Economic

Economic

evaziune_fiscalaNumărul infracţiunilor economice este într-o continuă creştere, aşa cum arată comunicările oficiale ale poliţiei prahovene. În fiecare zi, reprezentanţii Serviciului de Investigare a Fraudelor descoperă, în urma controalelor efectuate, nereguli legate de evidenţele contabile, de sustragere de la plata obligaţiilor fiscale către stat, până la întocmirea de acte fictive în contabilitate, în scopul recuperării de TVA.

Administratorii unei societăţi comerciale din Cornu sunt cercetaţi penal pentru că în perioada 26 octombrie 2006 – 30 octombrie 2008 au desfăşurat activităţi comerciale, au obţinut venituri pe care nu le-au înregistrat în evidenţa contabilă şi nu le-au declarat organelor fiscale, urmărind cu intenţie sustragerea de la plata  obligaţiilor fiscale corespunzătoare veniturilor obţinute.

Prejudiciul astfel cauzat de cei doi administratori este de aproximativ 63.000 lei.

Alţi şapte administratori ai unor societăţi comerciale sunt cercetaţi penal sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de evaziune fiscală, fals şi uz de fals.

În perioada 01.07. 2007 – 11.06.2010, aceştia au înregistrat în contabilitatea societăţilor comerciale administrate operaţiuni fictive în scopul recuperării de T.V.A., solicitând statului rambursarea acestuia.

Prejudiciul astfel creat este în valoare de aproximativ 940.000 lei, iar pentru a „regla” evidenţele contabile ale tuturor societăţilor administrate de ei, au fost întocmite în fals documente fiscale între acestea.

Economic

fila_cecDirectorul unei societăţi comerciale din Ploieşti este cercetat penal, pentru că în perioada Septembrie – Noiembrie 2010 a emis şase file C.E.C. cu dată falsă care au fost ulterior refuzate la plată, cauzând prin aceasta un prejudiciu 23.500 lei.

La fel a procedat şi O. Vasile, administratorul unei societăţi comerciale, care în luna aprilie a emis o filă C.E.C. cu dată falsă, care de asemenea a fost refuzată la plată. Prejudiciul cauzat de el este de 7.563 lei, recuperat în totalitate.

Economic

apple_htcProducătorul taiwanez de smartphone-uri HTC a primit o lovitură grea în bătălia sa împotriva Apple. Cele două companii sunt implicate în mai multe procese, acuzându-se reciproc de furt de tehnologie.

Comisia Americană de Comerţ a decretat că Apple nu a încălcat patentele reclamate de HTC, după ce compania taiwaneză a cerut Curţii să interzică importul mai multor produse Apple în SUA, reclamând disensiuni asupra originii unor patente între cele două companii.

Pagina de ştiri business a BBC World scrie că acţiunile HTC au scăzut cu şase procente imediat după anunţarea decizie Curţii Americane Internaţionale de Comerţ. Disputa între Apple şi HTC vizează patru patente legate de protecţia datelor, stocarea contactelor, informaţii şi alte date privitoare la sursele de alimentare ale dispozitivelor.

Decizia instanţei americane face parte dintr-o serie lungă de dispute între cele două companii, iar hotărârea actuală reprezintă, conform BBC, un alt pas înapoi pentru HTC, după ce în iulie, anul curent, producătorul taiwanez a fost acuzat de lezarea a altor două patente Apple, într-un caz judecat de aceeaşi instanţă.

