Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

Categorie: Actual

spitalul judetean ploiestiLuni, într-o conferinţă de presă, secretarul de stat Raed Arafat a prezentat rezultatele controlului din ultima săptămână la Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti. Au fost verificate atât situaţia financiară a unităţii medicale, cât şi starea igienico-sanitară din cele patru locaţii ale spitalului.

Raed Arafat a prezentat concluziile generale ale anchetei de la Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti. Iată care sunt acestea.

- În ceea ce priveşte finanţarea spitalului, sumele alocate către SJU Ploieşti au fost mai mari în 2013 decât în 20-12. Anul trecut, spitalului i s-au alocat 118.833.833 lei, iar pentru acest an unitatea medicală a primit 132.989.070 lei, cu aproape 12% mai mult decât în 2012, din care 60% sunt cheltuieli de personal.
- Sumele alocate către bunuri şi servicii sunt cu 28% mai mari decât în anul anterior, iar pentru medicamente s-au alocat cu 20% mai mulţi bani decât în 2012. Problema este că aceste fonduri nu au fost întotdeauna solicitate şi utilizate. Spitalul primeşte finanţare prin CAS, MS pentru programe, urgenţe şi Terapie Intensivă, suma solicitată de către unitatea medicală fiind mai mică de jumătate, adică 600.000 de lei şi prin Consiliul Judeţean, de la care unitatea medicală primeşte peste 6 milioane de lei pentru utilităţi.
- În privinţa organizării, există probleme majore. Sunt secţii care nu au respectat planul de paturi. De exemplu, la Cardiologie ar fi trebuit să fie 90 de paturi, dar faptic erau 139 de paturi, ceea ce înseamnă că tendinţa de a interna bolnavi este foarte mare şi reprezintă o creştere a costurilor pentru spital care nu sunt decontate de CAS.
- În unele secţii chirurgicale există o rată de operabilitate între 47 şi 63% şi nu se explică de ce jumătate dintre bolnavii internaţi la secţiile chirurgicale nu sunt operaţi.
- Secţiile chirurgicale sunt dispersate în mai multe clădiri şi nu există anestezişti în fiecare dintre aceste clădiri.
- Blocul operator se închide la ora 13.00, pe când în alte spitale acesta funcţionează până la orele 16.00. Dacă nu faci servicii nu poţi încasa bani de la CAS.
- În ceea ce priveşte ambulatoriul integrat, acesta este folosit foarte puţin. Din 80 de medici din spital, activitatea se corelează cu numai nouă-zece medici, ceea ce înseamnă că ceilalţi preferă să interneze bolnavi în loc să îi trateze în ambulatoriu.
- Din punct de vedere al igienei, starea spitalului este precară. Ministerul are o recomandare: închiderea Secţiei de la Bunavestire ori decizia de a nu mai primi autorizaţie de funcţionare. O altă recomandare este amplasarea tuturor secţiilor chirurgicale într-o singură locaţie.
- Din punct de vedere al achiziţiilor, spitalul a fost amendat în acest an de către ANRMAP cu 160.000 de lei, dintre care a plătit 80.000 de lei, dar nu s-a demarat nicio acţiune de recuperare a banilor de la cei vinovaţi.
- Nereguli au fost sesizate şi de Curtea de Conturi în ceae ce priveşte închirierea unor spaţii cu sume mult mai mici decât erau în anii trecuţi. Un alt exemplu este situaţia unui teren pentru care este semnat un contract de închiriere, dar plata efectivă de 5,5 euro/mp intră în vigoare doar când acolo va fi ridicată o clădire. Ministerul va cere rezilierea contractului şi repetarea licitaţiei. De asemenea, două copertine de pe două balcoane au costat 50.000 de lei, sumă considerată de comisie prea mare pentru aceste beneficii.
- Fondurile pe care spitalul le primea de la buget şi de la CAS erau suficiente pentru achiziţionarea medicamentelor de care spitalul avea nevoie. De exemplu, spitalul a achiziţionat 160.000 de seringi de 10 ml pe când un spital judeţean mai mic a achiziţionat pentru anul în curs 330.000 de seringi de acelaşi fel. Este explicabil atunci că bolnavii au fost trimişi să-şi achiziîioneze cu bani proprii consumabilele. De asemenea, Poliţia anchetează vânzarea de materiale sanitare la gheretele de lângă spital.
- În final, recomandările comisiei sunt: amplasarea secţiilor chirurgicale într-o singură locaţie, înlocuirea Consiliului de Administraţie a spitalului şi preveedrea, în contractul care va avea loc cu noul manager, a unei clauze care să permită înlocuirea imediată din funcţie dacă neregulile continuă.

În cursul zilei de luni, Ministerul Sănătăţii a publicat pe site-ul propriu un comunicat de presă în care explică rezultatele anchetei de la Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti. Iată comunicatul integral.

COMUNICAT
PRIVIND VERIFICAREA ACTIVITĂŢII DESFĂŞURATĂ LA NIVELUL
SPITALULUI JUDEŢEAN DE URGENŢĂ PLOIEŞTI

Comisia mixtă de control în urma efectuării controlului, cu rezerva că responsabilitatea pentru veridicitatea înscrisurilor şi a documentelor anexate la raport revine atât conduceriiSpitalului Judeţean de Urgenţă Ploieşti cât şi persoanelor care le-au elaborat, întocmit şi avizat, după caz, face următoarele

CONSTATĂRI:

Potrivit prevederilor HG nr. 529/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti se afla în subordinea Consiliului Judeţean Prahova.

