Deputatul Dan Rădulescu, după interpelarea ministrului Educației în Comisa de învățământ: "Răspunsurile au fost vagi. Să fie bine ... ca să nu fie rău"

Written by Ioana POPA Category: Politic Created: Wednesday, 16 May 2018 09:19

valentin popa comise invatamantParlamentarul USR de Prahova Dan Rădulescu, membru al Comisiei de învățământ din Camera Deputaților, a participat, marți, la întâlnirea cu ministrul Educației, Valentin Popa, pentru care a avut mai multe întrebări  referitoare la locurile alocate universităților și acuzațiile lansate privind numărul redus de locuri la doctorat. Ca și celorlalți colegi din Comisie, ministrul i-a oferit răspunsuri "lungi și goale de conținut", a comentat deputatul, nemulțumit de precizările lui Valentin Popa pe marginea unor teme de actualitate și de maxim interes.

"Ministrul Învățământului, Valentin Popa, a participat la ședința Comisiei de Învățământ și a prezentat strategia Ministerului Educației Naționale în ceea ce privește măsurile și demersurile pentru organizarea eficientă a examenelor naționale, abandonul școlar, finanțarea olimpiadelor, oportunitatea unui prag al mediilor în vederea admiterii la liceu, precum și repartizarea locurilor finanțate de la bugetul de stat pentru sistemul universitar.

I-am adresat două întrebări punctuale – în ceea ce privește locurile alocate universităților, i-am cerut să-mi spună care au fost criteriile și cum au fost acestea incluse în formula de calcul pentru a rezulta exact locurile alocate, apoi dacă poate confirma că vor fi comasate sau închise școli, iar dacă da, unde și de ce – și i-am transmis că, acuza la adresa universităților tradiționale referitoare la numărul redus de studenți incluși în cadrul programelor de masterat este nefondată, Universitatea Harvard, spre exemplu, având o medie de 74% dintre cursuri cu un număr de sub 20 de studenți.

Răspunsurile au fost lungi și aproape goale de conținut – criteriile se află într-o metodologie a Ministerului, care nu e chiar metodologie, ci, mai degrabă, o fundamentare... Am mai aflat că problema sistemului preuniversitar nu stă în numărul elevilor din învățământul rural, care, oricum, sunt puțini și nu au parte de un învățământ de calitate, existând, deja, cazuri cu mai multe clase, din ani diferiți, comasate într-una singură ci, ea apare în mediul urban, unde împărțirea numărului de elevi pe clase este arbitrară. A ținut să sublinieze că ministerul nu face o economie prin comasări și că, aceste propuneri, precum și cele de desființare vin din partea autorităților locale...

Și la problemele ridicate de ceilalți colegi de comisie, răspunsurile au fost la fel de vagi: avem programul de guvernare, să fie bine ... ca să nu fie rău..., vom face, vom drege...

PSD-ul s-a abținut de la întrebări..."

Sursa: Facebook/Dan Rădulescu

Contact

Pentru sesizări și ponturi, scrie-ne la adresa: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., pe pagina de FACEBOOK a publicației, TWITTER sau GOOGLE PLUS.