Sursa: BBC World

Economic

Winmarkt_Grand_Center_PloiestiMagazinul dm de la Ploiești urmează a fi deschis în cursul lunii noiembrie în centrul comercial Winmarkt Grand Center și se va întinde pe o suprafață de 350 mp. La Râmnicu Vâlcea dm drogerie markt va deschide în luna decembrie un magazin la parterul centrului comercial Winmarkt Cozia, pe o suprafață de 335 mp.

dm drogerie markt intră în categoria celor mai puternice magazine de retail specializate în beauty, wellness, baby şi uz casnic şi aduce în România o gamă proprie de produse (Balea, babylove, Sundance, etc.) despre a căror calitate vorbesc notele mari acordate de organizaţii independente germane şi austriece de cercetare a calităţii produselor: „Ökotest”, „Stiftung Warentest”, şi „Der Konsument”. Primele magazine dm au fost deschise în Germania în anul 1973; au urmat Austria în 1976, iar apoi devin membre ale familiei: Cehia, Ungaria, Slovenia, Croaţia, Slovacia, Serbia şi Bosnia.           În noiembrie 2007 s-a deschis şi primul magazin dm drogerie markt în România, la Timişoara, dm fiind prezent cu 41 de filiale în 25 oraşe din România.

„Ne face plăcere că parteneriatul început în 2010 urmează a fi dezvoltat cu următoarele deschideri de magazine dm în centrele comerciale Winmarkt, astfel dovedindu-ne un partener competent, de încredere şi pe termen lung.”, a declarat Mag. Milan RADIN M.B.A., Director General, dm drogerie markt.

„Suntem foarte bucuroși și mândri de parteneriatul pe care am reușit să-l consolidăm cu dm drogerie markt, rezultatele colaborării noastre de până acum confirmând importanța principalelor atuuri oferite de Winmarkt: locație strategică, vizibilitate, trafic consolidat și layout flexibil. ”, a declarat Alina Beşcheret, Commercial & Network Manager, Winmarkt.

Achiziţionată în aprilie 2008 de compania italiană Immobiliare Grande Distribuzione (IGD), Winmarkt este cea mai extinsă reţea de centre comerciale din România, având în proprietate 15 centre comerciale şi o clădire de birouri, în 13 oraşe. IGD este o companie listată la bursa din Milano, unul dintre cei mai activi jucători pe piaţa de real estate din Italia, cu o valoare a portofoliului de               1,8 miliarde Euro, conform ultimei evaluări realizate la sfârşitul anului 2010.

Economic

opticnet_IPv6Accesul la internet devine mult mai facil de astăzi. Utilizatorii din Prahova ai reţelei mondiale de calculatoare beneficiază de acum de IPv6 - o noutate absolută în judeţ, graţie investiţiei realizate de compania OpticNet! Este o provocare în lumea-virtuală, nu numai la nivel naţional, dar şi pe întreg mapamondul.

IPv6 este noua versiune de conectare la internet, mecanismul care permite comunicarea pentru un număr imens de dispozitive.

În judetul Prahova, primul furnizor de IPv6 (Internet Protocol, versiunea 6) este compania OpticNet, care oferă clienţilor acest serviciu chiar de astăzi.

Este un mare pas înainte pentru comunicarea pe internet, întrucât protocolul folosit în mod-curent este IPv4, creat în... 1977. Dar numărul de adrese pe care îl oferă versiunea patru s-a epuizat.

Pentru a extinde spaţiul de adrese, în ultimii ani au fost utilizate tehnologii care totuşi nu mai fac faţă cererii în creştere pentru conexiuni. De aceea a apărut IPv6, care aşadar măreşte foarte mult spaţiul de adrese de internet valabil pentru vechiul protocol IPv4.

Potrivit lui Sebastian Roman, CEO al OpticNet, operatorul de internet a reuşit să fie primul din judeţ care oferă clienţilor săi aceste servicii de ultimă oră, întrucât IPv6 oferă un număr enorm de adrese pentru ca fiecare din noi să aibă acces la internet. Şi unul cât mai performant.

În plus, varianta 6 oferă platforma necesară dezvoltării unor servicii şi mai avansate, deoarece utilizatorii de IPv6 vor dispune de adrese unice pe care le vor putea accesa direct oriunde în lume.

Economic

bani-leiPolițiștii Serviciului de Investigare a Fraudelor din cadrul IPJ Prahova au întocmit mai multe dosare penale ce îi vizează pe administratorii unor societăţi comerciale, aceştia fiind, în general, acuzaţi de evaziune fiscală. Neplata impozitelor pe dividende, dar şi cheltuielile nejustificate prin acte contabile sunt principalele acuzaţii. Totodată, în vizorul oamenilor legii a intrat şi un furnizor de cablu din zona rurală care transmitea fără drept de licenţă programul unei televiziuni de sport.