• Verificarea aspectelor menţionate de medicul Dan OPREA, angajat al Spitalului Judeţean de Urgenţă Ploieşti, Secţia Chirurgie II în articolul apărut în presă

Referitor la materialul de presa care a stat la baza demararii actiunii de control si care a fost prezentat domnului dr. Oprea Dan, acesta in nota de relatii data comisiei mixte de control nu recunoaste ca fiind emis de el. El scrie in Nota de relatii ca la acel material denigrator la adresa spitalului in care lucreaza a avut o replica care o ataseaza la Nota de relatii.
Ataşează articolul din TELEGRAMA.ro postat de doctorul Dan OPREA în data de 17.11.2013 prin care scoate în evidenţă următoarele: Îi este ruşine să spună unde lucrează, adică în spitalul „groazei", „morţii" cum este denumit de comunitatea locală.
Domnul manager dr. Adrian STRAMBEANU in Nota de relatii referitor la materialul de presa care a stat la baza demararii actiunii de control si care i-a fost prezentat, spune ca "o ancheta declansata este in derulare, pana acum avand loc discutii cu medicii chirurgi de pe sectia unde lucreaza domnul doctor Oprea Dan", ancheta care nu a fost prezentata ca finalizata pana la terminarea actiunii de control.

1. Verificarea respectării prevederilor legale cu privire la organizarea, funcţionarea spitalului.

• Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti funcţionează în baza Autorizaţiei de funcţionare nr. 604/2012 cu plan de conformare până la 31.12.2014 şi a Ordinului ministrului sănătăţii nr. 753/02.06.2010având în structură un număr total de 1080 de paturi spitalizare continuă şi spitalizare de zi.
Activitatea de spitalizare continuă se desfăşoară în patru sedii, respectiv:
• Sediul Nord din str. Gageni nr. 100
• Sediul din str. Boldescu nr. 3
• Sediul din str. Buna Vestire nr. 1-3
• Sediul din str. Oborului nr. 2

• În cadrul inspecţiei sanitare echipa formată din reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii şi ai Direcţiei de Sănătate Publică Prahova au constatat următoarele:

1. În sediul Nord unde îşi desfăşoară activitatea secţiile şi compartimentele de: chirurgie generală I şi II, chirurgie vasculară, chirurgie plastică, medicină internă I, nefrologie, diabet zaharat, nutritie şi boli metabolice, ortopedie şi traumatologie, cardiologie, neurochirurgie, ATI, neurologie, pediatrie, parte din spaţii necesită lucrări de igienizare. De asemenea majoritatea recipienţilor în care se află soluţii dezinfectante nu aveau menţionată data preparării soluţiei şi parte din barbotoare nu sunt inscripţionate cu data de identificare a dezinfecţiei lor. La data controlului pe holul secţiei de interne I era organizat un cabinet de consultaţii.
La blocul alimentar depozitarea alimentelor se face necorespunzător (carne şi legume în aceeaşi ladă frigorifică, iar în magaziile de alimente sunt depozitate documente şi aparatura IT.

La compartimentul sterilizare:
• lipsesc indicatorii biologici;
• parte din casolete (mai ales cele mari) cu comprese, halate (în general material moale) nu mai au asigurată o închidere etanşă la capac şi colier (chirurgie I, II, plastică, ATI, ortopedie, neurochirurgie);
• aparatul de sterilizare cu etilenoxid nu funcţionează;
• sterilizarea se realizează cu 2 autoclave şi un aparat de sterilizat cu plasmă;
• nu se respectă distanţele privind aranjarea paturilor în saloanele pacienţilor precum şi normativul de grupuri sanitare reglementate prin Ordinul MS nr. 914/2006.

1. La sediul Obor în care funcţionează secţia de pneumoftiziologie clădirea necesită lucrări de reparaţii, igienizare şi modernizare în toate spaţiile. Deasemenea nu se asigură rezerva de apă, precum şiapă caldă în saloanele pentru pacienţi.

1. La sediul Buna Vestire clădirea este improprie desfăşurării activităţii medicale necesitănd lucrări de reparaţii capitale, igienizare şi modernizare cu excepţia secţiei de psihiatrie care a fost reabilitată în 2010 şi este situată într-o cladire separată.
La data controlului s-au constatat următoarele neconformităţi:
• în toate spaţiile sunt necesare lucrări de reparţii, igienizare şi modernizare
• mobilierul este uzat, tâmplăria este veche şi deteriorată
• frigidere uzate şi insuficiente
• instalaţii sanitare vechi, uzate
• sala de mese cu mobilier uzat şi vechi, vesela ciobită,
• utilaje şi ustensile din blocul alimentar sunt vechi şi degradate
• nu este asigurată rezerva de apă
Blocul alimentar necesită ample lucrări de reparaţii, igienizare şi dotare.
La secţia de psihiatrie la nivelul grupurilor sanitare de la parter sunt necesare lucrări de reparaţii sau inlocuire a linoleumului.

1. În sediul Boldescu funcţionează secţiile şi compartimentele de oftalmologie, ORL, urologie, chirurgie orală şi maxilo-facială şi ATI.

La data efectuării controlului s-au constatat următoarele:
• blocurile operatorii din cadrul secţiilor chirurgicale funcţionează la parter, etajul I, precum şi într-un corp de clădire separat. Compartimentul ATI este situat la etajul 1 având 10 paturi, 2 medici. Clădirile nu dispun de lift motiv pentru care accesul pacienţilor se face numai pe scări, care nu sunt prevăzute cu rampe fixe sau mobile (scaune, platforme sau lifturi).
• pavimentul din blocurile operatorii este necorespunzător.

