate, s-au mai degradat. Nimeni nu poate să spună cu exactitate cât de bine au fost conservate lucrările, ce s-a deteriorat şi ce mai trebuie făcut, Primăria încercînd de mai bine de cinci ori în ultimii doi ani să contracteze o expertiză tehnică, fără ca vreo firmă să se arate interesată, deşi bugetulpentru această expertiză a fost crescut de fiecare dată, ajungâd la aproape 100.000 de euro. Oficial, stadiul lucrărilor a ajuns la 80%.

"Actualmente există un dezacord privind necesarul sumei pentru finalizarea acestei lucrări. Suma care reiese din contract este mult mai mică faţă de cea apreciată de către constructor, iar în acest moment au loc negocieri pentru a ajunge la un consens. Practic, Primăria Ploieşti şi RASP apreciază că suma necesară ar fi undeva la patru milioane de euro - patru milioane şi jumătate, iar solicitarea lor se învârte în jurul sumei de 11 milioane de euro. Este o diferenţă enormă şi încercăm să evităm să ajungem în instanţă, însă există din păcate şi această posibilitate. Ei nu au reuşit să argumenteze de ce solicită această sumă. Sigur, invocă faptul că s-au erodat acele utilaje şi tot ceea ce s-a investit în staţia de epurare, având în vedere că ele nu au fost în stare de funcţionare, staţia nefiind finalizată şi nefuncţionând", a declarat, miercuri, Raul Petrescu, directorul RASP Ploieşti.

Pentru că noua staţie nu e gata, Primăria o foloseşte în continuare pe cea veche, care datează din anii '60 şi este depăşită tehnic, lucru care a tras şi numeroase sancţiuni de la Apele Române. Singura veste bună, dacă se poate considera că există şi veşti bune în tot acest context, este că Guvernul a dat o nouă derogare pentru vechea staţie, ceea ce i-a permis RASP-ului să meargă în instanţă pentru a anula ultimele amenzi. Găsiţi toate detaliile AICI!

Joomla SEF URLs by Artio