La data de 11.10.2011 a fost începută urmărirea penală faţă de V. Demetriou, pentru săvârşirea infracţiunii de evaziune fiscală.

El este cercetat pentru faptul că în calitate de administrator al unei societăţi comerciale din Ploieşti, a reţinut şi nu a virat către bugetul consolidat al statului impozitele pe dividende persoane fizice, cauzând un prejudiciu de 49.799 lei .

Urmărirea penală a fost începută şi faţă de P. Ion pentru săvârşirea infracţiunii de evaziune fiscală.

Din cercetări a reieşit că în perioada 2007 – 2009, el a evidenţiat în contabilitatea societăţii pe care o administrează, cheltuieli care nu au la bază operaţiuni reale, cauzând un prejudiciu bugetului de stat în valoare totală de 107.438 lei , recuperate în totalitate.

D. Ioan şi O. Liviu sunt cercetaţi penal, pentru că în calitate de administratori ai unei societăţi comerciale din Ploieşti, prin intermediul unei reţele proprii de cablu TV, au retransmis pe raza mai multor localităţi din judeţul Prahova, programele unui canal de sport, fără a deţine autorizarea titularilor de drepturi.

Prejudiciul total cauzat prin activitatea infracţională a fost stabilit de către partea vătămată la suma de 23.592 Euro.

Economic

generaliGenerali Asigurări, liderul pieţei de asigurări medicale de călătorie în străinătate, a relansat website-ul www.asigurarimedicale.com, dedicat vânzărilor online de poliţe, noua variantă fiind disponibilă la www.generalitravel.ro. Noul website le permite clienţilor să comande mai rapid şi mai uşor produsul de protecţie care se potriveşte cel mai bine nevoilor lor. Practic, în doar câteva minute, cei interesaţi pot primi pe e-mail poliţa de călătorie dorită. În plus, pagina web furnizează informaţii utile pentru cei care pleacă în vacanţă, de la condiţiile meteo până la coordonatele ambasadelor României din lume.

“Noua platformă interactivă are un suflu proaspăt şi un look fresh, în ton cu emoţia şi atitudinea pozitivă cu care fiecare dintre noi se pregăteşte de vacanţă. Susţinem utilizatorii printr-o interfaţă prietenoasă şi proceduri simplificate, astfel încât asigurarea potrivită să fie găsită rapid, fără bătaie de cap”, a declarat Daniela Dimitriu, Head of Marketing&PR Generali Asigurări. “Promovarea şi vânzarea online reprezintă activităţi prioritare pentru companie şi avem în plan intensificarea eforturilor în această direcţie în viitorul apropiat”, a subliniat Daniela Dimitriu.

Generali Asigurări oferă atât produse de călătorie de tip “confort” şi buget redus, pentru destinaţii populare precum Bulgaria sau Grecia, cât şi poliţe complexe de asigurare - acoperiri pentru pierderea bagajelor, anularea călătoriei sau furt de documente, asigurarea sporturilor extreme. Utilizatorii www.generalitravel.ro au la dispoziţie un instrument special de comparare a produselor, astfel încât să identifice uşor cel mai potrivit produs pentru nevoile lor. De asemenea, cei care sunt familiarizaţi cu acest tip de produs sau cei care lasă pregătirile pentru ultima sută de metri  pot folosi comanda rapidă.

“Asigurările medicale de călătorie reprezintă un segment de interes pentru Generali şi susţinem permanent vânzarea acestora, atât prin partenerii noştri, cât şi direct. Relansarea site-ului de vânzare directă face parte din strategia noastră de creştere pe canalele cu potenţial. Considerăm că momentul lansării este propice, întrucât corespunde cu perioada concediilor, când clienţii călătoresc mai mult”, a declarat Iuliana Hampu, Head of Travel Office Generali Asigurări.