În toate sediiles-a constat că mobilierul este uzat şi tâmplăria deteriorată, iar frigiderele sunt uzate sau nefuncţionale. În oficiilealimentare dulapurile sunt în mare parte uzate, vesela este veche, ciobită şi substanţele dezinfectante insuficiente (pentru veselă şi tacâmuri).

Din verificarea documentelor si urmare inspecţiei din teren s-a constatat nerespectarea prevederilor Ordinului MS nr. 916/2006 privind supravegherea şi controlul infecţiilor nosocomiale, după cum urmează:
• materiale şi ustensile de curăţenie insuficiente;
• lenjerie insuficientă, cazarmament parţial uzat;
• nu se asigură recipienţi suficienţi pentru colectarea deşeurilor periculoase, parte din cei existenţi, în care sunt introduşi sacii galbeni specifici colectării acestor tipuri de deşeuri sunt parţial deterioraţi (lipsă capace);
• parte din găleţile pentru colectarea deşeurilor menajere nu sunt prevăzute cu saci menajeri
• nu există un plan de măsuri prin care să fie stabilite zonele de risc, numărul şi tipul de probe care trebuie prelevate
• nerespectarea ritmicităţii operaţiunilor de dezinsecţie în conformitate cu reglementările legale în vigoare.

În cursul anului 2013 a fost raportat un număr de 10 infecţii nosocomiale, doar de la nivelul secţiei de ATI. Urmare determinărilor efectuate din probele prelevate de la pacienţi au fost evidenţiate mai multe tipuri de germeni patogeni, iar măsurile de dezinfecţie au fost instituite doar la nivelul ATI fără a investiga ulterior posibila proveninţă a acestora de la nivelul altor secţii.

2. Verificarea activităţii desfăşurată de structurile funcţionale din subordinea managerului Spitalului Judeţean de Urgenţă Ploieşti.

2.1.Structura organizatorică a Spitalului Judeţean de Urgenţă Ploieşti este aprobată prin Avizul ministrului sănătăţii nr. XI/A/24194/CSA/4853/05.05.2011 şi Hotărârea Consiliului Judeţean nr. 70/25.05.2011, precum şi avizul ministrului sănătăţii nr. XI/A/33147/E.N./ 6363/21.06.2013 şi Hotărârea Consiliului Judeţean nr. 111/01.07.2013, după cum urmează:

În data de 02.12.2013, a fost verificată respectarea structurii organizatorice a Spitalului Judeţean de Urgenţă Ploieşti, avizată de Ministerul Sănătăţii, conform căreia spitalul are prevăzut un număr total de 1080 paturi spitalizare continuă şi spitalizare de zi.
Numărul total de paturi existente în momentul verificării este de 1192, cu 112 paturi peste structura aprobată. Există multe saloane cu câte 8 paturi, fără grupuri sanitare, acestea fiind situate la capătul coridorului. Astfel, se constată probleme de intretinere şi igienă dar şi nerespectarea normativului în ceea ce priveşte asigurarea unui număr optim al grupurilor sanitare la numărul de paturi. De exemplu secţia de cardiologie funcţionează cu un număr de 139 de paturi faţă de 90 paturi aporbate.

Menţionăm faptul că situaţia prezentată are loc în condiţiile în care un corp de clădire, în care funcţionau secţia de oftalmologie şi o parte din secţia de psihiatrie, este închis pentru consolidarea şi reabilitarea clădirii. (secţia de psihiatrie funcţionează cu un număr de 77 de paturi din cele 93 aprobate)
Principala motivaţie a numărului mare de paturi este reprezentată de preîntâmpinarea perioadelor de supraaglomerare a secţiilor, deşi în timpul verificării existau paturi neocupate (numărul de pacienţi internaţi fiind sub cel al numărului de paturi aprobate) şi nu există liste de aşteptare în cazul afecţiunilor programabile.

2.2. Din analiza indicatorilor de utilizare a serviciilor medicale la nivelul SJU Ploieşti, s-au constatat următoarele:
• Procentul pacienţilor cu intervenţii chirurgicale din totalul pacienţilor externaţi
din secţiile chirurgicale - indice de operabilitate (IO) este de 63,09%. Există secţii în specialităţi chirurgicale care au indici de operabilitate extrem de mici, în condiţiile în care indicele de utilizare al paturilor (IUP) are o valoare extrem de mare, ajungând până la 545 în cazul secţiei de chirurgie vasculara care înregistrează un indice de operabilitate de 47,18.
Practic, s-au înregistat în medie 1,5 pacienţi internaţi pentru un singur pat, din care au suferit intervenţii chirurgicale sub jumatate dintre acestia.

• Există un număr semnificativ de secţii care înregistrează un număr mare
de pacienţi raportat la numărul de paturi din structura organizatorică, ceea ce determina IUP peste 100%.

Suprautilizarea secţiilor menţionate se datorează faptului că există la nivel de spital un număr de 112 paturi fizice peste numărul total de paturi din structura organizatorică aprobată şi datorită faptului că nu sunt respectate criteriile de internare şi/sau intocmirea unei liste de aşteptare pentru afecţiunile programabile.

• A fost verificată corectitudinea completării foilor de observaţie, prin sondaj, constatându-se că nu se completează câmpurile obligatorii cuprinse în acestea, conform legislaţiei în vigoare (de ex: diagnosticul la internare, protocolul chirurgical, rezultatele analizelor medicale etc.)
Totodata, la FOCG si FSZ analizate nu exista anexat decontul de cheltuieli care se elibereaza pacientului la externare pentru serviciile medicale acordate, conform prevederilor Ordinului MS nr. 1100/2005 privind introducerea decontului de cheltuieli ce se eliberează pacientului pentru serviciile medicale primite.

