La Ploieşti se vor majora taxele şi impozitele locale. Nimeni nu-şi asumă oficial, toţi aruncă pisica la SPFL

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti a propus majorarea taxelor şi impozitelor locale care se vor aplica în municipiu din 2019. Anunţul a fost făcut marţi de primarul Adrian...

Bărbat găsit carbonizat în urma unui incendiu de vegetație izbucnit în Prahova

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Trupul parțial carbonizat al unui bărbat a fost...

Load More Actual

ANPC a amendat ING pentru dublarea tranzacțiilor a peste 200.000 de clienți!

Incident grav în rețeaua unei bănci care operează pe piața din România. Tranzacțiile a 225.525 de...

Load More Economic

Viceprim-ministrul Grațiela Gavrilescu a inaugurat Consulatul General Onorific al României pentru Santiago de Chile și Valparaiso

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Aflată în delegație oficială în Republica...

Load More Știri naționale

Fără apă potabilă, miercuri, pentru ploieștenii care locuiesc în cartierul Mitică Apostol

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Apa Nova Ploiești a anunțat că miercuri, pe 17...

Load More Știri locale

Statistică oficială. 239.000 de persoane din UE s-au mutat în Germania în 2017. România, pe primul loc, cu 73.000. Urmează Siria cu 60.000

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); România a fost țara care a trimis cei mai mulți...

Load More Știri internaționale
mitsubishi_nou

Cu Primăria rămasă fără bani pentru iluminat, transport şi curăţenie, Adrian Dobre dă asigurări că "serviciile publice sunt acoperite până la finalul anului"

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Criză financiară la Primăria Ploieşti, după ce...

Load More Administraţie
colen_anunt_nou

Cele mai citite

Statistică oficială. 239.000 de persoane din UE s-au mutat în Germania în 2017. România, pe primul loc, cu 73.000. Urmează Siria cu 60.000

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); România a fost țara care a trimis cei mai mulți...

Fără apă potabilă, miercuri, pentru ploieștenii care locuiesc în cartierul Mitică Apostol

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Apa Nova Ploiești a anunțat că miercuri, pe 17...

Elevii din familiile sărace primesc abia de acum rechizitele gratuite de la Ministerul Educației

La o lună de la începerea cursurilor anului școlar 2018 - 2019, Ministerul Educației anunță că începe...

sobolaniPublicația județeană Actualitatea Prahoveană a prezentat, cu câteva zile în urmă, date importante referitoare la entitățile economice implicate în licitația organizată la Ploiești pentru contractul de Deratizare, Dezinfecție și Dezinsecție. Odată cu punerea pe tapet a peste cinci sute de miliarde de lei vechi, Ploieștiul a intrat în colimatorul unor personaje interesante care își doresc această felie importantă din bugetul public. Culisele achiziției, însă, ridică nenumărate semne de întrebare, pe care APH le expune azi publicului plătitor de taxe și impozite.

 

Informația de bază: La licitația pentru serviciile DDD din Ploiești se duelează o asociere formată din trei societăți comerciale, pe o parte a baricadei, împotriva societății ploieștene Coral Impex, pe de altă parte. Allchim CO SA din București, DD Chim SRL din Deva și societatea Apolimantiki AE înregistrată în Grecia și-au unit forțele ca să prindă contractul DDD. Aceste trei societăți au un istoric comun interesant, după cum puteți citi în continuare.

 

Citește și: Un ploieștean a venit la primărie cu un țânțar-tigru într-o cutie: „Poate fi virusul Zika. Copilul meu este bolnav, are vărsături". Foto/Video

Frăție de afaceri bănoasă pentru o societate minusculă

În afară de Ploiești, societatea ALLCHIM s-a mai luat de mână cu grecii de la Apolimantiki câștigând contractul cu Metrorex, unde este lider de asociere. Allchim este controlată de generalul de brigadă cu două stele Mihai Florian Șucată. Omul a fost șeful Corpului de Control al SPP, fiind dat afară din instituție pentru implicarea în scandalul „Țigareta II".

