În mai puțin de două luni expiră contractul de concesiune încheiat de Veolia Energie Prahova cu Ploieștiul, în baza căruia a fost furnizată energia termică în sistem centralizat, în  municipiu, în ultimii 15 ani. După data de 1 mai, operatorul nu mai poate asigura alimentarea cu apă caldă și căldură pentru cei peste 120.000 de beneficiari. Oficialii companiei au transmis, luni, o informare pe marginea acestui subiect, indicând etapele care vor fi urmate până la momentul încetării contractului.

 

Comunicatul Veolia Energie Prahova:

"Contractul de concesiune dintre Veolia Energie Prahova (VEP) – Municipiul Ploiești și Județul Prahova (Concedentul) expiră la data 01.05.2019, orele 24.00, iar, după această dată, operatorul nu mai are dreptul de a furniza serviciul public de alimentare cu energie termică (apă caldă și căldură).

VEP va demara acțiunile necesare în vederea predării gestiunii serviciului de alimentare cu energie termică, ce a fost încredințat pe o perioadă de 15 ani (01.05.2004 – 01.05.2019) în baza contractului de concesiune încheiat cu Municipiul Ploiești și Județul Prahova la data de 29.04.2004.

După 15 ani în care compania a asigurat furnizarea de servicii de calitate pentru aproximativ 60% din locuitorii orașului, aceasta va preda gestiunea sistemului centralizat către autoritățile locale sub responsabilitatea cărora se află serviciul public.

«Am fost, suntem și ne dorim să rămânem un partener pentru Ploiești. În ciuda eforturilor susținute de a ajunge la un acord pentru a continua acest contract, am constatat eșecul negocierilor. Refuzul autorităților locale de echilibrare a contractului și actualizarea sa la realitățile economice încă din 2011, a generat pierderi semnificative operatorului care a fost nevoit să finanțeze activitatea sa de zi cu zi pentru asigurarea apei calde și căldurii, pentru ploieșteni, prin împrumuturi de la compania mamă», au declarat oficialii companiei.

În următoarea perioadă, se vor efectua toate demersurile de informare a autorităților competente cu privire la expirarea contractului și activitățile necesare pregătirii predării – primirii bunurilor ce compun sistemul. De asemenea, vor fi depuse de către actualul operator toate diligențele necesare pentru punerea în practică a preluării salariaților de către noul operator, conform contractului de concesiune.

«Ne-am asumat acum 15 ani un angajament față de Ploiești pe care l-am respectat permanent cu strictețe. Prin integrarea unui proces amplu de modernizare și digitalizare, am înregistrat nivele de eficiență și performanțe tot mai mari», au continuat oficialii companiei.

VEP rămâne în contact cu autoritățile locale pentru asigurarea unei gestionari cât mai fluide a procesului de predare a gestiunii serviciului, pentru a minimiza impactul asupra celor 122.000 de locuitori ai Ploieștiului. De asemenea, până la încetarea contractului de concesiune vom continua să acționăm pe baza acelorași valori și principii de profesionalism, ca și până acum".

Joomla SEF URLs by Artio