Ministerul Educaţiei a elaborat metodologia de întocmire, completare şi valorificare a raportului de evaluare a copiilor din clasa pregătitoare. Examinarea micuţilor va fi realizată de către cadrele didactice, până în luna mai 2013.
Evaluarea priveşte dezvoltarea fizică, socio-emoţională, cognitivă, a limbajului şi a comunicării, precum şi dezvoltarea capacităţilor şi aptitudinilor de învăţare ale copiilor de la clasa pregătitoare. Ministerul Educaţiei a elaborat metodologia privind evaluarea copiilor de către învăţători, până în luna mai 2013.
Cadrele didactice vor completa, la finalul evaluării, raportul de evaluare, cu scopul de a putea fi uşor identificate competenţele specifice dobândite de ei pe parcursul anului. Fiecare unitate de învăţământ este obligată să păstreze toate aceste rapoarte de evluare în arhiva proprie, pe toată durata de şolarizare a elevului, astfel încât evoluţia copilului să poată fi verificată oricând de către conducerea unităţii de învăţământ, de cadrele didactice care predau la clasă, cu scopuri pedagogice, precum şi de către reprezentanţi ai inspectoratului şcolar, în vederea monitorizării competenţelor, în conformitate cu programele şcolare. Conţinutul raportului de evaluare are caracter confidenţial: rezultatele individuale obţinute de elevi nu pot fi făcute publice.
În Prahova, funcţionează 248 de clase pregătitoare, în care învaţă aproximativ 4500 de copii. Pentru evaluarea lor, dar şi a tuturor celorlalţi elevi, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Prahova au lăsat mână liberă cadrelor didactice. „Noi am primit un singur document referitor la evaluări, din partea Ministerului de resort. Este vorba despre evaluările care erau făcute, şi până acum, la începutul fiecărui an şolar şi prin care fiecare cadru didactic estima nivelul la care elevul a început anul şcolar, urmând ca, la finalul anului, să verifice evoluţia copilului. Toate aceste evaluări sunt, în continuare, recomandate, dar stabilirea calendarului, tipul şi modalităţile de verificare sunt realizate pe plan local, de fiecare şoală şi cadru didactic în parte. Este o procedură internă a fiecărei instituţii de învăţământ care a fost realizată, oricum, şi până în acest an", ne-a precizat prof. Horia Toma, inspector şcolar general din cadrul ISJ Prahova.