Ceea ce poate fi privită doar ca o scăpare a autorităţilor locale a lăsat municipiul Ploieşti, de aproape o lună, fără un operator contractat pentru întreţinerea sistemului de iluminat public. Mai simplu spus, în cazul unei avarii, Primăria nu are pe cine să trimită pentru intervenţii.
Contractul dintre Primărie şi SGU, prin care societatea administraţiei locale era desemnată direct să presteze acest serviciu, a expirat la 7 februarie 2017. În acel moment, având în vedere că o licitaţie pentru desemnarea unui nou operator nu era gata, Primăria a încheiat un contract în situaţie de urgenţă, pe şase luni, care a mai fost prelungit cu încă trei luni. Între timp, la finele lunii iulie, Primăria Ploieşti a lansat mult aşteptata licitaţie, care a fost întârziată de o contestaţie apărută în august. La 7 septembrie, însă, acest acord şi-a atins limita, fără a mai exista posibilitatea legală a unei noi prelungiri şi cu licitaţia încă nefinalizată. Consiliul Local, forul legislativ al municipiului, a fost convocat pentru a lua act de această situaţie excepţională şi a aproba demararea unei noi proceduri de urgenţă, numai că, în momentul de faţă, încă n-a fost semnat un contract.
Procedura de selecţie organizată de urgenţă de către municipalitate a stârnit interesul mai multor operatori, iar în prezent ofertele acestora sunt în analiză la comisie şi încă n-a fost desemnat un câştigător. În aceeaşi situaţie este şi licitaţia mare, care a fost reluată în septembrie, după ce a fost respinsă contestaţia care o ţinuse pe loc.