Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

Categorie: Actual

clasa-pregatitoareO propunere recent publicată pe site-ul Ministerului Educaţiei prevede schimbări majore în planul cadru de învăţământ la clasele primare. În condiţiile în care profesorii atrag atenţia că elevii de gimnaziu întâmpină reale dificultăţi de citire, la clasele I-IV scade numărul orelor de Limbă Română în favoarea orelor de Educaţie fizică.

 

Ministerul Educaţiei a lansat noul plan cadru de învăţământ pentru învăţământul primar. Planul-cadru de învăţământ este un document de politică educaţională care cuprinde discipline obligatorii (trunchiul comun) şi opţionale (curriculum la decizia şcolii/CDS), precum şi numărul de ore alocate acestora pe săptămână titrează realitatea.net.

 

Potrivit documentului, planul-cadru de învăţământ pentru nivelul primar cuprinde următoarele arii curriculare: Limbă şi Comunicare, Om şi Societate, Matematică şi Ştiinte ale Naturii, Arte, Sănătate şi Motricitate, Tehnologii, Consiliere şi Orientare.
În primii trei ani de studiu, planul-cadru propus cuprinde disciplinele: Comunicare în Limba Română, Matematica şi Explorarea Mediului (care cumulează numărul de ore alocat pentru disciplinele Matematica şi Ştiinţe ale Naturii), Arte vizuale şi lucru manual (cumulează numărul de ore alocat pentru disciplinele Arte vizuale şi Educaţie tehnologică) şi Muzică şi mişcare.

Pe motiv că cei mici trebuie aduşi mai aproape de realitate şi direcţionaţi mai puţin către abstract şi teorie, principalele modificări sunt:

- copiii de la clasa pregătitoare vor avea 20 de ore pe săptămână din care două de educaţie fizică
- elevii de clasa I vor avea 20 de ore pe săptămână dintre care două ore de muzică şi mişcare
- pentru clasa a II-a se va păstra orarul cu 20 de ore pe săptămână din care două de muzică şi mişcare
- copiii de la clasa a III-a vor învăţa 22 de ore pe săptămână din care o oră de Joc şi mişcare
- la clasa a IV-a, vor fi 24 de ore pe săptămână, din care o oră de Joc şi mişcare.
În schimb, numărul ore de Limba Română scade pe măsură ce copiii avansează în vârstă: cinci ore la clasa pregătitoare, şase ore la clasele I şi a II-a, cinci ore la clasa a III-a şi patru ore la clasa a IV-a.
În timp ce la majoritatea grădiniţelor, copiii învaţă limbă modernă (engleză, franceză, germană, spaniolă, italiană sau chiar japoneză în unele programe speciale), din clasa pregătitoare până în clasa a III-a, la şcoală ei nu mai află absolut nimic despre limbile străine. Abia în al patrulea an de învăţământ primar (clasa a III-a), în programa şcolară se introduce ora de limbă modernă.
În primii trei ani de învăţământ, copiii vor avea câte trei ore de matematică pe săptămână, iar la clasele a III-a şi a IV-a ei vor avea patru ore de matematică pe săptămână.
În schimb, specialiştii Ministerului Educaţiei vor să facă din copiii adevăraţi sportivi. Clasele zero-trei vor avea, pe lângă cele două ore educaţie fizică, încă două ore de Educaţie muzicală şi mişcare în cadrul modulului de Arte, iar clasele III-IV vor avea, pe lângă cele două ore de Educaţie fizică şi ora de Joc şi mişcare, câte o altă oră de Educaţie muzicală şi mişcare pe săptămână.

În timp ce inspectorii şcolari nu comentează prea multe despre noul concept al planului cadru pentru învăţământul primar, pentru a nu supăra Ministerul, profesorii sunt pe atât de uimiţi pe cât de nemulţumiţi de propunerea publicată.
„E bine, planul este făcut de specialişti, este foarte potrivit ca elevii din clasele mici să facă mişcare. Noile propuneri sunt întocmite de specialiştii Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, profanii nu ar trebui să comenteze", ne-a declarat prof. Horia Toma, inspector şcolar general în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Prahova.

„La proiectul pentru planul cadru există o rubrică de propuneri pe care orice profesor poate să o completeze cu sugestii şi argumente. Din punctul meu de vedere, ar trebui, în primul rând, ca materiile opţionale să fie organizate pe grupe, nu să se impună întregii clase să urmeze materia opţională propusă de majoritate. Mai mult, în prezent este permisă, la alegerea şcolii, stabilirea disciplinelor opţionale, astfel încât elevii să poată alege orice materie, inclusiv Româna sau Matematica discipline opţionale, dacă asta le place şi asta vor.

Pe de altă parte, ar trebui să existe un minim şi un maxim de ore, o plajă orară adaptată de învăţători la particularităţile clasei, nu un număr fix de ore, astfel încât, dacă unii copii au nevoie de pregătire suplimentară la anumite materii, acest lucru să fie posibil. Un alt aspect este scăderea orelor de Limba Română. În opinia mea, la disciplinele de bază, numărul de ore ar fi trebuit păstrat pe toată durata învăţământului primar, pentru că atunci elevii sunt capabili să absoarbă informaţiile de bază. Pe de altă parte, în ceea ce priveşte ora de Educaţie muzicală şi mişcare: muzica are programa separată şi nu poate fi asociată cu mişcarea, care se realizează la Educaţie fizică", ne-a spus Maria Bobelea, director al Şcolii „Andrei Mureşanu" din Ploieşti.
Documentul se află în dezbatere publică până în 19 februarie. DESCARCĂ-L DE AICI.

Back To Top