Autorităţile ploieştene anunţă că procedura de urgenţă demarată în această toamnă pentru contractarea unui operator care să se ocupe de sistemul de iluminat public şi inclusiv de iluminatul ornamental se poate relua, după respingerea contestaţiei care a ţinut pe loc această achiziţie. Conducerea Primăriei spune că aşteaptă să primească, foarte probabil marţi, răspunsul de la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor. Vestea este una excelentă pentru autorităţi, în contextul în care din septembrie nu mai au contract pentru mentenanţă, iar asigurarea iluminatului festiv era în dubiu.
Fostul contract, încheiat tot după o procedură de urgenţă, după ce SGU a pierdut dreptul de a lucra în domeniul iluminatului public, a fost semnat în 2016 şi a expirat pe 7 septembrie 2017, după ce mai fusese prelungit. Între timp, Primăria Ploieşti a lansat o licitaţie pentru selecţia unui nou operator, însă aceasta a fost contestată, aşa că, în luna septembrie a acestui an, a demarat, în paralel, şi o procedură de urgenţă, cu intenţia de a semna un contract pe perioadă determinată, până la finalizarea aşa-zisei licitaţii mari. Şi această procedură a avut aceeaşi soartă, iniţial fiind depusă o plângere prealabilă, iar apoi o contestaţie la CNSC. Zilele acestea, autorităţile au anunţat că au primit informaţia că această reclamaţie a fost respinsă. Este de aşteptat ca mâine să sosească răspunsul oficial de la CNSC, iar zilele viitoare să fie semnat contractul, care va permite efectuarea intervenţiilor în cazul unor avarii şi, cel mai important în această perioadă, începerea montării instalaţiilor de iluminat ornamental pentru sărbătorile de iarnă.