• A fost verificată respectarea prevederilor Ordinului ministrului sănătăţii nr.
870/2004 pentru aprobarea Regulamentului privind timpul de muncă, organizarea şi efectuarea gărzilor în unităţile publice din sectorul sanitar, cu modificările şi completările ulterioare.
În conformitate cu prevederile art. 22 alin. (4) din OMS nr. 870/2004, liniile de gardă se stabilesc la nivelul unităţilor sanitare cu personalitate juridică şi trebuie aprobate de către instituţia cu reţea sanitară proprie în subordinea cărora se află.
Din documentele prezentate reiese faptul că liniile de gardă au fost reorganizate, fără să existe o aprobare conform prevederilor legale.
La data efectuării controlului, pentru efectuarea de gărzi SJU Ploieşti avea încheiate contracte individuale de muncăcu timp parţial cu 37 de medici din afara spitalului.
Consideram ca trebuie reevaluate liniile de garda, pentru a mari eficienta unui spital judetean de urgenta.

Unitatea de Primiri Urgenţe necesită eficientizare deoarece consultaţiile medicilor specialisti se face cu greutate, de multe ori pacientii fiind consultaţi pe sectii, medicul de gardă necoborand in UPU, cu nerespectarea prevederilor art. 59 din Ordinul MS nr. 1706 /2007 privind conducerea şi organizarea unităţilor şi compartimentelor de primire a urgenţelor.

1. Din analiza indicatorilor financiari, prin comparaţie cu un spital judeţean de urgenţă având o structura asemanatoare celui din Ploieşti, s-au evidentiat diferente care pledeaza pentru o sporire a eficientei activităţii financiare şi reanalizarea structurii bugetului pe articole de cheltuieli pentru anul 2014.
De exemplu la SJU Ploieşti pentru cheltuielile cu medicamente, materiale sanitare si reactivi au fost alocate fonduri mai mici comparativ cu alte spitale de urgenţă.

De asemenea, nu există o evidenţă a cheltuielilor pe investigatii si pe consumul de medicamente pentru fiecare secţie. Analiza secţiei trebuie dublată şi de analiza activităţii medicale şi a cheltuielilor pe fiecare medic în parte, deoarece din datele obţinute rezultă o mare diferenţă în activitatea medicilor de pe aceeaşi secţie. Indicatorii realizaţi în anul 2012 şi 2013, în cele două unităţi sanitare evidenţiază diferenţe de eficienţă între cele două.

• La încadrarea cu personalmediu pe sectii, s-au constatat deficiente majore în
respectarea normării (pe anumite sectii exista personal in plus, pe altele in minus).
Cu toate ca in structura spitalului judetean exista 80 de medici ce ar putea efectua activitate in Ambulatoriul integrat al spitalului, in cele 26 de cabinete numarul consultatiilor este total insuficient, activitatea din ambulatoriul integrat corespunzand activitatii a doar 9 medici pe luna. Numarul maxim per cabinet, prin contractul cu CAS este de 552 consultatii pe luna, ceea ce ar corespunde la un numar ideal de consultatii de 14.532 pe ambulatoriul integrat.

1. Referitor la finanţarea Spitalului Judeţean de Urgenţă Ploieşti

Din balanţa de verificare la data de 31.10.2013, pe total unitate, soldul conturilor 30291, 30292, 30293, 30294 – nu corespunde cu soldul din fiecare fişă în parte.
Referitor la STOC "sistem contentie coagulare" şi "plasa eventratie 30/30" conform fişei de magazie la 01.11.2013, din referatele de necesitate perioada ianuarie - noiembrie 2013 reies urmatoarele:
• "sistem contentie coagulare"a fost solicitate un nr. de 160 buc. iar din fişa de magazie a materialului reiese că a intrat şi ieşit un nr. de 125 buc, stocul la 01.11.2013 fiind de 0 buc;
• "plasa eventratie 30/30"a fost solicitate un nr. de 60 buc. iar din fişa de magazie a materialului reiese că a intrat şi ieşit un nr. de 30 buc, stocul la 01.11.2013 fiind de 0 buc.
• Soldul contului 3029la 31.10.2013 pentru total unitate sanitară, din care:

- medicamente 1.146.199,14 lei.
- materiale sanitare 632.328,63 lei plus materiale sanitare planing în valoare de 66,50 lei;
- reactivi magazie 262.851,76 lei.
- dezinfectanţi 87.036,46lei.

Ponderea cea mai mare o reprezintăcontul 3029 medicamente si materiale sanitarecu un sold de 2.128.482,49lelei, nejustificat la medicamente în sumă de 1.146.199,14 leişi materiale sanitare în magazie în valoare de 632.395,13 lei.
1.
2. Concluzii privind compararea anului 2013 cu anul 2012.
Din situaţia prezentată de unitatea sanitară reiese faptul că prevederile bugetare ale anului 2013 au crescut faţă de anul anterior cu aproximativ 12%.
La cheltuielile de personal creşterea anului 2013 a fost cu aproximativ 12% mai mare decât a anului 2012.
Bunurile şi serviciile au crescut cu aproximativ 28%. În cadrul titlului "bunuri şi servicii'' reiese faptul că:
- pentru medicamente s-au înregistrat creşteri cu aproximativ 20% în anul 2013 faţă de anul anterior;
- pentru materialele sanitare s-au înregistrat creşteri cu aproximativ 13%;
- la reactivi creşterea a fost de 2%;
- iar la produsele biocides-a înregistrat o scădere de aproximativ 20%.
La cheltuieli de capital se înregistrează o scădere cu 23% a anului 2013 faţă de anul 2012.