Firma generalului SPP este una născută sub o stea norocoasă, înregistrând un istoric comun cu primăria lui Radu Mazăre, unde a cochetat cu un contract semnat pe 25 de ani, generalul fiind un general fericit. Lucru care nu-l pot afirma și constănțenii care, potrivit presei locale, sunt alergați de țânțari care par greu de ucis, în ciuda banilor facturați la primărie.

ALLCHIM CO. SRL are, potrivit bilanțului pe 2016, un număr de 45 de angajați, inclusive personal TESA, cu care reușește performanța să alerge șobolanii, țânțarii și alte lighioane în Constanța, Mangalia, la Metrorex și vrea să alunge și lighioanele din Ploiești, care nu sunt puține deloc, fiind vorba totuși despre un oraș mare, cu cerințe complexe la acest capitol. Cot la cot cu generalul SPP, societatea Apolimantiki, asociata tradițională la licitații a ALLCHIM, are doar 4 angajați, însă prezintă public cifre contabile interesante. Nici DD Chim din Deva nu e de lăsat, după cum veți vedea.

Asocierea Apolimantiki – Allchim lucrează la Metrorex într-o combinație extrem de profitabilă pentru minuscula firmă grecească

Apolimantiki sau Axiven Pest Control SRL (există un viciu de logică între prezentarea de pe site-ul grecilor și firma care se prezintă la licitații în România - Detalii AICI), reușește cu acești patru angajați și un Logan să încaseze în anul 2016 suma de 1.769.862 de lei, cu câteva sute de milioane peste contractul prestat de asocierea dintre greci și ALLCHIM cu Metrorex.

Din contractul cu Metrorex rezultă că asocierea dintre ALLCHIM și Axiven Pest Control (Apolimantiki) se ridică la următoarele plăți: În anul 2015 – suma de 301.349,77 lei, în 2016 – suma de 1.036.702,89 lei, iar în 2017 – suma de 1.118.864,64 lei.
Apolimantiki/Axiven ia profitul de la gura liderului de asociere Allchim la Metrorex

Până în 2015, când au „prins" contractul cu Metrorex, grecii de la Axiven Pest Control SRL, care se prezintă pe site drept reprezentanții grupului de firme Axiven/Apolimantiki din Grecia, însă cu acționariat în România ca persoane fizice, fără o implicare direct în acționariat a grupului grecesc - fapt absolut ciudat - au avut un istoric fiscal modest.

În 2013 și 2014 societatea Axiven Pest Control SRL cu un număr mediu de 2-3 angajați are un bilanț nesemnificativ, cifrele crescând spectaculos odată cu licitația la Metrorex, când asocierea dintre greci și fostul general SPP Șucată, prin societatea ALLCHIM, a băgat minuscula firmă în lumea bună. Cu 2,5 milioane lei încasări în 2015 și 2016 și fără alte mari contracte în România, rezultă că greco-românii asociați cu generalul SPP primesc de la metroul bucureștean aproximativ 1,3 milioane lei anual pentru servicii de deratizare și dezinsecție, ceea ce nu e rău deloc pentru un volum de muncă imens prestat de o firmă cu doar patru angajați și cu dotări constând într-un Logan și câteva mărunțișuri.

Ciudățenia din profit

Și asta nu e tot. În contractul cu metroul bucureștean, liderul de asociere este societatea controlată de generalul Șucată, ALLCHIM CO SRL, firmă cu peste 40 de angajați. Totuși, se deduce că ALLCHIM încasează mai nimic din contract, cu toate că este lider de asociere, iar grecii, norocoși cum sunt grecii de când îi știm, încasează aproape tot contractul cu Metrorex. Exact firma cu 4 angajați.

Și pentru că viața este plină de coincidențe, odată cu explozia de bunăstare a societății minuscule româno-grecești se remarcă scăderea cifrei de afaceri a partenerului ALLCHIM. Cu toate că societatea generalului Șucată derulează afaceri cu primăria Constanța, Mangalia și altele mai mici, inclusiv societatea Metrorex (!), având peste 40 de angajați (inclusiv TESA) are ghinionul să îi scadă vizibil încasările tocmai în perioada demarării asocierii cu societatea-pitică din Grecia (sau din România, că nimic nu e clar, cum spuneam mai devreme).

