Incident grav în rețeaua unei bănci care operează pe piața din România. Tranzacțiile a 225.525 de clienți ai ING au fost dublate, lucru constatat și de autoritățile care au demarat verificări în urma reclamațiilor care s-au propagat și în spațiul public.

Informațiile despre acest incident au apărut la începutul săptămânii. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor s- autosesizat și a demarat un control operativ, după ce au apărut informații referitoare la faptul că, pentru o parte din clienții ING Bank au fost dublate tranzacțiile realizate cu cardurile on-line, la ATM-urile și POS-urile altor bănci. "A fost solicitat băncii un punct de vedere cu privire la incidentul operațional care a afectat un număr de consumatori, clienți ai băncii, în cursul zilei de 8.10.2018. În urma verificărilor efectuate, bancă a emis, în dată de 9.10.2018, un punct de vedere prin care recunoaşte faptul că, în dată de 8.10.2018, începând cu ora 14.00, ING Bank a identificat dublarea tranzacţiilor efectuate de un număr de 225.525 consumatori, clienţi ai băncii, fiind astfel afectate interesele economice ale acestora. De asemenea, ING Bank susţine, printr-un punct de vedere suplimentar, emis pe 10.10.2018, că, din numărul total de consumatori afectaţi, «aproximativ 7.000 de clienţi care au iniţiat plăti până la momentul remedierii, au fost afectaţi în mod direct, ca urmare a intervenirii incidentului, în sensul în care tranzacţiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente»", se arată într-un comunicat transmis de ANPC.

Reprezentanții Autorității au aplicat, în acest caz, o amendă de 20.000 de lei.

Joomla SEF URLs by Artio