F1 sp jud

• Evidenţierea ponderii execuţiei la nivelul SJU Ploieşti a medicamentelor din totalul bunurilor şi serviciilor, respectiv din total buget la 9 luni, conform anexei nr. 7b la bilanţul contabil, se prezinta astfel:

F2 sp jud

 

Din analiza datelor din tabelul de mai sus referitoare la ponderea execuţiei la nivelul SJU Ploieşti a medicamentelor din totalul bunurilor şi serviciilor, respectiv din total buget la 9 luni, conform anexei nr. 7b la bilanţul contabil, se desprind următoarele:

În anul 2013, din totalul bugetului la 9 luni, ponderea la execuţia cheltuielilor de personal este de 61%, ponderea bunurilor şi serviciilor este de 37% şi ponderea cheltuielilor de capital este de 2%.
În anul 2012 execuţia la 9 luni la medicamente s-a realizat în procent de aproximativ 61% faţă de bugetul aprobat.
În anul 2013 execuţia la 9 luni la medicamente s-a realizat în procent de aproximativ 50% faţă de bugetul aprobat.

• Referitor la expirarea unor medicamente la nivelul SJU Ploieşti, din analiza situaţiilor prezentate au fost constatate următoarele:
Nu există procese-verbale ale Comitetului Director de constatare din care să reiasă discutarea analizei propunerii de declasare a medicamentelor cu termen de valabilitate depăşit.
În urma analizării situaţiei prezentate de farmacistul şef al SJU Ploiesti cu adresele depuse la registratură fără a avea nici o rezoluţie şi inexistenţa unei Comisii de inventariere numită prin dispozitie, referitor la medicamentele cu termen de valabilitate depăşit în valoare totală de 9.043,145 lei şi ţinând cont de prevederile Ordinului nr. 962/2009 pentru aprobarea Normelor privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea farmaciilor şi drogheriilor, prin care se interzice deţinerea de medicamente expirate în gestiunea farmaciilor, precum şi de prevederile art. 27 din Legea nr. 15/1994 actualizată.

• Referitor la controlul Curţii de Conturi desfăşurat conform deciziei nr.73/25.07.2013, se comunică unităţii sanitare următoarele măsuri:
- modul defectuos al achiziţiilor publice unde s-au constatat prejudicii estimate la valoarea de 278.872 lei reprezentând contravaloarea a 2 instalaţii de climatizare pentru blocurile operatorii, la care se adaugă dobânzile în suma de 10.151 lei.
- recuperarea prejudiciului stabilit prin raportul de audit financiar în valoare de 6.625 lei cu dobânzile aferente în valoare de 422 lei, pentru cantităţi de lucrări supraevaluate la clădirea administrativă de birouri.

• In luna septembrie Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice a efectuat un control privind procedurile de achizitii derulate in anul 2012, iar in urma intocmirii procesului verbal de control ANRMAP a amendat unitatea sanitara cu amenda in valoare de 160.000 lei.

CONCLUZII

1. Referitor la respectarea prevederilor legale cu privire la organizarea, funcţionarea spitalului
2. Nu se respectă prevederile OMS nr. 914/2006 pentru aprobarea normelor privind
conditiile pe care trebuie sa le îndeplinească un spital în vederea obţinerii autorizatiei sanitare de functionare
1. Nu se respectă prevedereile OMS nr. 916/ 2006 privind aprobarea Normelor de
supraveghere, prevenire şi control al infecţiilor nosocomiale în unităţile sanitare
1. Nu se respectă structura organizatorică aprobată conform Ordinului ministrului
sănătăţii nr. 753/02.06.2010
1. Numărul de internări în secţiile chirurgicale este nejustificat de mare, cea mai mare parte dintre pacienţii internaţi şi care nu au suferit intervenţii putând fi trataţi în ambulatoriul de specialitate sau spitalizare de zi.
2. Depăşirea numărului de internări prevăzute în contractul cu casa de asigurări de sănătate, şi care implicit nu vor fi decontate, determină costuri suplimentare pentru spital care puteau fi evitate, iar utilizarea scăzută a ambulatoriului integrat are implicaţii importante prin pierderea unor resurse financiare.
3. Nu se respectă prevederile Ordinului nr. 1782/576/2006 privind înregistrarea şi raportarea statistică a pacienţilor care primesc servicii medicale în regim de spitalizare continuă şi spitalizare de zi.
4. Numărul de linii de gardă depăşeşte normarea prevăzută de OMS nr. 870/2004, iar liniile de gardă nu sunt aprobate de către Consiliul Judeţean Prahova şi nu au fost prezentate demersuri ale unităţii sanitare pentru respectarea prevederilor legale, în vigoare.
5. Nu se respectă prevederile Ordinuluiministrului sanatatii nr. 1100/2005privind introducerea decontului de cheltuieli ce se eliberează pacientului pentru serviciile medicale primite.