Profitul Allchim scade direct proportional cu creșterea Apolimantiki/Axiven

ALLCHIM are încasări de 5,8 milioane lei în 2015 și de 4,1 milioane lei în 2016, la jumătate față de anii anteriori. În 2013 societatea a încasat aproximativ 11,2 milioane lei, iar în 2014 suma de 10,3 milioane. În plus, pe lângă angajați, societatea ALLCHIM are active imobilizate de peste un milion de euro, de unde deducem că partenerii lor greci de la Axiven reușesc cu un Logan și doar un aparat să deratizeze mult mai profitabil decât ditamai societatea Allchim. Ceea ce e ciudat și poate ridica semne de întrebare oricărui comisar care poate vrea să răsfoiască intrările și ieșirile dintr-o firmă cu doar patru angajați și cu asemenea cifre de profit.

apolimantikiNumele Axiven, praf în ochi sau manevră de umflat în pene la licitații?

Tot pentru vreun comisar cu timp liber: La Metrorex și Primăria Ploiești apare numele societății grecești Apolimantiki. Firma grecească s-a transformat în 2006 în Apolimantiki Axiven, iar în 2012 apare în România o anume SC Axiven Pest Control SRL, societate juridică românească.
Însă la licitațiile de la Metrorex și Primăria Ploiești este folosit numele din Grecia, unde firma are activități de comerț cu tutun, băuturi și bunuri de consum, activitatea cu deratizarea nemaiapărând de actualitate acolo.

Firma românească, așadar, folosește numele unei firme din Grecia, nimeni din comisia de licitație din primăria Ploiești nefiind interesat să întrebe totuși CARE DINTRE CELE DOUĂ FIRME A PARTICIPAT LA LICITAȚIA DE LA PLOIEȘTI? Firma Axiven românească se laudă, așadar, cu o marca Axiven din Grecia care e specializată acum pe comerțul cu tutun și băuturi, cu patru angajați și nefiind înregistrată cu dotări necesare unei firme serioase care poate acoperi un municipiu de mărimea Ploieștiului. Sau poate ne înșelăm noi și la Metrorex și la Ploiești lucrează firma grecească Apolimantiki. Dar dacă e așa, revenim iar cu problema initial: nici aici societatea grecească nu are angajați în România și nici dotări sau punct de lucru! Alo, Primăria Ploiești, sunteți ok sau ați transpirat? Stați că mai avem.

DD Chim Deva, asociatul Veres Csaba care a umflat încredințarea directă de 2,5 ori

Societatea DD Chim din Deva, asociatul Allchim și Axiven Pest/Apoimantiki la licitația din Ploiești, îl are ca acționar pe Veres Csaba și are aproximativ 30-35 de angajați. Firma din Deva a fost abonată ani de zile la lucrări cu primăria Deva, însă a fost exclusă din licitația organizată în 2017 în acest oraș, întrucât la dosar nu avea fișe de fundamentare pentru tarifele ofertate.

Comisia de evaluare din Deva s-a supărat atât de tare încât a declarat atunci ofertele tuturor firmelor participante ca fiind neconforme, anulând licitația. Societatea ploieșteană Coral care participase la licitație a contestat decizia comisiei din primăria Deva, însă în toată această perioadă tranzitorie primăria Deva i-a oferit pe tavă societății DD Chim deratizarea pe încredințare directă la un preț surpriză – de două ori și jumătate mai mare decât cel cu care ofertase inițial la licitația anulată!
În timp ce DD Chim presta pe încredințare direct la un preț imens la Deva, instanțele i-au dat dreptate societății Coral, dovedindu-se că oferta ploieștenilor era perfect eligibilă, însă primăria Deva nu s-a lăsat și a atacat decizia la Curtea de Apel, unde a pierdut.

Asta nu a fost un impediment pentru autoritățile din Deva să mai semneze pentru încă un an un contract nou de încredințare directă către DD Chim din Deva, chiar dacă instanța Curții de Apel se pronunțase deja clar prin hotărâre, respingând argumentele primăriei care anulase licitația în mod ilegal. Organele disponibile sunt invitate să documenteze subiectul, că pare savuros.