Economic

bcrCâştigătorii unui concurs pe teme financiar - bancare derulat de Junior Achievement Romania (JAR) şi Banca Comercială Romană (BCR) fac practică în sucursalele BCR din toată ţara. Programul derulat pe parcursul a două luni oferă prima experienţă de lucru şi noţiuni fundamentale financiar - bancare pentru 50 de elevi de liceu din 32 de oraşe. Competiţia face parte din programul de educaţie financiară Finanţele Mele derulat de JAR şi BCR din 2008.

Competiţia a fost derulată la nivel naţional şi s-a adresat elevilor de liceu cu vârsta între 16 şi 18 ani. Pe parcursul unei luni, elevii au răspuns la întrebări pe teme de educaţie financiar - bancară pe pagina de Facebook a BCR (www.facebook.com/BCRRomania), iar cele mai bune răspunsuri au fost premiate cu dispozitive de citire a cărţilor digitale  (e-readers). În a doua etapă a competiţiei, 350 de elevi din 171 de localităţi au venit cu propuneri pentru o  campanie cu tema "Portofel versus card: cum îţi convingi colegii să-şi primească alocaţia pe card".

Cei 50 de elevi selectaţi au câştigat un stagiu de practică plătit, de 4 ore pe zi, timp de două luni, într-o sucursală BCR din oraşul lor pentru a se familiariza cu cerinţele  unui loc de muncă şi a învăţa prin practică noţiuni de educaţie  financiar - bancară.

"Au fost selectate campaniile care au răspuns temei competiţiei, au prezentat argumente corecte si au dat dovada de originalitate. Internship-ul in banca le ofera tinerilor posibilitatea de a explora oportunitatile de cariera si piata locurilor de munca locala. Aceasta experienta, pe care cei care multi tineri o au la facultate, ii va ajuta sa dobandeasca experienta de lucru intr-o companie si sa dezvolte competente transferabile. Mai tarziu, daca vor dori sa repete experienţă, o pot face in programul de internship pentru studenti Start Internship ", a declarat Daniela Staicu, Marketing Manager la Junior Achievement Romania.

Competiţia face parte din programul de educatie financiara Finantele Mele derulat de JAR si BCR din 2008. Finantele Mele este un program de educatie financiara pentru elevi (15 - 19 ani) si le ofera informatii despre etapele unei planificari financiare corecte, bugetul personal adecvat varstei, principii în economisire şi investiţii, credite si costuri, resursele umane si cariera în bancă.

Economic

cet_brazi_dalkiaDalkia a sărbătorit împlinirea a 50 de ani de la punerea în funcţiune a primului grup energetic la centrala electrică de termoficare CET Brazi.
Vineri, 15 iulie 2011, Dalkia a organizat la Muzeul de Artă din Ploieşti o recepţie oficială ocazionată de împlinirea a 50 de ani de când a fost pus în funcţiune primul grup energetic la Centrala Electrică de Termoficare CET Brazi.

În prezenţa mai multor reprezentanţi ai autorităţilor centrale şi locale, invitaţii au avut ocazia să treacă în revistă istoria de jumătate de secol a centralei de producţie a energiei termice şi electrice, cu ajutorul celor peste 20 de foşti directori şi şefi de secţie de la CET Brazi care au luat parte la eveniment. Pentru o parte din cei care au scris istoria CET Brazi şi pentru urmaşii lor, 15 iulie 2011 a fost o zi specială, o zi în care trecutul CET Brazi s-a întâlnit cu prezentul şi viitorul centralei.

DALKIA este reprezentanta Grupului Dalkia, societate prezentă în 42 de ţări unde oferă servicii energetice de cea mai înaltă calitate. Ca membră a Veolia Environnement, Dalkia gestionează peste 800 de reţele de încălzire urbană.

La Ploieşti, Dalkia Termo Prahova este operatorul privat care gestionează (pentru o perioadă de 15 ani începând din 2004) sistemul centralizat integrat de alimentare cu energie termică (producţie - transport - distribuţie).

