Conducerea Primăriei Ploieşti i-a băgat astăzi în şedinţă pe reprezentanţii firmelor care s-au ocupat de proiectele europene de modernizare a liniilor de tramvai şi a infrastructurii aferente, după apariţia unor noi probleme în zona şinelor, pe fondul căldurilor extreme de săptămâna trecută.
La finalul săptămânii, autorităţile au primit mai multe sesizări cu privire la topirea masticului, materialul răşinos turnat între şine şi asfalt, pentru a izola, acesta dilatându-se din cauza căldurii şi ajungând pe şine şi, de acolo, pe bandajele tramvaielor sau pe roţile autoturismelor. Pentru a curăţa zona, dar şi pentru a preveni dilatarea exagerată a şinelor, Primăria i-a comandat, în weekend, firmei de salubritate să facă mai multe ture pentru a stropi cu apă liniile de tramvai. Chiar dacă siguranţa circulaţiei nu a fost neapărat pusă în peircol, problema rămâne una gravă, care apare la nici doi ani de la finalizarea lucrărilor. Drept urmare, autorităţile au organizat astăzi o şedinţă cu proiectanţii, executanţii şi diriginţii de şantier, aceştia motivând că n-ar fi vina lor. Concluzia întâlnirii a fost că Primăria va comanda o expertiză tehnică, pentru a avea răspunsuri clare cu privire la calitatea materialelor folosite.
„Am avut surpriza să observăm, încă din prima zi de caniculă, faptul că pe zona şinelor de tramvai a ieşit acel mastic, care s-a depus pe şină, ridicând probleme în trafic atât pentru tramvaie, cât şi pentru cetăţeni, pentru că s-a luat pe roţile maşinilor şi s-a lipit şi pe asfalt. Am intervenit rapid, curăţând masticul. În paralel, cei de la Rosal au stropit cu apă, din două în două ore, zona şinelor de tramvai. S-au consumat aproximativ 320 de metri cubi de apă, pe parcursul a două zile. Astăzi am avut o discuţie la care au participat de la proiectant şi executant la diriginte de şantier, în încercarea de a vedea ce se întâmplă şi de unde a apărut acest fenomen, care a apărut şi anul trecut, dar nu într-o proporţie atât de mare. Am solicitat să vedem datele tehnice şi certificatele de conformitate ale acestor materiale. Totodată, vrem să avem şi o expertiză, să constatăm dacă aceste materiale sunt corespunzătoare, pentru că tramvaie există şi în alte oraşe unde sunt temperaturi mai mari şi nu s-a auzit să apară această problemă”, a declarat primarul Adrian Dobre, adăugând că „dacă masticul este pus la adâncimea care trebuie, are grosimea care trebuie şi compoziţia chimică, în momentul acela n-ar fi trebuit să apară acest fenomen”. Pentru că lucrările sunt în garanţie, edilul a mai anunţat că le va imputa constructorilor cheltuielile făcute zilele trecute pentru curăţarea şinelor.
Noua expertiză comandată de municipalitate cu privire la calitatea materialelor folosite vine după ce, anterior, Primăria Ploieşti comandase un studiu şi pentru planeitatea şinelor, după ce vatmanii reclamaseră că, pe mai multe tronsoane, acestea sunt înclinate, studiul respectiv arătând că n-au fost probleme.