Autorităţile ploieştene vor să scoată la închiriat locurile din parcările condominiale, la tarife cuprinse între 120 şi 150 de lei pe an dar care pot să urce fără limită, în cazul unor licitaţii, acolo unde există mai multe cereri. Regulamentul aprobat stabileşte cum se vor ţine licitaţiile şi cum se vor plăti banii, dar nu şi ce se întâmplă cu familiile care au mai multe maşini, cu ploieştenii care vin cu maşinile în centru sau cu cei care îşi vor găsi ocupate locurile pentru care vor fi plătit.
Consiliul Local Ploieşti a aprobat, cu 17 voturi pentru, un regulament privind parcările condominiale din municipiu, prin care spaţiile din zonele de blocuri vor fi închiriate pe cinci ani, la tarife anuale cuprinse, în funcţie de apropierea de centru, între 120 de lei în zona D şi 150 de lei în zona A. Acestea sunt valabile numai dacă există mai multe locuri decât cereri. Cum în multe cartiere deja e criză de locuri de parcare, varianta cu mai multe locuri decât solicitări pare puţin probabilă. În celălalt scenariu, în schimb, se va face licitaţie, iar locul va fi câştigat de persoana dispusă să plătească mai mult. Cum şi persoanele juridice pot participa, există riscul, spre exemplu la blocurile din centru unde sunt spaţii comerciale la parter, ca locatarii să nu aibă cum să concureze la licitaţie cu respectivele societăţi. O altă prevedere controversată ţine de programul de funcţionare. Dacă în alte localităţi oamenii pot să-şi închirieze locurile de parcare de lângă blocuri de seara până dimineaţa, la Ploieşti regulamentul spune că închirierea se face 24 din 24 de ore. Cu alte cuvinte, chiar dacă titularul e plecat cu maşina, locul său ar trebui să rămână liber. Dacă îl blochează cineva, riscă amendă şi ridicarea maşinii. Practic, prin aceste prevederi, nimeni în afară de riverani n-ar mai avea voie să vină cu maşina în centrul oraşului. Regulamentul a fost aprobat de consilierii de la PSD, ALDE şi PMP, însă iniţiatorii au anunţat că se va aplica abia peste trei luni, timp în care SGU Ploieşti trebuie să facă o inventariere a locurilor, iar asociaţiile de proprietari să chestioneze locatarii şi să facă un "recensământ" privind numărul de doritori din fiecare bloc.
Regulamentul aprobat de Consiliu Local Ploieşti vizează parcările din vecinătatea locuinţelor şi prevede că orice persoană care are domiciliul sau reşedinţa în blocul arondat sau orice societate care deţine un imobil în zonă poate să solicite închirierea unui spaţiu. Numai dacă rămân locuri libere, cei care deţin mai multe maşini pot solicita închirierea suplimentară de spaţii sau se pot oferi locuri de parcare către locatarii altor blocuri din zonă care nu au mai găsit în parcarea la care erau arondaţi. Cei care nu pot fiprezenţi la procedura de atribuire au posibilitatea să mandateze alte persoane fizice pentru a-i reprezenta. În întreaga procedură sunt implicate asociaţiile de proprietari, care vor avea obligaţia să centralizeze cererile şi să depună documentele la Registratura Primăriei. Unde sunt mai puţine solicitări decât locuri disponibile, asociaţiile vor face repartizarea. Este, totuşi, un scenariu puţin probabil, în condiţiile în care în multe cartiere există o criză de locuri de parcare. Astfel, dacă sunt mai multe cereri decât numărul de spaţii disponibile, se va ajunge la licitaţie, arată articolul 22 din regulamentul aprobat de Consiliul Local Ploieşti. Mai departe, articolul 24 arată că supralicitarea se poate face din 10 în 10 lei. Închirierea se va face pe o perioadă de cinci ani, iar oamenii vor fi nevoiţi să plătească în fiecare an o taxă, la casieriile Serviciului Public Finanţe Locale, de unde vor primi o vignietă doveditoare, care trebuie păstrată la loc vizibil în maşinăpentru un eventual control, mai spune regulamentul. Dacă beneficiarii nu achită taxa în termen de 30 de zile de la atribuire, vor pierde locurile primite, iar acestea intră la redistribuire.
Taxele sunt de 150 de lei pe an în zona A, 140 în zona B, 130 în zona C şi 120 în zona D, dar pot fi actualizate de Consiliul Local, mai prevede hotărârea. Pentru persoanele cu handicap se vor atribui în continuare locuri gratuite. De asemenea, veteranii de război, foştii deţinuţi politici înscrişi în AFDPR şi beneficiarii Legii 189/2000 pot primi locuri gratuite în parcările unde nu s-a ajuns la licitaţii. Beneficiarii vor fi obligaţi să păstreze curăţenia, să nu obţină venituri din eventuala subînchirierea a locurilor de parcare şi să elibereze necondiţionat locurile în situaţia în care se impune efectuarea unor lucrări edilitare. Maşinile abandonate pe domeniul public sau cele care vor bloca locurile proaspăt atribuite vor fi ridicate de către municipalitate şi trecute într-un registru special, disponibil la sediul Primăriei, mai prevede regulamentul. Dacă proprietarii nu se prezintă într-un anumit termen să le ridice, vehiculele vor intra în proprietatea administraţiei locale.
Ocuparea fără drept a unui loc de parcare constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă între 200 şi 300 de lei, pe lângă care Poliţia Locală poate dispune şi ridicarea autoturismului. Oamenii nu vor avea voie să îşi ţină blocate locurile când maşina lor nu e acasă, riscând o amendă de până la 2.000 de lei dacă montează dispozitive speciale de blocare.