II. Referitor la finanţarea Spitalului Judeţean de Urgenţă Ploieşti
1. Se evidenţiază conform datelor din tabelul de mai sus, finanţarea de la DSPPH este conform solicitărilor unităţii sanitare.
2. Fondurile primite de la CJPH sunt realizate 100% conform finanţării solocitate.
3. Singura finantare intarziata este din partea CAJ PH conform realizatului acceptat ca servicii medicale în valoare de 74.811.637,04 lei, iar efectivul încasat este de 69.407.955 lei în comparaţie cu valoarea contractată de 81.971.304,43 lei, diferenţa de 12.563.349 lei influientand negativ desfăşurarea în condiţii optime a actului medical.
4. La nivelul SJU Ploieşti potrivit documentelor puse la dispoziţia echipei de control s-a constatat faptul că medicamentele şi materiale expirate nu au fost scoase din gestiune identificate ca urmare a proceselor verbale depuse de farmacistă şi fără a avea o rezoluţie din partea conducerii, fără a se analiza cauzele care au dus la expirarea acestora şi a se stabili şi trage la răspundere persoanele răspunzătoare de acest lucru.
5. A fost constatată de asemenea implicarea insuficientă a comisiei medicamentului în privinţa stabilirii şi/sau reactualizarii listei de medicamente de bază şi facultative pentru cazuri de urgenţă, in analiza referatelor de necesitate şi avizarea lor, verificarea stocurilor de medicamente, elaborarea de ghiduri terapeutice, solicitarea lunară de rapoarte de la nivelul şefilor de secţie şi verificarea ritmică lunară a cheltuielilor cu medicamentelor şi raportare lunară către conducerea unităţii.
6. Nu există o corespondenţă între cantităţile şi denumirile DCI/ATC de medicamente solicitate farmaciei prin referatele secţiilor şi comenzile înaintate spre serviciul de achiziţii.
7. Nu există o aprobare a managerului a intrării medicamentelor în unitatea sanitară ci doar efectiv sunt înregistrate de farmacista unităţii.

1. Referitor la verificarea respectării prevederilor legale cu privire la achiziţiile publice şi derularea acestora, precum şi a contractelor de închiriere

1. Din verificarile efectuate prin sondaj in cadrul Spitalului Judetean de Urgenta Ploiesti in ceea ce priveste achizitiile publice, au fost incalcate o serie de prevederi cuprinse in OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv: nu au fost constituite garantiile de buna executie a contractelor asa cum a fost solicitat in documentatia de atribuire; nu au fost transmise in termenul legal anunturile de atribuire a contractelor sau a acordurilor cadru; comunicarile privind rezultatul procedurilor nu a fost realizat conform prevederilor legale nerespectand astfel art. 56 din OUG nr. 34;
2. Deasemenea din verificarile efectuate asupra anumitor dosare de achizitie derulate prin procedura de "negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare", comisia de control a constatat ca unitatea sanitara a incalcat prevederile art. 20 din OUG nr. 34/2006 deoarece incadrarea procedurilor in prevederile art. 122 lit c) nu a dovedit caracterul imprevizibil al circumstanţelor care au determinat aplicarea procedurii.
3. Mai multe contracte verificate nu au viza de control financiar preventiv incalcand astfel prevederile art. 10 din ordonanţa nr. 119/1999 „republicată" privind controlul intern şi controlul financiar preventiv.
4. Unitatea sanitara nu a prioritizat anumite cheltuieli cu bunurile si serviciile, de unde au rezultat anumite cheltuieli care nu se justifica, mai ales ca spitalul nu are acoperit necesarul de medicamente si materiale sanitare.

Persoane responsabile:
Persoanele responsabile pentru neregulile privind derularea procedurilor de achizitie si urmarirea contractelor sunt: sef serviciu Achizitii, şeful serviciului administrativ, directorul financiar contabil şi managerul unităţii sanitare.

1. Contractele de închiriere sau încheiat cu respectarea legislaţiei în vigoare,
organizându-se licitaţie publică, dar la un pret mai mic decât valoarea contractelor anterioare.
Contractul de închiriere pentru suprafaţa de 100 mp din sediul nord încheiat cu persoana fizică Radu Anişoara, din punctul de vedere al comisiei de control a fost finalizat în defavoarea unităţii sanitare, acesta neaducând nici un fel de venit.

Persoane responsabile:
Persoanele responsabile pentru neregulile privind introducerea în contractul de închirierea a unor clauze care să fie în defavoarea unităţii sanitare sunt: şeful serviciului administrativ, directorul financiar contabil şi managerul unităţii sanitare.

RECOMANDĂRI ŞI MĂSURI:

I. Referitor la verificarea respectării prevederilor legale cu privire la
organizarea, funcţionarea spitalului.
1. Întocmirea unui plan de măsuri cu termene clare şi responsabili în vederea respectării Normelor prevăzute în Ordinul MS nr. 914/2006 pentru toate secţiile în care s-au constatat deficienţe privind condiţiile igienico-sanitare şi de structură pentru remedierea aspectelor neconforme constatate de comisia de control, respectiv lucrări de reparaţii, igienizare, modernizare, înlocuire a mobilierului urmare evaluării situaţiei actuale şi întocmirii unui plan de măsuri cu termene, responsabil şi surse de finanţare.
Termen: 14 zile pentru întocmirea şi prezentarea planului de măsuri
Persoane responsabile:
- managerul unităţii sanitare
- directorul medical
- directorul economic

2.Evaluarea situaţiei actuale şi întocmirea unui plan de măsuri cu termene, responsabili şi surse de finanţare pentru implementarea integrală a Planului de conformare până la data de 31.12.2014.
Termen: 14 zile
Persoane responsabile:
- managerul unităţii sanitare
- directorul medical
- directorul economic

3.Reorganizarea activităţilor la nivelul celor patru sedii astfel încât specialităţile chirurgicale să funcţioneze grupat într-o singură locaţie cu asigurarea ATI (cu linie de gardă şi capacitate necesară) şi cu eficietizarea activitatii in blocul operator, programul operator putand sa fie prelungit sau adaptat necesităţilor.
Termen: 3 luni
Persoane responsabile:
- managerul unităţii sanitare
- directorul medical

4. Reorganizarea activităţii blocurilor alimentare din cele patru sedii cu păstrarea activităţii doar la nivelul blocurilor alimentare din sediul Nord şi Boldescu şi asigurarea transportului preparatelor
Termen: 1 lună
Persoane responsabile:
- managerul unitate sanitară
- directorul financiar contabil

