Premierul Ludovic Orban a anunțat că, în scurt timp, Guvernul va lua o decizie cu privire la modalitatea de finanțare a autostrăzii Comarnic - Brașov.
Ludovic Orban a declarat, luni seară, că Executivul are de ales între a încheia un parteneriat public-privat și a realiza acest tronson din bani de la buget, finanțarea din fonduri europene nefiind posibilă.
"Realizarea tronsonului Comarnic-Brașov reprezintă o prioritate pentru noi. Urmează să luăm o decizie într-un timp foarte scurt. Facem autostrada cu bani de la buget. Nu poate fi finanțată cu fonduri europene, asta este problema. Când s-a derulat licitația în timpul guvernului Ponta s-a încercat introducerea autostrăzii în Coridorul IV Paneuropean. Nu se poate, aia o decide Uniunea Europeană. Traseele coridoarelor europene nu se decid de statul român. (...) Prima variantă ar fi să o facem în regim Parteneriat Public Privat, dar doar în parteneriat cu o instituție financiară internațională, indiferent care este ea...
Aproape se ajunsese la un acord cu Banca Mondială și ei ar fi trebuit să asigure managementul lucrărilor. A venit Dăncilă și a zis că nu, o facem prin Comisia de Prognoză. Au anunțat înainte de europarlamentare că au adjudecat către o firmă turco-chineză derularea acestui proiect, după care a venit Dăncilă după europarlamentare și a zis că nu o mai adjudecă acest consorțiu, ci că va fi trecută ca infrastructură critică, strategică... Deci ori o facem cu un partener instituție financiară, ori ne angajăm și o facem pe buget", a spus Ludovic Orban, la Digi 24.
Acesta a reluat, practic, declarațiile pe care le făcea în noiembrie, când anunța că în cel mult o lună va fi luată o decizie. În ianuarie, la două luni distanță, Executivul își ia încă un răgaz pentru a lua o hotărâre.
Potrivit premierului, construirea tronsonului Comarnic - Brașov ar dura trei ani și ar costa 900 de milioane de lei.
Autostrada București - Brașov este unul dintre proiectele majore de investiții așteptate de ani buni de investitorii români și străini. Cei care și-au făcut curaj să se dezvolte în sudul și, în special, în sud-estul țării, inclusiv companiile prezente în Prahova, au tot sperat ca autostrada care asigură legătura cu Ardealul și ieșirea spre vestul Europei să se transforme, dintr-un proiect amânat la nesfârșit, în realitate. În decurs de 15 ani, autoritățile au eșuat în trei tentative de concesiune/PPP-uri, variantă care părea abandonată, din nou, conform planurilor anunțate de premier în luna iulie.
În Ploiești și în împrejurimi sunt numeroase companii care se bazează pe această investiție. Printre acestea nu numără și Ploiesti West Park, cel mai mare parc de business privat din sud-estul Europei, care adună 50 de companii multinaționale importante, însemnând mii de locuri de muncă.