Economic

euro1Institutul pentru Politici Publice (IPP) a lansat studiul „Fondurile Europene pe hârtie şi în realitate”, realizat pe baza informaţiilor publice despre proiectele şi banii gestionaţi de Autorităţile de Management pentru: Programul Operaţional Regional, Programul pentru Dezvoltarea Capacităţii Administrative şi Programul Operaţional pentru Dezvoltarea Resurselor Umane. Realizarea întregului raport de evaluare a durat cinci luni. Studiul arată, printre altele, câţi bani s-au absorbit de fapt, în ce regiuni şi judeţe, care sunt primăriile şi consiliile judeţene cu cele mai mari proiecte câştigate, care sunt firmele care au câştigat proiecte cu bugete însemnate în turism sau training, câte milioane costă softurile în proiectele europene sau cât costă şi cine asigură asistenţa tehnică pentru Autorităţile de Management ca să gestioneze fondurile structurale.

Read more: STUDIU: Fondurile Europene pe hârtie şi în realitate
Economic

NESCAFE_Dolce_Gusto_la_OMVClienții OMV pot achiziționa sistemul de băuturi și accesoriile NESCAFE® Dolce Gusto® la prețuri reduse cu până la 46%

Mecanism accesibil de colectare a punctelor bonus
Promoția se desfășoară în perioada 7 iulie – 4 octombrie 2011

Între 7 iulie și 4 octombrie 2011, cumpărăturile la OMV aduc clienților puncte bonus și posibilitatea de a achiziționa sistemul de băuturi și accesoriile NESCAFE® Dolce Gusto® la prețuri reduse cu până la 46%, în toate stațiile OMV din România. Colecția include șase produse elegante, de cea mai bună calitate. În afară de designul deosebit, toată gama de sisteme de băuturi NESCAFE® Dolce Gusto® se distinge prin presiunea profesională de 15 bari, care are ca rezultat mai multă spumă și o cafea mai cremoasă.

Noua promoție se adresează tuturor clienților care achiziționează produse și servicii din stațiile OMV în perioada 7 iulie – 4 octombrie 2011. La fiecare 50 de lei cheltuiți la o singură tranzacție pentru autoturisme, clienții primesc un autocolant cu un punct bonus și talonul de participare la promoție. Mai mult, pentru fiecare alimentare de minim 50 de lei cu motorină OMV MaxxMotion Diesel sau benzină OMV MaxxMotion 100, se va acorda un număr dublu de puncte bonus. În cazul camioanelor, valoarea minimă a tranzacției este de 200 de lei.

Pentru fiecare 10, 15 sau 20 de puncte colectate în perioada promoției, clienții OMV beneficiază de o reducere de 45% la cumpărarea sistemului de băuturi NESCAFE® Dolce Gusto® Melody 2 și de până la 46% la accesoriile Dolce Gusto®: set cești espresso sau cappuccino în modele disponibile exclusiv la OMV, set lingurițe espresso sau cappuccino, suport pentru depozitarea capsulelor.

Astfel, la colectarea a 20 de puncte pe talon, clienții pot cumpăra sistemul NESCAFE® Dolce Gusto® Melody 2 cu doar 299,99 lei, față de 550,00 lei, beneficiind de o reducere de 45% față de prețul de la raft. Sistemele de băuturi NESCAFE® Dolce Gusto® reprezintă soluția practică și rapidă pentru realizarea a numeroase preparate din cafea, dar și a îndrăgitelor băuturi pe bază de cacao pentru cei mai mici membri ai familiei.

„Ca de fiecare dată, OMV vine în sprijinul generației moderne, active, cu o ofertă atractivă și produse utile, de cea mai bună calitate. Prin această campanie, clienții noștri beneficiază de prețuri foarte avantajoase la sisteme și accesorii pentru prepararea și servirea cafelei, unele dintre acestea fiind comercializate în exclusivitate la OMV”, a spus Rainer Schlang,  Director General OMV Petrom Marketing.