Deputatul USR de Prahova Dan Rădulescu, de profesie dascăl, a comentat cele trei scenarii vehiculate în spațiul public, care ar urma să fie aplicate la începerea anului școlar, și a arătat din ce motive niciunul dintre ele nu se va dovedi eficient în actualul sistem.

 

Dan Rădulescu a început analiza de la afirmațiile făcute de președintele României, Klaus Iohannis, în cursul săptămânii trecute. Atunci, arată parlamentarul, șeful statului " a prezentat în conferința de presă de la Cotroceni o formulă de calcul greșită a scenariilor aplicabile pentru începutul anului școlar. Șeful statului a afirmat de mai multe ori, la întrebările repetate ale jurnaliștilor, că scenariile se schimbă după calcularea ratei medii de cazuri noi la mia de locuitori. Administrația Prezidențială a susținut într-un comunicat, la 24 de ore de la afirmațiile Președintelui, că acesta a greșit, prezentându-se o  noua formulă de calcul. De fapt, este vorba despre numărul total de cazuri si despre media cumulată pe o perioada de 14 zile, nu de cazuri noi...

"Până la urmă, la oricare dintre scenarii ne-am raporta, sistemul actual de educație nu are cum să treacă proba corigenței din septembrie", consideră Dan Rădulescu.

Parlamentarul USR de Prahova a explicat și cum a ajuns la această concluzie: "Pentru scenariul al II-ea, nu este asigurată pregătirea dascălilor pentru un management al clasei-hibrid: «Elevii din clasele V – VII și IX – XI vor veni la școală alternativ, săptămânal sau din două în două săptămâni, cu respectarea numericului reieșit din reorganizarea colectivelor de elevi, cu respectarea distanței fizice minime de 1 metru față-spate, stânga-dreapta între elevi. Deci o parte vine la școală și face ore în sala de clasă față în față cu profesorul, iar cealaltă parte va fi în conexiune online cu profesorul.» A fost vreodată pilotat acest sistem cu resursele actuale din educație? Avem vreun indicator că ar putea funcționa? Nu, dar, vorba aia, «vedem noi»...

Pentru scenariul I, deja știm repetatele propuneri legislative, interpelări și solicitări de reducere a numărului de elevi dintr-o clasă, care au rămas însă fără rezultat în viața concretă a unor clase ce depășesc 40 de elevi. Avem deja o evaluare din sistem a numărului de săli și de norme didactice care pot fi suplimentate? Iarăși, mă tem că nu...

Despre scenariul al treilea mă gândesc că nici nu mai are rost să discut, am spus deja într-o postare anterioară că, din păcate, nu vor putea beneficia de o tabletă copiii din familii defavorizate, dar care au deja un telefon mobil conectat la internet, de parcă s-ar putea ține lecții online de calitate și s-ar putea redacta teme fix pe ... telefon".

În aceste condiții, deputatul consideră că "avem, deci, trei scenarii și niciunul corelat cu nevoile din sistem". "În rest, declarații peste declarații și expuneri de intenții. Reacția mea la tot ce se întâmplă este simplă - vorba lungă – sărăcia educației", a conchis Dan Rădulescu.

Joomla SEF URLs by Artio