Grupul Rompetrol a implementat măsuri de limitare a răspândirii noului coronavirus în benzinăriile din rețea, dar și la nivelul rafinăriilor Vega și Petromidia. La nivelul companiei a fost activat, încă de la începutul lunii martie, planul de gestionare a situațiilor de criză.

 

La sugestia angajaților, la casele de marcat din benzinăriile Rompetrol au fost montate panouri de plexiglas care limitează contactul dintre client și angajații stației.

"Luarea măsurilor de prevenție pentru siguranța clienților și a angajaților este acum o prioritate", au anunțat reprezentanții Rompetrol.

De asemenea, aceștia au anunțat că, în același scop, au decis să închidă zona traselor: "Deși de obicei ne bucurăm să vă vedem luând o pauză binemeritată pe terasele noastre, am decis ca în perioada aceasta să le închidem, pentru a evita aglomerarea în spațiile închise".

Primele măsuri au fost adoptate, însă, încă din cursul lunii februrarie, iar de la începutul lui martie Rompetrol a activat planul de gestionare a situațiilor de criză.

"Planul  are 3 direcții majore de acțiune în   funcție de evoluția și impactul virusului. Acțiunile implementate deja sunt corelate cu deciziile luate de autorități, respectăm toate recomandările anunțate și  ne vom conforma tuturor măsurilor care vor fi anunțate pe măsura evoluției  situației, astfel încât să fim de un real suport în comunitățile locale unde  desfășurăm activități. Pe lângă planul de prevenție, prin diminuarea riscului de răspândire a virusului,  avem un plan de management al continuității afacerii, cu acțiuni și măsuri  clare, care să asigure derularea activităților critice ale companiei, luând în calcul diverse etape în evoluția răspândirii virusului", au explicat reprezentanții Rompetrol.

Măsuri luate în cadrul stațiilor Rompetrol din România, Republica Moldova și Bulgaria

- Program strict, din oră în oră, pentru igienizare/dezinfectare suprafețelor directe de contact: clanțele și mânerele tuturor ușilor din stație, mesele de servire din magazin/terasă, tejgheaua de la casele de marcat, mesele de preparare cafea, exteriorul vitrinelor gastro, tastatura pos-urilor bancare, butoanele instalației de spălătorie auto și aspirator, butoanele instalației de aer/apa, butoanele de presetare a pompelor, butoanele cititoarelor de   carduri de la pompe (orpt-uri), mânerele pistoalelor de alimentare cu carburant, alte echipamente unde   clientul/angajatul intra în contact direct.

- Pardoseala magazinului curățată/spălată cel puțin de patru ori pe zi (24 ore).

- Asigurarea de soluții dezinfectante pentru mâini, pentru angajați.

- Asigurarea în orice moment a accesului liber pentru clienți la toaletele stației, dotate cu apă caldă, săpun, șervețele și/sau uscătoare de mâini.

- Recomandarea păstrării unei distante cât mai mari între clienți.

- Servirea produselor gastro preponderent în ambalaje de unică întrebuințare inclusiv pahare de cafea; dacă în  anumite situații se utilizează vesela de porțelan, igienizarea acesteia se face exclusiv în mașină de spălat vase, utilizând temperatura ridicată.

- Folosirea cardurilor bancare sau a cardurilor Fill&Go, care permit alimentarea la pompă și plata facturilor online.

Măsuri luate în cadrul unităților de producție: rafinăriile Petromidia și Vega:

- Au fost introduse reguli și măsuri noi, mult mai stricte (testarea temperaturii corporale, crearea temporară  de spații pentru clienți/subcontractori în afara spațiului de lucru, îmbunătățirea fluxului de oameni, fluidizarea traficului auto, bariere/covoare antivirus, intensificarea acțiunilor de curățare în zonele de risc - intrări   / coridoare / toalete).

- Facilități precum cantina sau dispensarul medical au luat măsurile  de rigoare: livrarea în sistem catering, creare de zone dedicate pentru izolare temporară.

 Măsurile implementate pentru angajați și colaboratori:

> Lucru  de acasă și flexibilizarea intervalelor de lucru, astfel încât să minimizam   nivelul contactului social.

- Angajatele însărcinate, precum și părinții copiilor cu vârste sub 15 ani lucrează de acasă. Părinții copiilor cu nevoi speciale, indiferent de vârsta acestora lucrează de acasă fără  restricții.

- Un număr cât mai mare de angajați din fiecare departament lucrează de acasă, asigurând buna funcționarea a activității specifice. În cazul în care autoritățile vor impune în orice moment măsuri de izolare sau carantină, toți angajații vor lucra de acasă.

- În cazul activităților din companie unde această măsură nu poate fi implementată în totalitate, sunt asigurat condiții pentru ca angajații să lucreze în siguranță.

- Pentru spațiile de lucru s-au luat măsuri  pentru creșterea nivelului de igienizare a spațiilor comune de lucru/întâlnire, dotarea cu materiale (dezinfectanți, măști, mănuși), dezinfectarea punctelor  de contact, lift, usi, etc), limitarea accesului și fluidizarea căilor de acces în acord cu recomandările autorităților.

> Întâlnirile și călătoriile

- Toată infrastructura digitală  a companiei este utilizată pentru a limita întâlnirile personale, precum și deplasările în interes de serviciu. În cazuri de excepție, deplasările personale trebuie să țină  cont de regulile comunicate de autorități privind regimul de monitorizare și carantină.

> Informări zilnice în rândul angajaților cu privire la măsurile de igienă și protecție recomandate pentru a limita riscul de contaminare.

"Îi rugăm pe toți cei care fac parte din activitatea noastră, inclusiv clienții noștri, să rămână calmi, să fie raționali și vigilenți, să se informeze din surse oficiale. Mai multe informații puteți afla apelând linia telefonică special dedicată: Tel Verde: 0800800358", au transmis reprezentanții Grupului Rompetrol.

Joomla SEF URLs by Artio