Deputatul USR de Prahova a transmis reprezentanților LukOil 11 întrebări la care, probabil, mulți prahoveni așteaptă răspuns, pentru a se mai limpezi, dacă nu atmosfera, măcar contribuția pe care operatorul economic o are la nivelul de poluare a Ploieștiului și împrejurimilor.

 

"Față de discuțiile cu cei de la Brazi, care susțineau că nu poluează, ori cu cei de la Dero-Unilever, care afirmau că mirosul de detergent vine din magazinul din apropiere, reprezentanții LukOil au fost de acord că și rafinăria, pe lângă alți operatori economici, contribuie la disconfortul olfactiv pe care îl reclamăm cu toții. Această asumare mi se pare un pas mic, dar important.

Am transmis o listă cu 11 întrebări, pe care o regăsiți mai jos. Răspunsurile vor fi publice.

  1. Conform unor cercetări recente făcute de noi privind compoziția chimică a unor eșantioane de apă colectate la sol, atât din zona Mihai Bravu cât și din vecinătatea rafinăriei Lukoil, rezultă foarte mulți compuși chimici poluanți care au în structura lor moleculară sulful. Printre compușii identificați din apă - și care sunt și în aer - se disting: oxizi de sulf (SO2), grupări sulfonice (R-〖〖SO〗_3〗^-), grupări sulfoxide (R-〖〖SO〗_2〗^-). De asemenea, în apa colectată se regăsesc substanțe aromatice și alifatice atât în stare solidă cât și în stare lichidă, substanțe insolubile sau parțial solubile în apă. Întrebare: care este compoziția chimica a petrolului brut utilizat în rafinăria Lukoil?

Ps: [Limite normale: Carbon 83 - 87%; Hidrogen 10 -14%; Azot 0.1-2%; Oxigen 0.05-1.5%; Sulf 0.1-3.0% (rar depășesc 4%); Urme de metale < 0.1%]

Întrebare: se poate recupera o probă de petrol crud în vederea unor cercetări externe?

  1. Conform Agenției de Protecție a Mediului din SUA ( EPA), sunt definite 5 clase de petrol crud care afectează diferit mediul înconjurător ( Clasa A, Clasa B, Clasa C, Clasa D). Clasa A conține cel mai toxic petrol (are compuși extrem de volatili care scapă ușor in atmosfera) iar clasa D cea mai buna pentru mediu. Întrebare: în ce clasă se situează petrolul rafinat de LUKOIL?

Întrebare: Care sunt poluanții monitorizați de către Lukoil, unde sunt localizați și câte zone sunt monitorizate (câte unități de lucru)?

  1. În ziua de 9 septembrie la ora 9 am 2018, 1,3 butadiena a înregistrat valori maxime de până la 107.3 µg/m3, adică a fost depășită limita de 55 de ori. Întrebare: Care sunt, din punct de vedere tehnic, operațiile și tehnologia utilizată la producția, transportul LPG și monitorizarea poluării?. Vă rugăm sa ne prezentați pentru data de 9 septembrie parametrii poluanților înregistrați de sistemele dumneavoastră de monitorizare după cum urmează:

La instalația de Desulfurare gaze recuperare sulf –DGRS (Incinerator gaze reziduale)

La instalația de Cracare catalitica CC (Cos scruber Belco)

  1. In noapte de 7 spre 8 iulie 2018, în incinta Companiei LUKOIL a avut loc un eveniment de poluare a aerului si de poluare fonică, o poluare masivă, pentru tot orașul Ploiești. Populația a reclamat un disconfort olfactiv si acustic major. Perioada de poluare a ținut cel puțin 5 ore consecutiv. Populația a fost alertată de zgomotul extrem de puternic la frecvențe extrem de joase, frecvențe extrem de periculoase pentru sănătatea oamenilor. Cercetările efectuate confirmă faptul că întreg orașul este agresat sever fonic cu unde foarte periculoase de joasă frecvență care pot intra ușor în rezonanță cu diferitele obiecte și elemente de construcție din casele oamenilor amplificând efectele nocive. S-au înregistrat in mod repetat sunete foarte puternice cu frecvență de emisie de 140 Hz, adică în banda de frecvențe foarte nociva pentru sănătatea oamenilor. La aceste frecvențe, oamenii se pot îmbolnăvi grav. Ființele vii devin agresive, intră în panică și pot induce efecte extrem de imprevizibile. Se produc dezechilibre majore mai ales pe timpul nopții când oamenii se odihnesc.

Întrebare: monitorizați zgomotul din Rafinărie? Dar din vecinătate? Cum vă explicați acel incident din 7 /8 iulie și consecințele potențiale?

  1. Există o fișă medicală a personalului angajat din rafinărie (o statistică privind numărul îmbolnăvirilor anuale (ce afecțiuni au fost înregistrate) și numărul deceselor (2017, 2018)
  2. Cum adaptați producția industrială la condițiile meteo (umiditate, temperatură)?
  3. Cat de bine funcționează instalația DGRS? Se poate folosi ca materie prima și țiței cu un conținut de sulf mai redus? Care sunt planuri pentru reducerea emisiilor de pe faclă?
  4. Cum se implica societatea în diminuarea impactului poluării asupra populației? Folosește ultimele tehnologii în domeniu?

       9. Care este concentrația medie de sulf a țițeiului rafinat în ultimul an?

     10. Există campanii de informare ale populației referitoare la perioadele cu depășire de limite noxe?

  1. Sunteți de acord cu amplasarea unor stații de monitorizare zilnică și cu plata unei taxe pentru poluare către UAT-urile în jurul a 25 km față de amplasamentul rafinăriei, în zilele când se înregistrează depășiri? Iar plata să se facă solidar de către toate rafinăriile dacă nu se depistează adevăratul vinovat (cazul curenților de aer care ar duce noxele din est în vest)", a comunicat parlamentarul pe pagina sa de Facebook.

La finalul lunii septembrie, deputatul anunțat că a fost invitat la LukOil, pentru discuții și un tur al rafinăriei. La acel moment, deputatul a promis că va transforma invitația într-o misiune de reprezentare și le cerea ploieștenilor să transmită, prin intermediul său, întrebările pe care ar dori să le adreseze reprezentanților companiei.

Foto: green-report.ro

Joomla SEF URLs by Artio