Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

Categorie: Actual

capat autostradaPrezent la Sinaia, alături de șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a anunțat joi intenţia de renunţare la împrumutul negociat cu Banca Mondială pentru proiectul autostrăzii Comarnic - Brașov. Varianta de înlocuire ar fi parteneriatul public - privat, una care a mai fost luată în calcul de-a lungul vremii de autorități, dar fără succes.

 

Anunțul a venit în contextul în care Sinaia găzduiește, zilele acestea, lucrările Comisiei pentru transporturi şi infrastructură a Camerei Deputaţilor, în agenda cărora se regăsesc dezbateri referitoare la reabilitarea şi dezvoltarea infrastructurii de transport rutier naţional din zona central-estică a României. Cu această ocazie s-a discutat stadiul contractării în vederea realizării centurilor ocolitoare Comarnic şi Buşteni, în regim de parteneriat public privat, dar s-a vorbit și despre proiectul mult așteptatei autostrăzi Comarnic - Brașov.

"Membrii comisiei şi invitații prezenţi au analizat oportunitatea contractării segmentului Comarnic –Braşov în regim de parteneriat public - privat, precum şi soluţiile aferente segmentului de centură ocolitoare a oraşului Buşteni, în scopul fluidizăii traficului rutier.

Prezent la această şedinţă, domnul Lucian Șova, ministru al Transporturilor, însoţit de domnul Ion Iordăchescu, secretar de stat şi domnul Narcis Neaga, director general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a adus asigurări în ceea ce priveşte îngrijorările exprimate de către membrii comisiei cu privire la riscul de dezangajare în absorbţia de fonduri europene şi a detaliat procedurile ulterioare pe termen scurt şi mediu, în vederea realizării celor două centuri ocolitoare.

În perspectiva realizării celor două segmente, domnul Lucian Șova, ministru al transporturilor a anunţat intenţia de renunţare la împrumutul negociat cu Banca Mondială, explicând oportunitatea realizării de proiecte în regim de parteneriat public privat, în contextul noului pachet legislativ ce face sustenabilă această modalitate de contractare", a anunțat președintele comisiei, deputatul PNL Lucian Bode.

Un alt membru al Comisiei pentru infrastructură din CD, deputatul USR Cătălin Drulă, a criticat intenția conducerii Ministerului Transporturilor, arătând că varianta preferată de aceasta nu este o premieră, ci una care a mai fost avută în vedere și care nu s-a concretizat.

"Am participat la Sinaia la ședința Comisiei Transporturi din Camera Deputaților, din care fac parte, pe tema autostrăzii Comarnic-Brașov. Vin cu o veste, probabil în premieră. Din păcate o veste proastă pentru proiect. Ministrul Șova ne-a anunțat că renunță la pregătirea proiectului cu Banca Mondială. Cu asta se duce pe Apa Sâmbetei orice șansă de profesionalism pe care o avea această investiție.

Reamintesc că pregătirea proiectului cu Banca Mondială a fost anunțată cu surle și trâmbițe, anul trecut, de anteriorul guvern PSD. Acum actualul guvern PSD se răzgândește. Ne distrugem orice credibilitate, ca țară, în relația cu instituțiile financiare internaționale.

În mod incredibil, soluția PSD este aceeași încercată de 3 ori până acum, în 2003-2005, 2007-2009 și 2013-2015: magicul partneriat public-privat (PPP). Mai mult, cel care se va ocupa este același om care s-a ocupat de anterioarele trei eșecuri - Narcis Neaga.

E halucinant că dl. Neaga, care a participat la ședință, recunoaște senin că proiectul nu se poate susține din taxele de trafic (o iluzie care a fost vândută românilor de politicieni ani de-a rândul). Așa este. Ceea ce înseamnă, cum am tot spus, că statul trebuie să acopere rata anuală pe zeci de ani - așa-numita plată de disponibilitate.

La ultima încercare era vorba de 300 de mil de euro/an timp de 26 de ani. Ca termen de comparație, anul trecut toată contribuția de la buget pentru toate proiectele CNAIR, autostrăzi, drumuri naționale, centuri, etc a fost mai mică de atât.

Dar dincolo de efortul bugetar, problema fundamentală este că clasificarea conform regulilor Eurostat a acestui tip de proiect este «on the balance sheet». Adică pe românește toată suma se marchează în deficitul bugetar. Ori deficitul deja este la limita de 3% sau chiar peste după cum a gestionat PSD economia în ultimii doi ani.

Tot dl. Neaga recunoaște senin, că în 2003-2005, la prima încercare, proiectul a eșuat pentru că nu avea studii geotehnice de detaliu. La întrebarea mea a admis că acele studii nu s-au făcut nici până acum.

Ori fără aceste studii serios făcute nu se poate face proiectul. Avem fonduri europene disponibile pentru acest coridor - nu e nevoie de PPP, s-ar putea scoate la licitație ca un proiect realizat cu finanțare din fonduri de coeziune. Dacă_am avea acea pregătire care trebuia făcută în cooperare cu Banca Mondială, dar care se anulează.

Am plecat de la această întâlnire cu un gust amar. Mai toată lumea de față - primarii localităților din zonă, reprezentanții consiliilor județene (majoritatea tot din PSD), membrii din Comisie - toți scuturau din cap a lipsă de încredere că acest proiect se va realiza.

Și totuși - ar fi atât de ușor cu profesionalism și cu lucrurile făcute în ordinea lor firească… Dar când îl pui pe același om care a eșuat de 3 ori să se ocupe și când anulezi pregătirea profesionistă a investiției, șansele de reușită tind la zero.

Soluția, pe care am spus-o și în Comisie, ar fi pregătirea profesionistă a proiectului - studii geotehnice, topo, hidro, proiectare - și finanțarea în cea mai mare parte din fonduri europene și de la buget", a explicat deputatul USR Cătălin Drulă, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Back To Top