Elevii români ar putea susține evaluare națională și la clasa a X-a. Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a anunțat că vrea să supună această propunere dezbaterii publice.

 

Într-o declarație pentru Digi 24, Ecaterina Andronescu a explicat de ce consideră oportună organizarea unei evaluări naționale, ca "formă de testare", și la finalul clasei a X-a.

"Învăţământul obligatoriu nu se termină la clasa a opta. Învăţământul obligatoriu se termină după clasa a X-a. Teoretic, acolo ar trebui să avem o evaluare, să ştim că am încheiat ciclul învăţământului obligatoriu. De ce nu avem? Pentru că, aşa cum ştiţi, după clasa a opta sau evaluarea de la clasa a opta, ca o moştenire a capacităţii, a examenului de capacitate, ne asigură separarea spre liceu sau şcoli profesionale, aceasta este, să spunem, argumentaţia evaluării de la clasa a opta. Dacă se va accepta, pentru că, fără îndoială, o vom pune în dezbatere publică. Şi dacă va fi acceptată o asemenea evaluare, ce beneficii ar aduce ea? Examenul de bacalaureat nu va mai reprezenta materia pe patru ani de zile, care sunt anii de liceu, ci pe ultimii doi ani de zile, deci, am uşura examenul de bacalaureat prin această evaluare. Nu ştiu dacă va rămâne sau nu, după opinia mea, va fi un sprijin pentru cei care trec printr-o asemenea etapă”, a spus Ecaterina Andronescu, la Digi 24.

Noua evaluare ar urma să completeze seria celor introduse, deja, de câțiva ani în învățământul preuniversitar și care asigură testarea elevilor din doi în doi ani, începând din clasa a II-a și până la clasa a VIII-a. Cu excepția Evaluării Naționale, în funcție de care se face admiterea la liceu, testările de la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a nu prea și-au atins, însă, obiectivul. Ele au fost introduse, pe de-o parte, pentru a-i obișnui din timp pe copii cu atmosfera de examen, dar și pentru a permite crearea, pentru fiecare în parte, de programe de recuperare, în cazurile în care rezultatele testărilor scot la iveală că este nevoie de așa ceva. Mai mult, la nivel național, ele ar trebui să constituie o parte din baza modificărilor aduse în învățământul preuniversitar, numai că analize complexe, pe marginea acestor rezultate, nu au existat niciodată.

Joomla SEF URLs by Artio