5. Angajarea medicului epidemiolog la SSCIN în vederea înlăturării deficienţelor constatate în supravegherea şi controlul infecţiilor nosocomiale.
Termen: 3 luni
Persoane responsabile:
- managerul unităţii sanitare
- şef serviciu RUNOS

6. Verificarea foilor de observaţie şi evidenţa cazurilor de infecţii nosocomiale pe toate secţiile
Termen: 1 lună
Persoane responsabile:
- coordonator SSCIN
- medicii şefi de secţii

7. Elaborarea procedurii de identificare, raportare a infecţiilor nosocomiale, măsuri de izolare la nivelul secţiei, fişa unică de raportare a cazului de infecţie nosocomială în baza Ordinului MS nr. 916/2006 şi a procedurii privind raportarea şi izolarea pacienţilor cu germeni multirezistenţi
Termen: 1lună
Persoane responsabile:
- managerul unităţii sanitare
- coordonator SSCIN

8.Respectarea normelor şi protocoalelor de dezinfecţie şi sterilizare în baza Ordinului MS nr. 261/2007 în funcţie de clasificarea instrumentelor, echipamentelor medicale;
Termen: imediat şi permanent
Persoană responsabilă:
- Coordonator compartiment sterilizare

9. Asigurarea aprovizionării cu materiale de curăţenie şi produse dezinfectante,
materiale sanitare, echipament de protectie pentru personal, materiale de unica utilizare in cantitati suficiente pentru desfăşurarea activităţii medicale în condiţii de maximă siguranţă pentru pacienţi şi personalul sanitar, pentru a preveni apariţia cazurilor/focarelor de infecţii nosocomiale.
Termen: imediat şi permanent
Responsabili:
- Director financiar contabil
- Responsabil achiziţii publice

Pentru deficienţele constatate unitatea sanitară a fost sancţionată contravenţional conform prevederilor HG nr. 857/2011 şi OG nr. 2/2001, cu amendă în valoare 38.000 lei şi s-a dispus suspendarea activităţii secţiilor interne II (hematologie şi endocrinologie), gastroenterologie, dermato-venerologie, a blocului alimentar din sediul Buna Vestire, str. Buna Vestire nr. 1-3, precum şi a activităţii blocului alimentar de la sediul din str. Oborului nr. 2.

II. Referitor la verificarea activităţii desfăşurată de structurile funcţionale din subordinea managerului Spitalului Judeţean de Urgenţă Ploieşti.

1. Pentru scăderea duratei de spitalizare, o opţiune viabilă poate fi reprezentată de integrarea serviciilor spitaliceşti cu serviciile de îngrijiri la domiciliu, care poate contribui pe de-o parte la scăderea costurilor pe fiecare caz rezolvat, extinderea internarilor de zi.
Termen:6 luni
Responsabili:
• Managerul unităţii sanitare
• Director medical

1. Verificarea FOG şi respectă prevederile Ordinului nr. 1782/576/2006 privind
înregistrarea şi raportarea statistică a pacienţilor care primesc servicii medicale în regim de spitalizare continuă şi spitalizare de zi.
Termen:imediat şi permanent
Responsabili:
- Director medical
- Medicii şefi de secţii
- Medicii

1. Stabilirea corectă şi conformă cu prevederile OMS nr. 870/2004, a numărului liniilor de gardă precum şi aporbarea acestora.
Termen:7 zile
Responsabili:
• Managerul unităţii sanitare
• Director medical
• Responsabil RUNOS

1. Respectarea prevederilor Ordinuluiministrului sanatatii nr. 1100/2005privind
introducerea decontului de cheltuieli ce se eliberează pacientului pentru serviciile medicale primite.
Termen:imediat
Responsabili:
• Managerul unităţii sanitare
• Director financiar-contabil

III. Referitor la normativul de personal

1. Respectarea prevederilor normativului la nivelul tuturor secţiilor şi eficientizarea
activităţii ambulatoriului integrat.

2.Încadrarea de personal, la valorile medii, cu asigurarea unei politici de personal care să ţină cont de strategiile de dezvoltare a spitalului. Activitatea personalului superior şi mediu, atât din punct de vedere medical cât şi financiar, trebuie monitorizată si analizata lunar, trimestrial, semestrial si anual.

3.Eficientizarea activităţii din Ambulatoriul Integrat prin înfiinţarea turei de după amiaza, aceasta tura, pe lângă o adresabilitate crescută, va decongestiona activitatea în Unitatea de Primiri Urgenţe şi va constitui şi o sursa de venituri în cadrul contractului cu CAS.

Termen: 1 lună
Persoane responsabile:
- Managerul unităţii sanitare;
- Directorul medical;
- Responsabil resurse umane.

IV. Referitor la finanţarea Spitalului Judeţean de Urgenţă Ploieşti, inventarierea, angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor, organizarea evidenţei şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;