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor se bate cu soluțiile cap în cap

La licitațiile pe astfel de servicii-cadru, autoritățile publice își apără interesul și obligă participanții să aibă o cifră de afaceri care să se ridice chiar și la dublul valorii contractului cadru pus la bătaie, din motive lesne de înțeles - o firmă cu bonitate și cu capacitate economică este mai sigură și mult mai puțin riscantă pentru desfășuarea în bune condiții a contractului, condițiile de participare trebuind să fie realiste și echilibrate, în conformitate cu mărimea localității și specificul acesteia. Această practică este una europeană, serviciul public trebuind să fie unul de înaltă calitate, prestat de societăți cu bonitate și cu istoric cert în privința serviciului prestat.

Un exemplu concret în acest sens este licitația pentru deratizare din București, unde Primăria Generală a solicitat firmelor participante să aibă cifre de afaceri care să se situeze la dublul contractului cadru pus în joc, un contract de peste 800 de miliarde lei vechi câștigat de societatea ploieșteană Coral Impex.
Obligarea firmelor să dețină o cifră de afaceri dublă a creat o stare de nemulțumire la București, iar participanții la licitație au făcut contestații la CNSC. Instituția le-a respins contestația, pe bună dreptate, fiindcă nu orice firmă de apartament poate să gestioneze un serviciu public care are importanță deosebită, fiind vorba despre sănătatea populației.

tantarCondițiile de eligibilitate la licitația Ploiești, studiu

Pe de altă parte, la Ploiești, din motive care încă ne scapă, primăria nu numai că nu a impus această condiție de cifră dublă, ba a și scăzut cifra de afaceri obligatorie până la o cincime sub valoarea contractului, la cererea expresă formulată de liderul asocierii, respectiv societatea din Deva, DD Chim SRL. Asocierea celor trei societăți - grecească, bucureșteană și ardeleană - nu avea cifra de afaceri necesară. Noroc cu primăria Ploiești care a ușurat această condiție, reducând baremul la 100 de miliarde, ca să se încadreze și asocierea greco-română.

În mod inexplicabil, dacă la București CNSC a acceptat condiția de eligibilitate impusă de autoritatea beneficiară, pentru ca nu orice firmă fără capacitate, angajați și putere de acoperire să ia niște bani fără să presteze un serviciu public la standard de calitate înalte, la Ploiești a acceptat să minimalizeze condiția unei cifre de afaceri minimale, astfel încât ca trioul DD Chim, ALLCHIM și deja celebrii Apolimantiki să poată participa.

Mai mult, primăria Ploiești a acceptat și schimbarea unei alte condiții de eligibilitate – inițial, caietul de sarcini prevedea o cifră de afaceri mare și un număr de trei contracte similare. Nici aici nu s-au încadrat cele trei firme aterizate la Ploiești, iar CNSC a fost prompt și a schimbat condiția de eligibilitate la Ploiești, astfel încât din obligația de a avea trei contracte mari a acceptat să le aprobe firmelor să aibă 7 (șapte) contracte mici. De la 3 s-a sărit la 7. Nu 4, 5, ci 7. Ați ghicit, cele trei firme tocmai s-au calificat. Felicitări!

Citește și: Societatea unui general SPP implicat în Țigareta 2 și o firmă cu 4 angajați aterizată din Grecia se luptă să câștige contractul de dezinsecție la Ploiești. Miza: 544 de miliarde lei vechi

Legea 98/2016, la art. 178, lit. a, precizează că autoritatea contractantă trebuie să se asigure că prestatorul are capacitatea de a efectua serviciile la standarde calitative înalte și să existe un echilibru real între cerere și ofertă

În România, modul tendențios prin care se realizează caietele de sarcini care pregătesc licitațiile reprezintă un fel de tradiție. Exemplele din materialul prezent ridică semne de întrebare cât se poate de firești asupra bunei credințe a reprezentanților care întocmesc condițiile de eligibilitate, însă și asupra celor care soluționează contestațiile la licitații, în speță ANAP și CNSC.

Sub pretextul accesului cât mai larg la licitații, condițiile de eligibilitate în România pentru licitațiile care vizează servicii publice vitale s-au relaxat până la zero în multe situații sau, așa cum veți vedea, conțin condiții aberante cu deznodământ dramatic pentru sănătatea populației.

