Joi, pe 27 decembrie, se dă startul cele de-a doua ediții a programului Start Up Nation, prin care pot beneficia de finanțare nerambursabilă până la 10.000 de IMM-uri.

Aplicația pentru înscrierea în programul Start-Up Nation 2018 se deschide joi, 27 decembrie 2018, ora 10:00, și va putea fi accesată timp de 30 de zile lucrătoare. Alocația financiară nerambursabilă, de maximum 200.000 lei/beneficiar, poate reprezenta 100% din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societățile neplătitoare) aferente proiectului.

Calcularea punctajului planului de afaceri se va face în timp real şi transparent, conform grilei de evaluare. Punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu în vederea verificării administrative şi a eligibilităţii este de 50 de puncte din maximum 100 de puncte posibile.

”Platforma informatică este pregătită pentru lansarea înscrierilor. Îi încurajez pe antreprenori să depună planuri de afaceri sustenabile și să evalueze foarte corect numărul de locuri de muncă create, pentru că, atrag atenția, punctajul încurajează achiziția de echipamente tehnologice. Start-Up Nation va fi un program simplu și intuitiv, cu mai puțină birocrație. Antreprenorul trebuie să se ocupe de afacerea lui, nu să plimbe hârtii”, a declarat Ștefan-Radu Oprea, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

Pot beneficia de prevederile Programului Start-Up Nation 2018 societățile înființate după data de 30 ianuarie 2017, care activează în domeniul producției, industriilor creative, serviciilor și comerțului. Pentru a participa la program, societățile trebuie să creeze cel puțin un loc de muncă cu normă întreagă pe perioadă nedeterminată și să mențină locul de muncă ocupat cel puțin doi ani după finalizarea implementării proiectului, informează ministerul de resort.

Testarea aplicației electronice de înscriere în Programul Strat-Up Nation a avut loc în perioada 14 – 16 decembrie. 2.477 de utilizatori au testat aplicația, având posibilitatea să se familiarizeze cu secțiunile planului de afaceri on-line, și au contribuit, prin observațiile și întrebările adresate, la ultimele reglaje și definitivarea platformei informatice.

Firmele participante trebuie să îndeplinească o serie de condiții, printre care:

> sunt microîntreprinderi sau întreprinderi mici şi mijlocii,

> au capital social integral privat;

> asociaţii sau acţionarii care deţin mai multe societăţi nu pot aplica în cadrul prezentului program decât cu o singură societate;

> sunt înregistrate la Oficiul Registrului Comerţului, au sediul social/punct de lucru şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;

> codul CAEN pentru care solicită finanţare este eligibil în cadrul Programului (Anexa 13 la procedură) şi autorizat până la momentul plății ultimei cereri de rambursare/plată, conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în Registrul Comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare. Solicitarea finanțării se face pe un singur cod CAEN;

> sunt înființate de către persoane fizice după intrarea în vigoare a ordonanței de urgență nr. 10/2017, respectiv după data de 30 ianuarie 2017;

> nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru, la data semnării contractului de finanțare, denumit în continuare acord de finanțare; Solicitanţii care au datorii eşalonate, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul,

> nu au depăşit plafonul de minimis de 200.000  de euro pe durata a trei exerciţii financiare consecutive pentru o întreprindere unică.

> nu au fost subiectul unei decizii  de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau. În cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată și creanța integral recuperată, cu penalități aferente;

> este înființată de către persoane fizice care nu au sau nu au avut calitatea de acționar sau asociat într-o altă întreprindere mică sau mijlocie care desfășoară sau a desfășurat aceeași activitate autorizată pe care aplică în cadrul programului în anul anterior înscrierii sau în anul înscrierii până la deschiderea sesiunii de înscriere. În sensul programului, activitate autorizată desfășurată înseamnă cod CAEN autorizat.

> creează cel puțin un loc de muncă cu normă întreagă pe perioadă nedeterminată după intrarea în vigoare a acordului de finantare și să mențină locul de muncă ocupat, în locația de implementare a proiectului cel puțin 2 ani după finalizarea implementării proiectului; În cazul în care locul/locurile de muncă create în cadrul schemei se vacantează din diverse cauze, sau se suspendă, după crearea lor în cadrul schemei, beneficiarul are un termen de maxim 30 de zile să ocupe locul/locurile de muncă vacante, păstrând numărul și tipul acestora pentru care a primit punctaj în planul de afaceri. La tipul locurilor de muncă se permit modificări în perioada  de raportare între șomer, absolvent după anul 2012 sau persoană defavorizată definită conform legislației. Documentul justificativ care atestă calitatea de șomer trebuie să fie emis de AJOFM/ANOFM. 

> pot aplica pentru finanțare societățile care nu au primit ajutor financiar nerambursabil în anii anteriori prin programul Start-up Nation și îndeplinesc toate condițiile de eligibilitate ale programului.

Citiți mai multe detalii AICI.

Înscrierile în program se pot face AICI.

Joomla SEF URLs by Artio