1. Refacerea listelor privind casarea obiectelor de inventar uzate integral, care nu se regăsesc la procesul verbal final de evaluare a inventarului aferent anului 2012.
2. Distrugerea medicamentelor cu termen de valabiliate expirat in conformitatea cu prevederile legale în domeniu.
3.Inventarierea conform prevederilor Ordinului nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii ale unităţii sanitare.
1. Elaborarea procedurilor privind, circuitul documentelor şi persoanele împuternicite
să efectueze operaţiunile legate de angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale.
1. Respectarea prevederilor legale, respectiv art. 4 (..)(3)din Legea nr. 500/2002 (*actualizată*) privind finanţele publice;
2. Respectarea pct. 5 din Ordinul MFP nr. 1.792/2002 (*actualizat*) pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu privire la stabilirea de ordonatorii de credite a unor norme proprii privind circuitul documentelor.
3. Emiterea deciziilor persoanelor pentru exercitarea controlului financiar preventiv propriu care va fi întocmit în concordanţă cu anexa 2 la Ordinul nr. 522/2003 pentru aprobarea normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, cu modificările şi completările ulterioare.
4. Elaborarea procedurilor operaţionale de lucru privind stabilirea corectă a angajării, lichidării şi ordonanţării de plată.
5. 7. Respectarea prevederilor metodologiei de rambursare a cheltuielilor ocazionate de asiguraţi pe perioada internării elaborată la nivelul spitalului, conform dispoziţiilor art. 73 din HG nr. 1389/2010pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2011 – 2012, cu modificările şi completările ulterioare.Termen: permanent şi Răspunde: managerul spitalului şiComitetul director.
Persoane resposabile pentru punctele 1-7:
• managerul unităţii sanitare;
• directorul financiar-contabil.

8. Angajarea şi urmărirea cheltuielor cu medicamentele şi materialele sanitare la
nivelul bugetului alocat, pentru desfăşurarea corespunzătoare a actului medical.
Persoane resposabile:
- managerul unităţii sanitare;
- directorul medical.

9.Urmărirea serviciilor medicale realizate şi validate de CJAS PH, pentru încasarea acestora la nivelul contractului.
Persoane resposabile:
- managerul unităţii sanitare

10. Utilizarea disponibilităţilor din conturi existente la finele lunii, respectiv alimentările din partea CAJPH şi din venituri proprii în sumă de 962.566,33 lei, alimentările din subvenţii pentru utilităţi reparaţii curente şi cheltuieli de capital o valoare de 57.576,40 lei, precum şi pentru programe şi acţiuni de sănătate disponibilulul este în valoare de151.846,73 lei. Pentru buna desfăşurare a actului medical la nivelul Spitalului Judeţean de Urgenţă Ploieşti şi gestionarea resurselor băneşti cu respectarea contractului de management şi a Legii nr. 95/2006
Persoane resposabile:
- managerul unităţii sanitare.

V. Referitor la expirarea unor medicamente la nivelul SJU Ploieşti, din
analiza situaţiilor prezentate au fost constatate următoarele:

1.Analiza cauzelor care au dus la expirarea la nivelul SJU Ploieşti a unor medicamente şi materiale sanitare în valoare totală de 9.043,145 lei, stabilirea şi tragerea la răspundere a persoanele care se fac vinovate de acest lucru şi recuperarea contravalorii medicamentelor şi materialelor sanitare expirate de la persoanele vinovate.
2.Comisia Medicamentului constituită la nivelul SJU Ploieşti să urmărească în principal următoarele:
• stabilirea unei liste de medicamente de bază care să fie în permanenţă accesibile în farmacia spitalului, pe baza referatelor secţiilor;
• stabilirea unei liste de medicamente care se achiziţionează doar la cazuri bine selecţionate şi documentate medical, pe bază de referat;
• verificarea continuă a stocului de medicamente de bază pentru a preveni disfuncţiile în asistenţa medicală;
• verificarea ritmică a cheltuielilor pentru medicamente si analiza lor cu raportarea lunara a situatiei financiare;
• elaborarea de ghiduri terapeutice pe profiluri de specialitate medicală bazate pe bibliografia naţionala si pe condiţiile locale;
• comisia poate solicita rapoarte periodice de la şefii de secţie privind administrarea de medicamente în funcţie de incidenţa diferitelor afecţiuni.
• Comisia Medicamentului constituită la nivelul SJU Ploieşti să verifice stocul de medicamente de bază pentru a preveni disfuncţiile în asistenţa medicală.
3. Respectarea prevederilor Ordinul MS nr. 1100/2005 privind introducerea decontului de cheltuieli ce se eliberează pacientului pentru serviciile medicale primite.
Persoane responsabile:
- managerul spitalului;
- directorul financiar contabil;
- farmacista unităţii.

VI. Referitor la verificarea respectării prevederilor legale cu privire la achiziţiile publice şi derularea acestora

1. Având în vedere faptul că contractul de închiriere pentru suprafaţa de 100 mp
din sediul nord nu produce nici un fel de venit, comisia de control recomanda rezilierea contractului de închiriere şi organizarea unei noi licitaţii cu încheierea unui nou contract şi fără a mai adauga o astfel de clauză în defavoarea unităţii sanitare.
Persoane responsabile:
- managerul spitalului.
2. Recuperarea sumei de 80.000 lei reprezentând jumătate la amenda aplicată de către ANRMAP de la persoanele responsabile
Persoane responsabile:
- managerul spitalului.

3. Sesizarea Autoritătii Naţionale de Reglementare şi Monitorizare privind Achiziţiile Publice.

Din analiza deficienţelor constatate la Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti reiese că acestea au aparut ca urmare a unui management defectuos bazat pe lipsa de comunicare şi implicarea tuturor factorilor de conducere.
Precizăm că pe perioada controlului la recomandarea Ministerului Sănătăţii, preşedintele Consiliului Judeţean Prahova a dispus încetarea contractului menegerului Dr. Strâmbeanu Adrian şi numirea pe o perioada determinată a domnului Dr. Florin Puşcariu.
Totodată considerăm necesar şi modificarea componenţei Consiliului de administraţie.

Pentru verificarea aplicării recomandărilor şi a măsurilor dispuse de către comisia de control Ministerul Sănătăţii va efectua acţiuni de recontrol în lunile februarie şi iunie 2014.

MAI MULTE PE SITE-UL MINISTERULUI SĂNĂTĂŢII

Back To Top