Categorie: Actual

mobile_phoneCa în multe alte domenii ale infracţionalităţii, când vine vorba de ingeniozitatea autorilor de înşelăciuni nu puţini sunt aceia care râmân uimiţi de capacitatea acestora de a inventa capcane în care să-şi atragă victimele, de a crea scenarii cât se poate de verosimile în care principalele roluri sunt jucate de ei înşişi.

Referitor la modalităţile prin care reuşesc să comită înşelăciunile, una dintre ele o constituie  folosirea serviciilor de telefonie mobilă, mai precis prin S.M.S.( Short Message Service). Multe persoane au primit diferite mesaje text pe telefonul mobil prin care erau anunţate că au câştigat un premiu de la diverse firme şi că, pentru a intra în posesia lui, sunt nevoite să cedeze (ca garanţie, spre exemplu) o anumită sumă de bani: transfer de credit prin intermediul unei cartele SIM sau prin virament bancar.

Primul lucru pe care persoana, entuziasmată şi uşor confuză în acelaşi timp, îl face de obicei, este să sune la numărul de la care a primit anunţul. Este întâmpinat de o voce profesionistă, experimentată, care lasă de înţeles că este un operator autentic de relaţii cu clienţii, care îi întăreşte încrederea că vorbeşte chiar cu un reprezentant al firmei care oferă premiul, şi realizează tranzacţia.

Sunt însă şi persoane care conştientizează pericolul şi, atraşi totuşi de eventualul câştig, se informează direct la o filială/sucursală a persoanei juridice care se presupune că oferă respectivul premiu, de unde se edifică asupra faptului că nu a fost decât o încercare de a fi înşelaţi. Dacă totuşi primiţi o asemenea ofertă, care, în cel mai probabil caz, se va dovedi ulterior a fi o tentativă de înşelăciune, pentru a vă edifica asupra acestui fapt adresaţi-vă personal unui reprezentant autorizat al firmei respective. Ulterior, este bine să relataţi cele întâmplate la poliţie, pentru a putea contura mai clar coordonatele acelei fapte şi a ajuta justiţia să descopere pe cei care fac bani frumoşi din activităţi de acest gen.

Printr-o astfel de situaţie a trecut şi B. Lucia, care a primit pe telefonul mobil un mesaj, prin intermediul căruia era înştiinţată despre faptul că este câştigătoarea unui premiu oferit de o companie de telefonie şi un post de televiziune, constând în suma de 20.000 euro. Pentru a intra în posesia premiului, femeia trebuia să depună în contul unei persoane fizice suma de 5.200 lei, reprezentând taxele aferente ridicării premiului, lucru pe care de altfel l-a şi făcut.

Întrucât “organizatorii” au continuat să solicite înaintarea altor sume de bani, partea vătămată a concluzionat faptul că este victima infracţiunii de înşelăciune, fapt pentru care a sesizat organele de poliţie. În schimb, în timp ce se afla de serviciu la o societate care comercializează telefoane mobile, R. Aurelia a fost apelată de către o persoană ce s-a recomandat ca fiind angajat al Departamentului Relaţii cu Clienţii din cadrul unei companii care prestează servicii de încărcare electronică a cartelelor telefonice.

La solicitarea acestuia, partea vătămată a transmis codurile de reîncărcare a cartelelor telefonice pe care le avea expuse la vânzare, sub pretextul implementării acestora într-un soft nou. Ulterior, tânăra s-a lămurit că de fapt nu urmează a fi implementat nici un soft, codurile de reîncărcare în cauză fiind transmise unei persoane necunoscute, prejudiciul creat fiind în valoare de aproximativ 9.400 lei. Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. / Facebook.com/actualitateaprahoveana.ro

Back To Top