Deputatul USR de Prahova Dan Rădulescu pune la îndoiala eficiența cursurilor on-line, în primul rând din cauza infrastructurii precare și a mijloacelor tehnice de care dispun - sau mai bine zis nu dispun - multe cadre didactice și numeroși elevi.  De asemenea, acesta punctează că totul s-a făcut peste noapte, fără o minimă instruire a dascălilor și cu o susținere aproape inexistentă în ceea ce privește îndrumarea către ceea ce prea să fie școala on-line.

 

"Învățarea on-line nu e nici pe departe constantă și temeinică, după cum se creează impresia. Pentru că, dincolo de infrastructura digitală precară, mulți profesori nu au competențele necesare predării online și pentru că nu a existat un timp dedicat pregătirii lecțiilor digitale. Conceptul de «școală virtuală» este neclar, nou, inexistent în România și s-a introdus fără o pregătire în prealabil, fără o metodologie specifică. Conform unui studiu realizat de Teach for Romania și publicat de Edupedu.ro, peste trei sferturi dintre cele mai mult de 1.000 de cadre didactice participante la sondaj susțin că nu au primit ajutor din partea școlii sau autorităților locale pentru predarea on-line, după suspendarea cursurilor din cauza epidemiei de coronavirus", punctează parlamentarul de Prahova.

În calitate de deputat, dar și de cadru didactic, Dan Rădulescu susține că prelungirea anului școlar este singura soluție pentru recuperarea materiei. "Mi se pare de o minimă demnitate să luăm perioada pe care o trăim ca pe un timp experimental pentru unii copii, dar o veritabilă pauză – pentru alții. De asemenea, susțin necesitatea prelungirii anului școlar și universitar până, spre exemplu, la mijlocul lunii octombrie și recuperarea temeinică a materiei. Între timp, aștept o metodologie bine pusă la punct pentru educarea digitală a profesorilor", a declarat deputatul USR de Prahova Dan Rădulescu.

Joomla SEF URLs by Artio