Vecinii de la sud de Dunăre au inaugurat, la începutul acestei săptămâni, un tronson de autostradă de 24 de kilometri din șoseaua către Grecia.

Porțiunea cuprinsă între orașele Kresna şi Sandanski face parte din cei 150 de kilometri ai autostrăzii, tronsonul fiind dat în folosință cu cinci luni înainte de termen, anunță Digi24, citând presa din Bulgaria. Asta în condițiile, ceva mai la nord, în România, amânările sunt termenul de ordine când vine vorba despre proiectele de infrastructură mai mari sau mai mici.

Aproximativ 87 de kilometri din autostrada Struma sunt deja dați în folosință, iar restul şoselei de mare viteză e împărțit în trei loturi.

Autostrada Struma va avea două benzi de circulație, câte o bandă de urgență pe sens şi va traversa munții printr-o combinație de viaducte și tuneluri.

Investiția totală se ridică la peste un miliard de euro.

Bulgaria nu numai că reușește să realizeze proiectele de acest fel în termen, dar o face și mai ieftin decât țara noastră, unde se lucrează încet, scump și, așa cum s-a dovedit în repetate rânduri, foarte prost.

În luna mai, ministrul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice din Bulgaria, Nikolay Nankov, arăta, într-o audiere din Parlament, că la sud de Dunăre se construiesc cele mai ieftine autostrăzi din Europa, și nu în detrimentul calității. El a menționat că costul mediu pe kilometru al autostrăzii din Bulgaria din 2000 era de 3,1 milioane de euro, în timp ce în România era mai mult decât dublu: 6,3 milioane de euro, iar în Grecia puțin peste 10 milioane de euro.

Joomla SEF URLs by Artio