Administrația Lacuri, Parcuri și Agrement București – aberații la licitație prin relaxarea condițiilor de eligibilitate. Studiu de caz

Sunt situații în România în care autoritățile contractante nu mai impun aproape deloc condiții de eligibilitate, fapt absolut aberant. Condițiile de eligibilitate scăzute nu fac decât să alimenteze speculațiile unor licitații concepute cu dedicație, argumentul unei participări largi fiind unul absurd din mai multe motive.
Cerințele în cadrul unui contract cadru de servicii de care publicul este beneficiar direct trebuie să fie echilibrate, în funcție de mărimea localității, de complexitatea acesteia, de numărul de locuitori, de poziția geografică. Condițiile de eligibilitate dau certitudinea autorității că serviciul prestat poate fi susținut la un standard calitativ corespunzător, că nu ne jucăm cu sănătatea oamenilor la capitolul șobolani și țânțari, că se moare la propriu, așa cum am văzut deja la Ploiești anul trecut.

Altfel, orice firmă de apartament, cu patru angajați, poate participa la o licitație de deratizare a Ploieștiului. Având dotări minimale și cheltuieli infime, sereleul de apartament poate concura cu prețuri mult mai mici decât o societate cu sute de angajați, cu leasinguri și cu dotări de milioane de euro. Ceea ce nu poate face sereleul respectiv, însă, este să presteze un contract eficient.

De exemplu, serviciul DDD într-un oraș ca Ploieștiul se efectuează în câteva zile, fiind implicați o sută de lucrători. Șobolanii, ca și țânțarii, se omoară rapid, în doar câteva zile, ca să nu li se dea posibilitatea să migreze. Iar un sereleu cu 4 angajați poate doar să ia banii din bugetul public, însă niciodată să presteze corect acest serviciu public foarte important și cu impact major asupra sănătății populației. De aceea condiția prețului minimal de la licitații trebuie să fie echilibrată cu cerințe clare de dotări și de istoric similar serios.

copil intepat de tantar negruExemple de risipire a banului public plecat din cerințele minimale din caietul de sarcini - ALPAB

Exemplul „Administrația Lacuri, Parcuri și Agrement București" este unul care se încadrează la capitolul cerințe „relaxate". La București a fost un întreg scandal când instituția ALPAB a impus în caietul de sarcini o condiție dedicată unei firme mici, fără capacitate de acoperire a zonei, condiție care ar fi dus doar la risipirea banilor publici și a unei ineficiențe totale a tratamentului.

O aplicare corectă a soluției pentru omorârea șobolanilor se face concentrat în maxim 4 zile, pentru a nu da rozătoarelor posibilitatea să migreze. ALPAB a impus în mod incredibil în caietul de sarcini condiția ca „deratizarea să se facă în minim 60 de zile"! Minim, rețineți! Adică un atentat la banul public, dar și la sănătatea populației. Unul dintre participanții la licitația din București a contestat aberația la CNSC, însă completul CNSC a respins contestația, neconsiderând că este o problemă. Culmea coincidenței, firmele mici de la ALPAB sunt acum și la Ploiești la licitație.

De ce condiția prețului cel mai mic este înșelătoare?

O firmă mare are costuri imense, cu angajați, leasing, dotări diverse, substanțe, sedii și așa mai departe. Este firesc că o firmă cu patru angajați și cu o mașină dotare poate depune oferte mai mici, însă asemenea societăți nu pot niciodată să aibă capacitatea să deservească la standard înalte din punct de vedere tehnic și sanitar, că totuși vorbim despre sănătatea publică, un municipiu cu zeci de mii de oameni împărțiți în nenumărate cartiere. Dar Consiliul de Soluționare a Contestațiilor are obiceiul să fie prietenos doar în anumite situații, drept dovadă stând exemplele licitațiilor din București și Ploiești, unde deciziile completelor CNSC sunt contradictorii, radicand semne de întrebare legate de corectitudinea și buna credință a factorilor decizionali.

Vom reveni

Sebastian Ignat

Citește și: Societatea unui general SPP implicat în Țigareta 2 și o firmă cu 4 angajați aterizată din Grecia se luptă să câștige contractul de dezinsecție la Ploiești. Miza: 544 de miliarde lei vechi

Joomla SEF URLs by Artio